MS Windows
briani 27239
XP Pro Opstartsproblem
Fra : tmv

Dato : 10-08-02 21:41

Jeg har et lille problem med min Xp opstart, som hver gang jeg har haft
slukket maskinen er uendelig langsom med at starte op...
Den står først på boot-screenen og skifter så over til en blå skærm hvor
musen bliver timeglas-formet... Der står den så uden nogen aktivitet på HD
eller andet og staller...
Hvis jeg slukker på power-knappen går systemet i dvale og ved endnu et tryk
kan jeg så vælge at fortsætte indlæsning af XP eller slette indlæsning og
starte forfra.
Ved at starte forfra starter den udemærket op...
Hvad kan der være sket og kan det afhjælpes???

PS: det skal lige siges at det er startet efter at maskinen en nat stod på
Stand-by og strømmen i hele huset gik ud... Kan det have betydning?

/Torben

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 11-08-02 03:47

Jeg har en ide men aner ikke om den virker men den kan i alle tilfælde ikke
skade.
Prøv at tømme mappen \windows\prefetch\
mappen indeholder en slags "temp" filer for selve windows. Ved ikke hvordan
man bedst beskriver det men det er helt harmløst at slette de filer der er i
mappen. Prøv om ikke det hjælper.

/SoulWalker