MS Windows
briani 27239
Disketter og Plads
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 11-08-02 08:37

Hej

Jeg forsøgte at kopiere en fil over til en diskette den anden dag. Filen var
mindre end 1.44 MB, men kunne ikke være på disketten, hvordan kan det være.
(har prøvet med andre filer (af ca. samme størrelse) og disketter med samme
resultat.

Jeg bruger Win XP Home

Fra : Edmund

Dato : 11-08-02 08:47

Peter Elmkvist Snabe skrev:

> [...]
> hvordan kan det være. (har prøvet med andre filer (af ca. samme
> størrelse) og disketter med samme resultat.

Hvis du højreklikker på dit a-drev i stifinder får du at at vide at max
er 1.38 mb

--
Mvh Edmund

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 11-08-02 10:50

On Sun, 11 Aug 2002 09:37:00 +0200, "Peter Elmkvist Snabe"
<peter@snabe.dk> wrote:

> [...]
>(har prøvet med andre filer (af ca. samme størrelse) og disketter med samme

Der ligger vel nogle skjulte filer på den?

Prøv i en dos-prompt, at skrive:
dir /ah

--

/Dan MOrtensen

Fra : JJ

Dato : 11-08-02 11:55

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message
> [...]
være.
> (har prøvet med andre filer (af ca. samme størrelse) og disketter med

Måske disketten var en DD (720kb), og ikke en HDD (1.44mb)?

mvh
///JJ

Fra : h@rdis

Dato : 11-08-02 13:36

> [...]
være.
> (har prøvet med andre filer (af ca. samme størrelse) og disketter med

Dine disketter er sikkert formatteret som systemdisketter, hvilket betyder
at der ligger nogle skjule systemfiler, som fylder.
Prøv at formattere disketten, så det ikke bliver en "startdiskette", så
skulle der blive mere plads.

JØrgen