MS Windows
briani 27239
Jeg går amok lige om lidt... (problem med ~
Fra : Razz

Dato : 11-08-02 13:41

Hejsa!

Har lige købt et Pentax Optio 430RS digital kamera.. Ganske fint kamera
forresten
MEN når jeg prøver at installere driverne til dette kamera i WinXP (Pro)
skriver den at:

"Hardwaren blev ikke installeret , fordi guiden ikke kunne finde den
nødvendige software."

Og nu har jeg prøvet alt hvad jeg kunne komme i tanke om for at løse
problemet, men det er der stadig...
HAR prøvet at finde nogle nyere drivere (både til digital kameraet og til
WinXP)... Det virkede heller ikke...

What to do?

Venligst,
Rasmus O. C. Nielsen

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 14:34

Razz skrev:

> "Hardwaren blev ikke installeret , fordi guiden ikke kunne finde den
> nødvendige software."
>
> Og nu har jeg prøvet alt hvad jeg kunne komme i tanke om for at løse
> problemet, men det er der stadig...

Og du har læst dokumentationen grundigt igennem? Tit og ofte på USB-
enheder, hvad jeg formoder dit kamera er(?), skal man installere
softwaren før man tilkobler hardwaren til USB-porten.

Madsen.

Fra : Frans Jensen

Dato : 11-08-02 14:43

On Sun, 11 Aug 2002 15:34:17 +0200, Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Og du har læst dokumentationen grundigt igennem? Tit og ofte på USB-
>enheder, hvad jeg formoder dit kamera er(?), skal man installere
>softwaren før man tilkobler hardwaren til USB-porten.

ja, eller lige omvendt,
f.eks. en HP Scanjet 4200C, der skal man koble scanneren til den
tændte PC og først derefter installere software, når Win. beder
om det

--
Windows 9x/NT - 32 bit extensions and a graphical shell
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-08-02 08:34

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> wrote in message

> Windows 9x/NT - 32 bit extensions and a graphical shell
> for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally
> coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company
> that can't stand 1 bit of competition

Det gælder ikke for NT. NT er ikke en 32 bit extension. NT er _ægte_ 32 bit.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 14:50

Frans Jensen skrev:

> ja, eller lige omvendt,

Ja, det kan også være tilfældet. Det var derfor jeg spurgte om han
havde læst dokumentationen grundigt igennem.

Madsen.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-08-02 15:32

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns9267A112278A6copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...

> Ja, det kan også være tilfældet. Det var derfor jeg spurgte om han
> havde læst dokumentationen grundigt igennem.

> [...]
Hej
Nu ved jeg ikke lige om dette kan sammenlignes men jeg har prøvet
at installere en scanner på en PC med W98, men ligegyldig hvad jeg
så forsøgte ville den ikke lave noget "problemer med TWAIN driver"
fortalte den. Efter flere timers mulige og umulige forsøg fik jeg en ide
og afinstallerede det HP digital kamera der var installeret.
Installerede scanner og kamera i nævnte rækkefølge og
haleluja nu virkede alt perfekt.
Det jeg vil sige med dette lange indlæg: det mest usansynlige
kan kan være årsag til et problem.
Paul Ø. Sørensen

Fra : Razz

Dato : 11-08-02 17:06

"Paul Østerby Sørensen" <paul@sorensen.as> skrev i en meddelelse
> [...]

> haleluja nu virkede alt perfekt.
> Det jeg vil sige med dette lange indlæg: det mest usansynlige

Okay, så vil jeg prøve lidt i samme dur! Håber det virker

Fra : Razz

Dato : 11-08-02 17:05

> Ja, det kan også være tilfældet. Det var derfor jeg spurgte om han
> havde læst dokumentationen grundigt igennem.

Det har jeg skam gjort

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 17:12

Razz skrev:

[Læst dokumentationen]

> Det har jeg skam gjort

Ok. Jeg spurgte også bare. Jeg er nemlig ikke selv for god til at
læse dokumentationen igennem, inden jeg går i gang med noget.

Madsen.