Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filmframkaldelse med CD-ROM ?
Fra : Claus Frølund

Dato : 10-08-02 18:37

Hej gruppe!

Hvordan er kvaliteten på den CD-ROM der kan bestilles i forbindelse med en
fremkaldelse. Her tænker jeg primært på Fujifilm's produkt, men også andre.
Kan den måle sig med billeder indscannet med f.eks. en filmscanner, mht.
opløsning og farver? Hvor høj er opløsningen på billederne på disse
CD-ROM'er?

Venlig hilsen
Claus

Fra : J@N

Dato : 10-08-02 22:16

"Claus Frølund" <frolund@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan den måle sig med billeder indscannet med f.eks. en filmscanner, mht.
> opløsning og farver? Hvor høj er opløsningen på billederne på disse

Så vidt jeg så koster det kun kr 29,-

Prøv det!!!

Fra : Søren Blom

Dato : 11-08-02 15:54

>"J@N" <itjf@nospam.dk> skrev

> Så vidt jeg så koster det kun kr 29,-

Det var vist ikke lige det som der blev spurt om.

> "Claus Frølund" <frolund@mail.tele.dk> skrev

I forbindelse med bryllup i familien fik vi lavet en række Fujicolor CDer
hos Bingo Foto og der ligger billeder i 5 forskellige størrelser. Lige fra
største udgave hvor hvert billede fylder 4,5 MB til små Thumb.

Kan desværre ikke lige finde ud af hvor mange Pixel de er scannede i. Men da
det er et lavprisprodukt og billederne leveres i JPG, så skal man ikke
forvente at kunne bruge billederne til meget andet end at vise dem på nettet
hvilket var vores formål med at få det lavet, på den måde slap jeg for at
scanne hen ved 300 billeder

Skal du have levet cder med billeder i en opløsning der siden hen skal
bruges til f.eks. plakater osv. så skal du have lavet Kodak CDer, men så er
du også helt oppe i et helt andet prisleje.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : J@N

Dato : 11-08-02 18:21

> Det var vist ikke lige det som der blev spurt om.

Pointen er at når det nu kun koster kr. 29,-, så bliver man ikke ruineret
ved at prøve at få lavet en CD-Rom.

Hvis du ser et stykke ost til til 30,- kr i Bilka, spørger du vel ikke først
i NG hvordan det smager

Jan

Fra : Claus Frølund

Dato : 11-08-02 18:31

Jan!

Meget undskylde ubetydeligheden af mit dumme spørgsmål!
Nu er det sådan at jeg har fem film liggende til fremkaldelse, og i min
lokale biks (Brugsen), koster det altså 49 kr. ekstra for en Fuji CD-ROM.

Og du har ret, jeg bliver ikke ruineret af at betale 245 kr. for de fem
CD-ROM'er men det ville alligevel være lidt ærgerligt hvis kvaliteten var så
dårlig at de var til at smide ud bagefter.

Hvis du finder andre usenet-brugeres spørgsmål, dumme eller for billige til
din smag, kan du jo bare lade være med at svare.
Der var dog en der var venlig at svare positivt, og tak for det.

Claus

PS. Jan, hvor meget skal et emne koste, før man må spørge til det, her i
gruppen?

Fra : J@N

Dato : 11-08-02 22:09

> [...]

> Claus
>
> PS. Jan, hvor meget skal et emne koste, før man må spørge til det, her i

Du kan evt. starte med en enkelt film først og se om kvaliteten er
tilfredsstillende.

Jan

Fra : Mikael

Dato : 11-08-02 19:22

Hej Claus

Jeg har fået lavet CD rom fra Fuji, til nogle af min datters billeder
(kameraet er et no nonsense Canon målsøgerkamera på automatik). Billederne
bliver leveret som JPG og ligger i 3 forskellige opløsninger på cd'en,
160X107, 1023X682 og 1536X1024, alle scanninger er i 150 dpi. Der ligger
også et lille program på 3 Mb på hver skive, så man kan rotere og småjustere
på billederne. Der var dog en lille pudsig ting ved de 2 skiver min datter
har fået, alle billeder vendte på hovedet!

Mikael