MS Windows
briani 27239
Denne tast | hvor ligger den på det amerkk~
Fra : david

Dato : 11-08-02 19:17

Ok jeg giver op...

Hvor ligger den tast der på dk tasteur ligger på "`´" tasten altså denne
tast | hvor ligger den på det amerikanske og engelske tastetur? har nu ledt
forgæves på nettet!
-
David
I could waste a thousand years.

Fra : mkj

Dato : 11-08-02 19:30

"david" <mcag@mail.dk> wrote in message
> Hvor ligger den tast der på dk tasteur ligger på "`´" tasten altså denne
> tast | hvor ligger den på det amerikanske og engelske tastetur? har nu
> [...]

Jeg ved det ikke, men hvad med følgende fremgangsmåde?
Hold Alt knappen nede og tryk 124 på nummerisk tastatur.

--
MKJ

Fra : [Gaunt] Crash Overri~

Dato : 11-08-02 19:57

david (mcag@mail.dk) skrev :
> Ok jeg giver op...

lad være med det

> Hvor ligger den tast der på dk tasteur ligger på "`´" tasten altså

den ligger på < > \ tasten, hvis man trykker Shift samtidig.

--
crash override / streetwise.dk
640K ought to be enough for everyone.

Fra : Carsten Skourup

Dato : 11-08-02 20:05

> [...]
>
> Hvor ligger den tast der på dk tasteur ligger på "`´" tasten altså denne
> tast | hvor ligger den på det amerikanske og engelske tastetur? har nu

Tasten | ligger på shift+' på et engelsk keybord.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 12-08-02 11:01

On Sun, 11 Aug 2002 20:17:05 +0200, "david" <mcag@mail.dk> wrote:

>Ok jeg giver op...
hmm inde du giver helt op, så spørg os
>Hvor ligger den tast der på dk tasteur ligger på "`´" tasten altså denne
>tast | hvor ligger den på det amerikanske og engelske tastetur? har nu ledt
>forgæves på nettet!
Jeg har et forslag, og nu snakker jeg kun om win98!
Start > indstillinger > kontrolpanel > tastatur > sprog
nu tilføjer du US, UK, whatever

Nu kan du skifte mellem DK og EN tastatur.
evt. kan du lave dit eget layout fx:

Da §!"#¤%&/()=?´

osv.

Faktisk ved jeg ikke hvordan jeg kunne overleve uden at kunne skifte
mellem dk og us tastatur. Tag fx. Baldurs Gate 1, som jeg var godt
irriteret på fordi at tastaturgenveje ikke virkede, men et skift til
us tastatur BINGO det virkede!!! øøøhh for mig altså!!!

Så til sidst søg på "ASCII" tegn tabellen.
se her http://www.sprog.asb.dk/fp/faq/ASCII.htm

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.