Pinto
Fra : Paw Jensen

Dato : 10-08-02 22:31

Hej.

Vi har i forvejen en fjordhoppe, og en haflinger gående, bare sådan for
hyggens skyld, og så for en tur i skoven i ny og næ.
Vi er nu faldet over en Pinto, som vi er blevet tilbudt for kr. 7000,- Det
er en 4 årig hoppe, som måske !?? er i fol.
Nogen her, der har erfaringer med Pinto`er såsom er prisen ok, er de
"robuste" (skal gå ude det meste af året) hvordan er deres sind ??

På forhånd tak

Paw&Carina

Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-08-02 08:51

Hej

Jeg har en pinto på 6år, jeg købte ham da han var 8 måneder. Han er frisk
men samtidig til at arbejde med-altså fornuftig. Prisen synes jeg lyder helt
ok. Mine heste går alle ude så meget som muligt, og det klarer han helt
fint. Så jeg kan kun anbefale jer at købe

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Tanja Bromley

Dato : 11-08-02 10:06

> [...]
> Nogen her, der har erfaringer med Pinto`er såsom er prisen ok, er de
> "robuste" (skal gå ude det meste af året) hvordan er deres sind ??

Man kan ikke sige, at en Pinto er sådan og sådan, for når man køber en
Pinto, køber man sig til de brogede aftegn og ikke en bestemt race.
Jeg har selv en Pinto, og han er rimelig kraftig og robust - men I må
kigge på Jeres potentielle nye Pinto og se, om den virker robust til det
danske vejr.
Det samme gælder sind ... Pintoer kan være blandinger af gud ved hvad, så
man kan ikke hæfte bestemte karaktertræk på dem.

Prisen på "Jeres" Pinto lyder bestemt rimelig, forudsat at hoppen er sund og
rask (også mentalt). Pintoer er ofte lidt dyrere end andre heste i samme
kategori, netop pga. af brogetheden, som mange gerne vil have gående hjemme
på marken Så kan I få et sundt og raskt ekseplar for 7.000,- kr., skal I
da endelig slå til ... det er billigt.

Mvh. Tanja

Fra : Ghita Madsen

Dato : 11-08-02 11:31

Hejsa Paw og Carina!

Jeg kan også kun sige at det er billigt for en pinto, jeg havde selv
en Pinto hoppe, som gik ude hele året, og der var ikke nogle
problemer, og hun var endda ikke nogen kraftig hest.

Du kan prøve at gå ind på min side og se hende. www.sulfosnovsen.dk Du
finder hende under heste og Chelay.

Kærlig hilsen
Ghita

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-08-02 15:00

"Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> wrote:

>ogen her, der har erfaringer med Pinto`er såsom er prisen ok, er de
>"robuste" (skal gå ude det meste af året) hvordan er deres sind ??

Prisen lyder meget billig. Mangler der et ben ???

Har selv to af slagsen, men ku' godt bruge en enkelt mere.
Hvis du ikke køber den, så gi' lige navn/tlf. til mig, ikk'?

Pinto er som andre har skrevet, et vidt begreb. Den ene jeg har er
ualmindelig robust og ret voldsom (Nok min skyld). Den anden er en
lille sart kælepotte.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Liz

Dato : 11-08-02 16:19

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> wrote
> Pinto er som andre har skrevet, et vidt begreb. Den ene jeg har er
> ualmindelig robust og ret voldsom (Nok min skyld). Den anden er en lille
sart kælepotte.

Er det så også din skyld?

Mvh Liz

Fra : Paw Jensen

Dato : 11-08-02 18:14

Hej Alle.

Tak for jeres svar.

Vi har netop købt hende, og sat hende på fold sammen med de andre.
Det ser ud til at gå glimrende.

Mange hilsner

Paw&Carina

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-08-02 19:35

"Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> wrote:

>Vi har netop købt hende, og sat hende på fold sammen med de andre.

Tillykke! Jeg var heller ikke mere end 5 min om at køber mine

Hvorfor ikke få taget nogle billeder og lave en historie om den nye.
Send så herligheden til dyrenettet.dk så vi andre kan se hende...!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 12-08-02 09:32

Hej

Tillykke med hende! Det bliver spændene om hun er i fol.
Skriv endelig igen om hvordan det går med hende

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-08-02 19:06

"Liz" <lizb@worldonline.dk> wrote:

>Er det så også din skyld?