MS Windows
briani 27239
HJÆLPPPP !!!
Fra : Lasse Johansen

Dato : 10-08-02 16:15

Hej NG

Min pc er gået kold, satte et dvd drev i og der kom dette frem på skærmen:

DER ER FUNDET EN FEJL OG WINDOWS ER BLEVET LUKKET NED FOR AT FORHINDRE
BESKADIGELSE AF COMPUTEREN.
PLUG AND PLAY FANDT EN FEJL, DER SANDSYNLIGVIS SKYLDES EN FEJLBEHÆFTET
DRIVER.
HVIS DET ER FØRSTE GANG DU HAR SET DENNE STOPFEJL, SKAL DU GENSTARTE, HVIS
DETTE SKÆRMBILLEDE VISES IGEN, SKAL DU GØRE FØLGENDE: SØRG FOR AT AL NY
HARDWARE ELLER SOFTW. ER INDSTALL. KORREKT.hVIS PROBLEMET OPSTÅR IGEN, SKAL
DU FJERNE HARDWARE ELLER SOFTWAREN.
DEAKTIVERE NOGLE INDSTILLINGER FOR BIOS HUKOMMELSE, F.EKS CACHING ELLER
AFSKYGNING.
TEKNISKE OPLYSNINGER:

STOP:OXOOOOOOCA (OXOOOOOOO3,OX8539B030,OXE1336458,
OXOOOOOOO1).

Er der nogen der ude der fatter noget af det??
Det skal lige siges jeg har fjernet dvddrevet og kører xp.
Har prøvet at gendanne hjælper ikke.
Kan for det meste komme ind men lige pludslig låser pcèn
eller sort/lysebrun skærm eller slukker helt, har prøvet at køre i
fejlfritilstand og der gør den det også .
Den gør det på forskellige tidspunkter, men den gør det hver gang jeg prøver
at gå ind og læse mail i outlook.
Nogen der har nogle ideer??

mvh Lasse

På forhånd tak

Fra : Lasse Johansen

Dato : 10-08-02 16:24

Glemte lige at sige at når comp startes så står der

cheking HD RAM

og der tæller den så op til 512000
det har den aldrig gjort før plejer at
vise det i et split sek og så starte windows op.

Fra : SirWheels

Dato : 10-08-02 16:54

"Lasse Johansen" <lasse@johansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Glemte lige at sige at når comp startes så står der
>
> cheking HD RAM
> og der tæller den så op til 512000
> det har den aldrig gjort før plejer at
> vise det i et split sek og så starte windows op.

Hiv dit netkort ud af maskinen. Spil nogle spil, se hvad der sker. Skift
dine rammoduler ud og prøv ellers alt det der andet standard noget.
Geninstaller Windows.

--
Regards/Hilsen
SirWheels

Fra : Lasse Johansen

Dato : 10-08-02 17:13

"> Geninstaller Windows.

Kan jeg gøre det uden at miste alle de programmer og
dokumenter jeg har og hvorledes gør jeg??

mvh Lasse

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 10-08-02 17:56

>Glemte lige at sige at når comp startes så står der
>
>cheking HD RAM
>

>og der tæller den så op til 512000
>det har den aldrig gjort før plejer at
>vise det i et split sek og så starte windows op.
[...]

Quick POST (Power On Self Test) kan være deaktiveret i BIOS.

Så tæller den nemlig RAMmen igennem, istedet for bare at tjekke, om de
nu er der...

/Henrik

Fra : Lasse Johansen

Dato : 10-08-02 17:58

> Quick POST (Power On Self Test) kan være deaktiveret i BIOS.

hej henrik

øhh hvordan aktivere jeg den??

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-08-02 18:11

In news:dk.edb.system.ms-windows Lasse Johansen wrote:

>øhh hvordan aktivere jeg den??

Ved at gå ind i BIOS under opstarten af computeren (ofte skal du
trykke delete eller noget lignende). Det skulle være en indstilling
derinde som hedder 'Quick POST' eller 'Quick Power on self test'.

Se iøvrigt lidt på dette: http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Lasse Johansen

Dato : 10-08-02 21:50

"> Se iøvrigt lidt på dette: http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

Det må du meget undskylde men jeg har brug for hjælp.

mvh Lasse

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-08-02 22:06

>Det må du meget undskylde men jeg har brug for hjælp.

Det er jo netop pointen. Der er *mange* der har brug for hjælp. Det er
uhøfligt at prøve at "overdøve" andres indlæg, fordi du tror at dit er
vigtigere, og derfor bør besvares hurtigere end andres. Vi skal alle
være her. Du har desuden selv bedre chance for at få besvaret dit
spørgsmål hvis du følger retningslinjerne. Der er jo ingen der aner
hvad der ligger i problemet "HJÆLPPPP !!!", men der er til gengæld
mange der så heller ikke gider at bruge tid på at finde ud af det.

Fra : Lasse Johansen

Dato : 10-08-02 22:50

ja ja jeg har forstået det

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-08-02 23:06

In news:dk.edb.system.ms-windows Lasse Johansen wrote:

>ja ja jeg har forstået det

Fint.