linux netkort
Fra : John

Dato : 11-08-02 12:39

Er der nogen der har nogle specielle gode erfaringer med wireless netkort
til linux (driver, drift mv.) Der er ikke ret mange der ser ud til at de
understøtter linux... .

Det skal forrest været et kort der kan bruges til en bærbar (der skal også
gerne være et til en stationær)

Er der forslag ?

John

Fra : Arne Keller

Dato : 11-08-02 12:53

On Sun, 11 Aug 2002 13:38:55 +0200, "John" <postX@klog.dk> wrote:

>Er der nogen der har nogle specielle gode erfaringer med wireless netkort
>til linux (driver, drift mv.) Der er ikke ret mange der ser ud til at de
>understøtter linux... .

Ageres kort har driver til linux.
http://www.orinocowireless.com/template.html?section=m52&envelope=90&page=3268

>Det skal forrest været et kort der kan bruges til en bærbar (der skal også
>gerne være et til en stationær)
>
>Er der forslag ?

Agere sælger disse kort i eget navn og OEMer dem gennem Avaya, IBM,
Compaq, og en del andre.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-08-02 13:16

On Sun, 11 Aug 2002 13:38:55 +0200, postX wrote:

> Er der nogen der har nogle specielle gode erfaringer med wireless
> netkort til linux (driver, drift mv.) Der er ikke ret mange der ser
> ud til at de understøtter linux... .

Jeg bruger et Apple Airport kort i min gamle iBook. Det fungerer fint
(selvom det tog lidt tid at finde ud af hvordan man konfigurerer sådan
noget trådløst netværk, dengang). Jeg mener driveren hedder noget med
orinoco, eller i den dur.

Mvh.

--
"Equally amazing is my own story of yesterday Adam Sjøgren
afternoon, when I actually died of boredom!" asjo@koldfront.dk