Program til at analysere netværkstraffik
Fra : Claus

Dato : 11-08-02 19:16

Jeg har et blandet PC/Mac netværk med

-TCP/IP
-WINS (lidt endnu)
-Appletalk

TCP/IP via DHCP (win2k) server.

findes der et program der kan give overskuelighed af trafikmængden på de
respektive protokoller. Jeg har en ide om at appletalk snakker vel rigeligt,
og derfor skal aflives. WINS er dødsdømt, den sidste Win 9x PC forsvinder i
denne uge.

På forhånd tak for hjælpen

Claus

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 11-08-02 20:11

Claus wrote:
> findes der et program der kan give overskuelighed af trafikmængden på de
> respektive protokoller. Jeg har en ide om at appletalk snakker vel rigeligt,

ntop.org

Fra : Palle Lyckegard

Dato : 12-08-02 06:52

Christian E. Lysel wrote:

> ntop.org

http://www.ethereal.com/

har en ok statistik-del der fordeler på linklags-protokol, netværks-lag,
transport samt applikationer...

Palle