MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mappe ikoner
Fra : MaRk

Dato : 10-08-02 17:43

Hej

Hvordan kan jeg vælge et billede som mappe ikon??
Skal det være et bestemt format??

Jeg har prøvet at højre klikke på mappen og trykke egenskaber>tilpas>vælg
billede>fundet det billede jeg ville bruge>trykke åben>trykke anvend>ok

Og der sker ikke noget med mappen

Jeg køre med windows XP pro.

Mvh
MaRk

Fra : Madsen

Dato : 10-08-02 17:49

MaRk skrev:

> Hvordan kan jeg vælge et billede som mappe ikon??
> Skal det være et bestemt format??

Så vidt jeg ved skal visningen for mappen være stillet til
Thumbnails.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 10-08-02 17:57

MaRk skrev:

> Hej
>
> Hvordan kan jeg vælge et billede som mappe ikon??
> Skal det være et bestemt format??

Man kan med BMP

--
Mvh Edmund

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-08-02 18:08

In news:dk.edb.system.ms-windows MaRk wrote:

>Hvordan kan jeg vælge et billede som mappe ikon??
>Skal det være et bestemt format??

Hvis du vil bruge et billede, så skal du vise mappen som thumbnail.
Hvis du kan nøjes med et ikon, så kan du vælge et sådant, men så kan
du til gengæld vise mappen som den passer dig. Du vælger et ikon
nederst i vinduet 'tilpas'.

Svjv kan du lave en bmp-fil i det rette format (32px x 32px) og omdøbe
det til .ico - det skulle kunne gøre det ud for et ikon ;)

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Edmund

Dato : 10-08-02 18:18

Lars Stokholm skrev:

> [...]
>
> Svjv kan du lave en bmp-fil i det rette format (32px x 32px) og omdøbe
> det til .ico - det skulle kunne gøre det ud for et ikon ;)

Man kan også vælge BMP uden at lave den om, man skal bare vælge alle
filer i "gennemse" men det giver vel en langsom opstart af stifinder i
forhold til iconfiler.

--
Mvh Edmund

Fra : MaRk

Dato : 10-08-02 19:31

> Hvis du vil bruge et billede, så skal du vise mappen som thumbnail.

Kan jeg få en nærmere beskrielse af dette??

Mvh
MaRk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-08-02 19:41

>Kan jeg få en nærmere beskrielse af dette??

I den mappe, hvor mappen du ønsker at ændre ikon på ligger, skal du i
'visning' (tror jeg det hedder), vælge 'thumbnails' eller hvad det nu
kaldes på dansk. Der er dog en stor ulempe ved denne visning -
mappeikonerne bliver meget større end man måtte ønske.

Fra : MaRk

Dato : 10-08-02 20:04

> [...]
> kaldes på dansk. Der er dog en stor ulempe ved denne visning -
> mappeikonerne bliver meget større end man måtte ønske.

Jeg kan stadig ikke hitte ud af det.... Har fået gjort det i de mapper der
ligger under Billeder og Musik som windows har lavet fra starten. Men jeg
kan ikke i mine egene mapper....

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-08-02 20:21

>Jeg kan stadig ikke hitte ud af det.... Har fået gjort det i de mapper der
>ligger under Billeder og Musik som windows har lavet fra starten. Men jeg
>kan ikke i mine egene mapper....

Hvorfor ikke?

Fra : MaRk

Dato : 10-08-02 21:41

> Hvorfor ikke?

Mappen forblir bare det almindelige mappe ikon, aner ikke hvorfor......

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-08-02 22:09

>Mappen forblir bare det almindelige mappe ikon, aner ikke hvorfor......

Det samme sker når du vælger "detaljer" eller en af de andre...?

Lad os sige at du har en mappe ved navn "Overmappe" hvori der ligger
en mappe ved navn "Undermappe". Du er med på, at hvis du vil ændre
visningen af undermappes ikon, så skal ændringen ske i "Overmappe" (?)

Fra : Edmund

Dato : 10-08-02 23:36

Lars Stokholm skrev:

> [...]
> en mappe ved navn "Undermappe". Du er med på, at hvis du vil ændre
> visningen af undermappes ikon, så skal ændringen ske i "Overmappe" (?)

Du har vist byttet om på ordene.Det skal være sådan her:

Du er med på, at hvis du vil ændre
visningen af undermappes ikon, så skal ændringen ske i "Undermappe".

--
Mvh Edmund

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-08-02 23:48

In news:dk.edb.system.ms-windows Edmund wrote:

>Du har vist byttet om på ordene...

Nej, den er god nok. Undermappes ikon kan du kun se i "Overmappe".

Fra : Edmund

Dato : 10-08-02 23:59

Lars Stokholm skrev:

> Nej, den er god nok. Undermappes ikon kan du kun se i "Overmappe".

Nej, jeg synes nu ikke den er god nok.
Jeg prøver lige at omformulere det til:
Hvis man skal ændre icon på overmappe højreklikker man på overmappe.
Hvis man skal ændre icon på undermappe højreklikker man på undermappe.

--
Mvh Edmund

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-08-02 00:15

>Nej, jeg synes nu ikke den er god nok.
>Jeg prøver lige at omformulere det til:
>Hvis man skal ændre icon på overmappe højreklikker man på overmappe.
>Hvis man skal ændre icon på undermappe højreklikker man på undermappe.

Den _er_ god nok, for jeg snakker ikke om at ændre ikonerne, men om at
ændre visningen. Som jeg sagde: Du er med på, at hvis du vil ændre
visningen af undermappes ikon, så skal ændringen ske i "Overmappe" (?)

Visningen af en mappe: Måden hvorpå mappens indhold vises (detaljer,
ikoner, thumbnails, osv.).

Fra : Edmund

Dato : 11-08-02 00:29

Lars Stokholm skrev:

> [...]
> visningen af undermappes ikon, så skal ændringen ske i "Overmappe" (?)
>
> Visningen af en mappe: Måden hvorpå mappens indhold vises (detaljer,

Du var lidt hurtigere end mig, jeg var ved at forfatte et indlæg, om at
jeg langt om længe forstod hvad du mente. Jeg måtte læse det en del
gange før det fes ind.

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 01:07

Lars Stokholm skrev:

> Det er netop det jeg mener

Tænkte det nok.

> (og siger?) ;)

Jow, jow. ;)

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 11-08-02 01:32

Madsen skrev:

> Tænkte det nok.

> Jow, jow. ;)

Ja, Ja Ja, jeg skal nok prøve på at lære at læse
Har i et link ;)

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 01:39

Edmund skrev:

> Ja, Ja Ja, jeg skal nok prøve på at lære at læse

:)

> Har i et link ;)

http://www.internetsnedkeren.dk/lillebjoern/

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 11-08-02 01:46

Madsen skrev:

> :)

> http://www.internetsnedkeren.dk/lillebjoern/

Ha, ha , sagde Storebjørn, ho, ho, ho og så
grinede han så maven hoppede.

Tak Madsen, men jeg regnede nu ikke med at jeg skulle starte helt forfra

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 01:50

Edmund skrev:

> Ha, ha , sagde Storebjørn, ho, ho, ho og så grinede han så maven
> hoppede.

Ja, det er da rigtig hygge-læsning. :)

> Tak Madsen, men jeg regnede nu ikke med at jeg skulle starte helt
> forfra

Nå, ok.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 00:19

Edmund skrev:

> Nej, jeg synes nu ikke den er god nok.

Hvis du skal ændre visningen af en række mapper skal du mig bekendt
stå i overmappen. Jeg går ud fra at det er det Lars mener.

Se f.eks. her: http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/visning.gif
Hvis jeg skal ændre visningen på undermapperne i den mappe der
hedder E:\Billeder, så skal jeg stå i E:\Billeder, altså overmappen
og derefter højreklikke et sted på baggrunden i mappen og vælge
View, eller gå op i View-menuen. Hvis jeg her vælger 'Thumbnails',
så bliver alle undermapperne til E:\Billeder lavet om til Thumb-
nails i visningen og dermed bliver det muligt at give hver mappe
et bestemt billede ved at højreklikke på mappen og vælge et billede,
eller hvad jeg nu ønsker, som her:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/choose_picture.gif

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-08-02 00:37

In news:dk.edb.system.ms-windows Madsen wrote:

>Hvis du skal ændre visningen af en række mapper skal du mig bekendt
>stå i overmappen. Jeg går ud fra at det er det Lars mener.

Det er netop det jeg mener (og siger?) ;)