Møldrup
Fra : Judith Mortensen

Dato : 10-08-02 17:11

Hej allesammen,

Det er nu længe siden jeg har prøvet at søge oplysninger. Jeg vil forsøg
igen, jeg må da være heldig på et eller andet tidspunkt.
Jeg søger oplysninger om Elise Margrethe Møldrup f. Lauritzen. Jeg vil gerne
vide hvornår hun er død. Elise er født den 11-6-1824 og var gift med Jens
Møldrup som døde den 3-7-1884 i Vorup sogn, begravet ved St. Mortens
Kirkegård i Randers.
Jeg er løbet tør for ideer til hvor jeg skal lede, er der nogen der evt.
kunne komme med et forslag.
På forhånd tak. Ha' en god dag.
Judith

Fra : SalgNord

Dato : 10-08-02 22:36

Vorup har ganske rigtigt en periode været en del af Skt.Mortens sogn i
Randers før det blev et selvstændigt sogn.
3. december 1876 fik Vorup sin egen sognekirke, men siden 1846 havde
skolelæreren i Vorup ført en selvstændig kirkebog. Samtidig førte
sognepræsten ved Skt.Mortens kirke sideløbende Vorup'erne ind i den
omfangsrige Randers-kirkebog, hvor de mange bane forsvandt i mængden. I 1863
begyndte præsten i Randers at føre en seperat kirkebog for Vorup, og i
januar 1875 blev der udnævnt en sognepræst ved Skt. Mortens kirke der
samtidg var "præst for Landsogndistriktet Vorup".
Imidlertid har jeg ikke kendskab til nogen kirkegård ved Skt. Mortens kirke.
I stedet er der sandsynligvis tale om, at begravelsen er sket på Østre
kirkegård i Randers, eller måske på kirkegården ved Vorup kirke (som jo lå i
Skt.Mortens sogn).

Med venlig hilsen
Bent Melholt Andersen
9000 Aalborg

Fra : Bente Poulsen

Dato : 11-08-02 13:24

Hej Judith
Jeg mailer til dig privat, da de oplysninger jeg har fundet på DDA, vil
fylde alt for meget her på siden
MVH
Bente Poulsen