array_rand virker ikke?
Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 10-08-02 17:31

Er der andre end mig, der har oplevet at eksempelkoden på
http://www.php.net/manual/en/function.array-rand.php ikke virker? Den
vælger godt nok tre tilfældige elementer, men det er de samme hver gang.
PHP 4.2.2.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-08-02 17:37

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:
> [...]
> http://www.php.net/manual/en/function.array-rand.php ikke virker? Den
> vælger godt nok tre tilfældige elementer, men det er de samme hver gang.

Husker du srand() ?

mvh
Johan

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 10-08-02 17:36

Johan Holst Nielsen wrote:
> Husker du srand() ?

Jeg har prøvet både med og uden. Det skulle jo ikke være nødvendigt at
seede random-funktionerne i PHP >= 2.x.

Men en klippe-klistring af koden fra manualen virker altså ikke. rand()
virker ganske fint.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 10-08-02 17:37

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:
> Jeg har prøvet både med og uden. Det skulle jo ikke være nødvendigt at
> seede random-funktionerne i PHP >= 2.x.

Æhm... PHP >= 4.2.x, selvfølgelig

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 10-08-02 18:24

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:
> PHP 4.2.2.

Hmm... mit webhotel kører PHP 4.1.2, og der virker det fint. Nå, men så
er jeg glad igen