Provider
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 10-08-02 15:56

Hej NG
Er der mon nogen der kan hjælpe.
Jeg har fundet en navigationsbar -ocx- som jeg gerne vil bruge på min form
til at navigere min database,
men jeg får hele tiden en fejl:
Provider kan ikke findes. Den er muligvis ikke installeret korrekt.

Jeg kan ikke finde ud af hvad der menes med dette.
m.v.h-.
ole

Fra : Mads Chr. Olesen

Dato : 11-08-02 09:03

Med Provider menes der nok en data-provider, f.x. et data enviroment.

Så jeg vil gætte på du mangler at installere nogle drivere?
Prøv at kigge i dokumentationen til din ocx.

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 11-08-02 17:06

Hej Mads
Jeg har desværre ikke noget dokumentation på ocx.en.
Jeg har både Provider 3.51 og 4.0 på maskinen.
Det er lidt mærkeligt, at når jeg benytter en database i Access97, så kan
jeg godt få det
til at virke, men det er desværre en Access2000 det skal bruges til.
Er der nogen der har en god ide.
m.v.h.
ole

Fra : Mads Chr. Olesen

Dato : 11-08-02 20:11

Jeg kender godt problemattiken, men har desværre ikke en løsning.

Jeg vil tro det er det samme som hvis du laver en almindelig Data-kontrol på
din form. Den kan kun håndtere Access 97, og ikke Access 2000.

Hvis du derimod bruger en "Microsoft ADO Data Control (OLEDB)" kan man godt
åbne begge formater.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-08-02 20:31

"Ole J. Hansen" <ojh@hansen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> jeg godt få det
> til at virke, men det er desværre en Access2000 det skal bruges til.

Hvordan sætter du det op når du bruger en Acc97 database?
Peger du på din databasefil, eller laver du noget ODBC opsætning, eller?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 11-08-02 21:49

Hej Peter
Nårmalt sætter jeg jo provideren i Data Enviroment og peger på den database
jeg skal bruge, og
det er i de tilfælde uden betydning om det er Access97 eller Access2000.,
men med denne
ocx er provideren indbygget således at når man i Properties prikker på
ConnectionString, kommer der en
egen dialobox op,hvor jeg skriver:
Provider = MicrosoftJet.OLEDB.3.51;Data Source = Mydatabase.mdb
eller også OLEDB.4.0
Det samme gør sig gældende i RecordSource, når man skal sætte tabellen, så
skriver man tabelnavnet
i den samme dialogbox.
Jeg kan få det til at virke i Access97 men ikke i Access2000.
m.v.h.
ole

Fra : Verner Neumann

Dato : 16-10-02 22:03

Hej Ole

Du skal bruge Microsoft Jet 4.0 OLE DB Provider til Access2000, om dette
også gælder for Access97 ved jeg ikke.

mvh
verner neumann