Hvilken race?
Fra : BOM

Dato : 11-08-02 01:25

Hejsa!

Nogen der kan fortælle mig hvilken race de her er:
http://www.ratemykitten.com/?me=drkbeauty15 ?

BOM

Fra : Camilla Scharff

Dato : 11-08-02 01:48

"BOM" <NO@mail.yet> skrev...
> Hejsa!
> Nogen der kan fortælle mig hvilken race de her er:
> http://www.ratemykitten.com/?me=drkbeauty15 ?

Jeg vil da ihvertfald komme med et kvalificeret bud... Jeg tror nemlig, at
det er en Egyptian Mau (Egyptisk Mau) - her er et par links:
http://www.cfainc.org/breeds/profiles/egyptian.html;
http://www.maugang.com/home_eng.html; http://www.maucat.com/
Jeg tror det er Mau - og ikke en Ocicat, fordi Mau'en er slankere/spinklere,
har større, rundere og mere dominerende øjne, og har langt mere højtsiddende
ører...

Mvh. Camilla

Fra : goofy

Dato : 11-08-02 10:43

Hej
> Nogen der kan fortælle mig hvilken race de her er:
> http://www.ratemykitten.com/?me=drkbeauty15 ?
Jeg tror det er en Ocicat.
Der er 3 muligheder Ægyptisk Mau, Bengal samt Ocicat.

Men jeg syntet billeder passe bedst på Ocicat, blandt andet på grund af
ørernes størrels/stilling og pletternes støreelse, men helt sikker er jeg
ikke. Havde der været et billed set fra siden, hvor man kunne se pletternes
placering var der større mulighed for at ramme rigtigt.Desuden er det
farvekombinationer jeg syntes at kunne genkende
Men prøv at kikke på www.ocicats.dk

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk