Hvordan skal spændingen vendes på denne In~
Fra : Brian Jensen

Dato : 11-08-02 13:13

Jeg har fået fat i en Intel Inbusiness 5-port Hub [1], men desværre uden
strømforsyning.

Ved spændingstilslutningen er der angivet at Hub'en skal have 7,5V og
forbruget er 700 mA [2], men hvordan skal jeg vende +- polerne?

Jeg håber nogen kan kende Hub'en og hjælpe, da jeg ikke kan finde
oplysninger om den på Intels sider om denne model, så den er nok en
forlængst udgået?

[1] Ses forfra her: http://home19.inet.tele.dk/min_side/hubfront.htm
[2] Fremgår af dette på dette billede:
http://home19.inet.tele.dk/min_side/hubrear.htm

--
Mvh. Brian Jensen
http://www.briannospam.dk - (last updated 25/6-02)

Fra : Ulrik Friis

Dato : 12-08-02 13:10

"Brian Jensen" <brian.nospam@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ved spændingstilslutningen er der angivet at Hub'en skal have 7,5V og
> forbruget er 700 mA [2], men hvordan skal jeg vende +- polerne?

Hvis forbindelsen er jævnstrøm og connectoren er rund: Pluspolen sidder i
midten.

mvh
Ulrik

Fra : Brian Jensen

Dato : 12-08-02 14:36

On Mon, 12 Aug 2002 14:09:42 +0200, Ulrik Friis wrote:

>Hvis forbindelsen er jævnstrøm og connectoren er rund:

Begge dele er korrekt opfattet.

>Pluspolen sidder i midten.

I langt de fleste tilfælde ja.

Har du selv en "Intel Inbusiness 5-port Hub" eller har du
specifikationerne på den?

Hvis din oplysning kun er givet ud fra hvad de fleste tror er standard
for den slags stik, og ingen har mere troværdige[1] oplysninger, bliver
jeg nødt til at skille Hub'en ad[2], i håb om at jeg på de invendige
forbindelser kan se hvad der er plus og minus.

[2] Dette er ikke møntet på dig, men på de få fabrikanter som ikke
overholder hvad der burde være standard!

Mange tror tilsyneladende at den type stik altid har plus på
midterpolen/inderlederen, og det er også næsten altid tilfældet.

Jeg har dog været ude for ganske enkelte tilfælde ud af utroligt mange,
hvor midterpolen var minus mens yderpolen (skærmen) var plus, hvilket
min strømforsyning også giver mulighed for.

[1] Jeg er helst fri for at skille Hub'en ad, da jeg jo kan risikere at
dens kabinet er samlet på en sådan måde, at hvis man får den skilt ad,
får man den aldrig samlet ordentligt igen.
Det er derfor ikke for at såre dig på nogen måde, at jeg ikke
umiddelbart tager dine oplysninger for gode varer.

Fra : Per Bau

Dato : 12-08-02 14:42

"Brian Jensen" <brian.nospam@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ved spændingstilslutningen er der angivet at Hub'en skal have 7,5V og
> forbruget er 700 mA [2], men hvordan skal jeg vende +- polerne?

2 min på Intels hjemmeside giver følgende svar

http://www.intel.com/support/inbusiness/31474.htm

/Per

Fra : Brian Jensen

Dato : 12-08-02 18:13

On Mon, 12 Aug 2002 15:42:16 +0200, Per Bau wrote:

>2 min på Intels hjemmeside giver følgende svar

Jeg skulle nok have tænkt på at søge på "power supply" i stedet for at
koncentrere mig om Hub

>http://www.intel.com/support/inbusiness/31474.htm

The polarity of the connector in the center of the plug is + (positive)
and the outside is - (negative).

Tak skal du have.