MS Windows
briani 27239
Starte computeren med forsinkelse
Fra : Peter

Dato : 10-08-02 22:48

Hej

Kan man starte winxp med forsinkelse?
Jeg har to computere - den ene sharer filer - den anden anvender disse
shares.

Ved strømafbrydelse med videre er det irriterende, at den, der anvender
shares starter hurtigst.

Problemet ville blive løst, hvis jeg kunne få den til at boote 3 minutter
efter den var blevet tændt, så den anden kunne nå at starte først og
aktivere shares.

Hilsen Peter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-08-02 23:25

Peter skrev bl.a.:

> Kan man starte winxp med forsinkelse?

Mjoe... det tror jeg nu nok. Hvis du nu retter lidt i boot.ini så WinXPs
bootloader tror der er flere OS'er, så kan du få den til at vente x antal
sekunder inden den fortsætter med det valgte default-system.

Højreklik på "My Computer" - "Properties" - "Advanced" - "Startup and
Recovery" - "Settings". Der kan du rette i boot.ini (ligger skjult i roden
af dit windows drev).

Jeg har ikke prøvet det, men er ret sikker på at det vil virke.

--
Lars

Fra : BOH

Dato : 10-08-02 23:58

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message
> Peter skrev bl.a.:
>

> Jeg har ikke prøvet det, men er ret sikker på at det vil virke.

Tja, det plejer at virke når der er mere end een valgmulighed.
Det kan du få ved at installere "Recovery Console" (tekstbasered
systemværktøj).

Sæt din Win XP cd i drevet (CD drev bogstav eks, D:), klik Start, kør og
skriv: D:\i386\winnt32 /cmdcons

Og forøg herefter timeout som Lars beskriver.

Mvh Morten

Fra : Peter

Dato : 11-08-02 09:26

"BOH" <no@mails.thanx> wrote in message

> Tja, det plejer at virke når der er mere end een valgmulighed.
> Det kan du få ved at installere "Recovery Console" (tekstbasered
> systemværktøj).

Lyder som en fantastisk ide!
Tak til Jer begge - tester det straks.

Hilsen Peter