MS Windows
briani 27239
Hvordan genstartes tjenester i winXP pro
Fra : ha

Dato : 11-08-02 16:44

I msconfig, fanebladet tjenester, er der nogle tjenester med status
"stoppet" selvom der er flueben i boksen. Hvordan genstartes
disse tjenester?

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 16:59

ha skrev:

> I msconfig, fanebladet tjenester, er der nogle tjenester med status
> "stoppet" selvom der er flueben i boksen. Hvordan genstartes
> disse tjenester?

Prøv at gå ned i Start > Kør og skriv: services.msc
Find så den service du vil arbejde med, højreklik på den, vælg
Properties og i feltet 'Startup type' kan du vælge hvad den skal.
(Automatic, Manual eller Disabled).

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 17:52

ha skrev:

> Så vidt jeg kan se, er det udelukkende Microsoft tjenester der her
> er tale om. Ved du også hvordan jeg starter andre tjenester.

Her er det ikke kun MS-tjenester inde i services.msc.
Jeg har installeret flere programmer som kører som en service og dem
kan jeg også se og konfigurere inde i services.msc, så det ved jeg
desværre ikke.

Madsen.

Fra : ha

Dato : 11-08-02 18:06

> Her er det ikke kun MS-tjenester inde i services.msc.
> Jeg har installeret flere programmer som kører som en service og dem
> kan jeg også se og konfigurere inde i services.msc,

Det kan jeg forresten også med flere der i k k e er fra microsoft,
det er kun lige den ene fra Zonelabs.
Der er en der ligner den lidt, men når jeg vil starte den, siger den
at det ikke er muligt, fordi der allerede kører en sådan tjeneste.
Mystisk.

>så det ved jeg desværre ikke.

Madsen dog, det var da vist 2. gang i år du kom til kort.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 18:38

ha skrev:

> Det kan jeg forresten også med flere der i k k e er fra microsoft,
> det er kun lige den ene fra Zonelabs.

Zonealarm er vist ikke altid en succes på WinXP. Jeg har flere gange
hørt om folk der har problemet med 'True Vector Service' i WinXP.
http://makeashorterlink.com/?P56C61D71

> Madsen dog, det var da vist 2. gang i år du kom til kort.

Vrøvl. Jeg kommer til kort stort set hver eneste dag. Hvis jeg ikke
gør det, så har jeg ikke lært noget den dag og hvad er der så ved
dagen? ;)

Madsen.

Fra : ha

Dato : 11-08-02 19:04

> Zonealarm er vist ikke altid en succes på WinXP. Jeg har flere gange
> hørt om folk der har problemet med 'True Vector Service' i WinXP.
> http://makeashorterlink.com/?P56C61D71

Takker igen.

> Vrøvl. Jeg kommer til kort stort set hver eneste dag. Hvis jeg ikke
> gør det, så har jeg ikke lært noget den dag og hvad er der så ved
> dagen? ;)

Nåh ja, det har du jo ret i.

mvh
ha

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-08-02 19:13

In news:dk.edb.system.ms-windows Madsen wrote:

>Zonealarm er vist ikke altid en succes på WinXP. Jeg har flere gange
>hørt om folk der har problemet med 'True Vector Service' i WinXP

Det var vist mest et problem i version 2.6, men det skulle være løst
med version 3. Det sjove ved det var, at man kunne omgå problemet ved
at forsinke opstaten af ZoneAlarm med et par sekunder (det findes der
faktisk programmer det kan).

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : ha

Dato : 11-08-02 19:49

> Det var vist mest et problem i version 2.6, men det skulle være løst
> med version 3.

To sjæle en tanke, jeg har lige downloaded den, så nu kører den.

> Det sjove ved det var, at man kunne omgå problemet ved
> at forsinke opstaten af ZoneAlarm med et par sekunder (det findes der
> faktisk programmer det kan).

Det kender jeg godt, men jeg har aldrig kunnet få det til at funke.
Never mind, nu kører det.

Tak for svar.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 17:05

Madsen skrev:

> Prøv at gå ned i Start > Kør og skriv: services.msc
> Find så den service du vil arbejde med, højreklik på den, vælg
> Properties og i feltet 'Startup type' kan du vælge hvad den skal.
> (Automatic, Manual eller Disabled).

Glemte lige at du kan stoppe og starte service med det samme, ved at
højreklikke på den inde i services.msc. Her er der en funktion der
hedder Stop eller Start, afhængig af hvad den kører pt.

Madsen.

Fra : ha

Dato : 11-08-02 17:41

> Glemte lige at du kan stoppe og starte service med det samme, ved at
> højreklikke på den inde i services.msc. Her er der en funktion der
> hedder Stop eller Start, afhængig af hvad den kører pt.

Takker, det var lige netop det jeg skulle bruge. Så vidt jeg kan se, er
det udelukkende Microsoft tjenester der her er tale om. Ved du også
hvordan jeg starter andre tjenester. Eksempelvis er der under min
MSCONFIG en tjeneste der hedder
"TrueVector Basic Logging Client" fra Zone Labs Inc. - altså min
firewall. Den tjeneste er også stoppet, og jeg vil gerne have den
startet igen, så jeg - når alt er startet - kan begynde at stoppe igen,
for at se hvad jeg kan undvære. Omvendt logik ? måske

mvh
ha