Kan maccen koble sig op på et PC-net?
Fra : Steen Larsen

Dato : 18-02-01 01:47

Hej

Jeg kan gennem min arbejdsgiver koble på det interne net, internettet osv.
via min pc.

Hvis nu jeg kobler mig på via min PC, kan jeg så efterfølgende koble
Maccen på til f.eks. internet, eller konferencesystemer som FirstClass?

Og hvilke netværksforbindelser kræver det? Modem? Ethernet? Eller....

Steen

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 18-02-01 09:22

Steen Larsen <Steen_Larsen@net.dialog.dk> wrote:

> Hvis nu jeg kobler mig på via min PC, kan jeg så efterfølgende koble
> Maccen på til f.eks. internet, eller konferencesystemer som FirstClass?
>
> Og hvilke netværksforbindelser kræver det? Modem? Ethernet? Eller....

Du skal have ethernet mellem mac'en og pc'en og du skal installere en
softwarerouter på pc'en.

Alternativt kan du slippe for softwarerouteren, hvis du kan ringe op til
din arbejdsgiver direkte fra mac'en. Der er vel en 70/30 sandsynlighed
for at dette kan lade sig gøre, alt afhængigt af hvilken type logon, din
arbejdsgiver anvender.

/hc