Netværk med blandede systemer.
Fra : John

Dato : 10-08-02 17:51

Hej venner.

Jeg vil gerne kunne sætte følgende systemer sammen i et netværk:

WinXp, Win98SE og WinMe.

Er det en helt umulig opgave?

Håber at I kan hjælpe mig.

mvh
John

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 10-08-02 18:16

"John" <jal@jal.as> wrote in message
> Hej venner.
>
> Jeg vil gerne kunne sætte følgende systemer sammen i et netværk:
>
> WinXp, Win98SE og WinMe.
>
> Er det en helt umulig opgave?

Nej overhovedt ikke.

> Håber at I kan hjælpe mig.

Med hvad ?

Mvh
Martin

Fra : Torben Jepsen

Dato : 10-08-02 19:23

Du skal også bruge en Switch/Hub
mvh
tjepsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-08-02 22:22

On Sat, 10 Aug 2002 18:51:10 +0200, "John" <jal@jal.as> wrote:

> Jeg vil gerne kunne sætte følgende systemer sammen i et netværk:
> WinXp, Win98SE og WinMe.
> Er det en helt umulig opgave?

Nej.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : John

Dato : 11-08-02 15:17

Hejsa.

Jeg er meget glad for alle de besvarelser jeg har fået.

Jeg havde i forvejen en hub, alle kabler.

Det der var spørgsmålet var om det rent styresystemmæssig kunne sammen.

Det kan det, ved jeg nu.

mvh
John

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 11-08-02 19:37

> Jeg vil gerne kunne sætte følgende systemer sammen i et netværk:
>
> WinXp, Win98SE

Det vil jeg også gerne. Jeg har forbundet de to pc'ere med et krydset kabel
og når jeg sidder ved den stationære med w98 kan jeg ikke få lov at se
mapper på den bærbare med winxp. den ber om password?
Når jeg sidder ved den bærbare og vil se mapper på den stationære er der
ikke dette problem.
Jeg sidder med en følelse af at jeg skal oprettes som bruger på den
bærbare, men jeg har lyst til at undgå denne password indtastning. Kan jeg
det? og i så fald hvordan?

VH AZ

Fra : Bro

Dato : 12-08-02 00:25

"Ditte og Anders Zuschlag" skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg sidder med en følelse af at jeg skal oprettes som bruger på den
> bærbare, men jeg har lyst til at undgå denne password indtastning. Kan jeg

Hej Anders...
Jeg har haft nøjagtigt samme problem i dag, - eller næsten, da jeg skulle
forbinde to stationære pc'er med henholdsvis Win98 SE og Win XP.
Jeg kunne få adgang til netværket med XP-maskinen, men ikke den anden vej.
Jeg fik flere gode råd, men ingen af dem virkede.
Da jeg til sidst loggede på Win98 pc'en med brugernavn og adgangskode,
virkede det hele som det skal.... - så, jeg siger ikke at det ikke kan lade
sig gøre
uden, men jeg fik det altså først til at virke da jeg loggede på!

Held og lykke med projektet

Venlig hilsen Helle