Ekstrem login tid
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 18-02-01 02:09

Hej alle. Her for at par dage siden blev jeg overrasket da det lige
pludselig to min iMac rev.b omkring 2 minutter at logge ind ved hjælp af
multiple users. Lige siden har det taget Multiple Users omkring 1-3
minutter om at logge på. Jeg har ikke installeret noget så jeg ved ikke
hvad der kan være sket.

mark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-02-01 02:50

Hej Mark

Det kan være en defekt indstillingsfil, og det kan også være, at der er
nogle problemer med din Directory fil på HD'en. Bruger du VM, så kan det
også være en fragmenteret VM Storage fil.

Så har du DiskWarrior, så læg en ny directory fil med den, og brug så
Norton 5 eller 6 - DiskDoctor og SpeedDisk til at optimere og reparere evt.
fejl med.

mvh. Erik Richard

"Mark S. Rasmussen" wrote:

> [...]
> multiple users. Lige siden har det taget Multiple Users omkring 1-3
> minutter om at logge på. Jeg har ikke installeret noget så jeg ved ikke

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Christian Flintrup

Dato : 18-02-01 23:54

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> [...]
> multiple users. Lige siden har det taget Multiple Users omkring 1-3
> minutter om at logge på. Jeg har ikke installeret noget så jeg ved ikke

Ligger der henvisninger i "Servers" i systemmappen?
Så slet dem :)

--
Christian Flintrup

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 20-02-01 23:34

chr@mac.com,Ny-Internet writes:

>Ligger der henvisninger i "Servers" i systemmappen?
>Så slet dem :)
>
>--
>Christian Flintrup

Hvad mener du. Skal der ligge en mappe i systemmappen der hedder Servers?
Sådan en mappe har jeg aldrig set på min computer? Men jeg skal måske
have opdateret mine briller?

Min computer G3 /233 er nemlig også af til ( og alt for tit) søvning og
langsom til at logge på. Jeg har endda ISDN. Mange gange må jeg gøre
flere forsøg før jeg kommer på. Og så af og til går det som lyn og torden.
Derfor har jeg gættet mig til at det kan være på server eller udbyder
problemmet ligger?

Jeg brugge 1010 som forvalg. Af og til hjælper det at slette dette. men
ikke altid.

HIlsen Hanne

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 21-02-01 10:13

Hvilket systemsoftware bruger du?

Mark

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-02-01 12:34

mark@tv.dk,Ny-Internet writes:
>Hvilket systemsoftware bruger du?
>
>Mark
>
>Hanne Hertzog wrote:
system 8.6 /Netscape 4.7.6

Hilsen Hanne

NB: Jeg har også en Pismo, som jeg logger på via alm modem (det interne
modem) syatem 9.04

Her må jeg også ofte forsøge flere gange.
Men da det også ofte går hurtig og første gang, så kan det vel ikke være
noget med min computer og mine indstillinger, elller?

Hilsen Hanne

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 21-02-01 13:13

System 8.6... Der findes da ikke Multiple Users til system 8.6 (så vidt jeg
da ved) for der er ikke en servers mappe i 8.6. Hvilken log-in sekvens
taler du om?

Mark

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-02-01 13:46

> [...]
>jeg
>da ved) for der er ikke en servers mappe i 8.6. Hvilken log-in sekvens

Søde Mark, jeg aner ikke hvad du taler om. Jeg så bare at den mappe der
skulle slettes, hvis en opkopling var sløv,. Jeg undrede mig over svaret
da jeg ikke kendte til nogen mappe der hedder severs.

Derfor spurgte jeg til den mappe, samtidig med at jeg beskrev mit problem.
Men jeg har slet ike forstand på en masse teknik. Men kigge i min
systemmappe kan jeg da finde ud af I system 8.6 har jeg ikke sådan en
mappe.

Men jeg har nu kigget i systemmappen på min Pismo, og der ligger en mappe,
der hedder server. (Ikke servers) Den er tom.

Så nu har jeg altså fundet ud af med din hjælp, at der er en mappe der
hedder SERVER, men den ligger i 9.04

Altså er der ikke nogen hjælp at hente der med min ustabile opkopling.

Tak for din ulejlighed.

Hilsen Hanne

Fra : Christian Flintrup

Dato : 21-02-01 16:54

Hej

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:
> [...]
> Men jeg har slet ike forstand på en masse teknik. Men kigge i min
> systemmappe kan jeg da finde ud af I system 8.6 har jeg ikke sådan en

"Servers" indeholder de AppleShare-servere, som computeren skal koble op
til ved start. Hvis en eller flere af disse servere er slukkede eller på
anden måde sat ud af drift, tager det et stykke tid fra Finder startes
til man kan bruge Finder.

Om 8.6 har denne mappe er jeg ikke klar over.

Fra et forrigt indlæg:
> [...]
> flere forsøg før jeg kommer på. Og så af og til går det som lyn og torden.
> Derfor har jeg gættet mig til at det kan være på server eller udbyder

Det er så et helt andet problem. Her mener du at din computer er lang
tid om at koble på Internettet, hvor Marks problem er/var at den var
langsom om at logge ind i selve systemet.

Prøv engang at åbne "Remote Access"-kontrolpanelet. Hvad er det, der
tager så lang tid, når du kobler på? Hvad laver den?

--
Mange hilsener
Christian

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-02-01 23:38

> [...]
>
>Prøv engang at åbne "Remote Access"-kontrolpanelet. Hvad er det, der
>tager så lang tid, når du kobler på? Hvad laver den?

Jeg åbner faktisk altid den først. Det er blevet en vane efterhånden.

Nogle gange stopper den midt i det hele og det kan være forskelligt, ved
godkendelse, ved venter på PPP osv. Den kan komme med mange forskellig
svar. Ingen bære bølge. Ingen kontakt prøv, senere osv, jeg kan egentlig
ikke huske dem alle sammen.

Nogle gange når jeg så er kommet på: Jeg skal f.eks. hente post på
get2net. Den kommer så frem med vinduet for den søger på serveren. Der
står og kværner i all evighed, jeg kan lige så godt slukke. Senere på
dagen kommer jeg så på som en mis.

Jeg er jo også på First Class. Net.dialog/enterpol. Har jeg problemer med
get 2net, rammer de som regel ogeså her, men ikke altid også opkoplingen
her. Nu ved jeg godt at BBS, ken være overbelastet. NU har net.dialog fået
ny server og det har hjulpet meget. men stadig er der problemmer og de er
som regel, når jeg ikke kan hente post hos get2net.

Jeg kan gå ind og kigge på nogel websider som jeg plejer at komme på
Mediamac og macbruger, men også fremmde sider, hvor vi skal hente noget.
Jeg kommer på, siden kommer frem, men så sker der ikke mere. Den vil slet
ikke oploade resten af den information , der skal frem. Så kan jeg lige så
godt opgive. Senere på dagen kan jeg så godt komme på uden problemmer.

I alt det her ser jeg ingen logik. Fordi når jeg i måske 60-70 % af
tilfældene ikke har problemmer, men resten af tiden er det håbløst.

Hilsen Hanne