De Fordømte Multer!
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 10-08-02 13:54

Hej

Som en follow-up på min post hvorjeg søgte multe-spots vil jeg lige berette
følgende:
Efter at have fået opsnuset et par spots i det sydfynske (besøg af div.
grejforretninger) havde mig og min makker endelig årets første multetur
foran os. Det skal lige siges at ingen af os før har haft så meget som et
lille hug før, men alligevel er vi nærmest besat af den mystiske fisk!
Stedet vi var blevet anvist var en stor lavvandet bugt, som vi systematisk
begyndte at afsøge for multer. Vi tjekkede både langs land og længere ude,
men intet så vi! Vi gav op efter et par timers traven uden et eneste kast,
og gik tilbage til bilen på vejen mødte vi en gammel fisker, som
selvfølgelig var i snakke humør! Han fortalte at for bare 2 uger siden
vrimlede stedet med multer! Han havde set flokke på 10-15 fisk 2 meter fra
land (og her snakker vi altså ikke mere end 15-20 cm vand). Vi hørte
selvfølgelig grundigt efter og blev fortalt at grunden til at de ikke var på
pladsen mere var at vandet var blevet for varmt! Her erindrede jeg at have
hørt at multerne nærmest søgte det varmeste vand overhovedet - rigtigt? Men
under alleomstændigheder så manglede fiskene jo! Men der er vel ikke andet
at gøre end at opsøge pladesen når vandet bliver lidt køligere!!

De fordømte multer!

Fra : Balthazar

Dato : 10-08-02 14:41

Tydligen finns det en hel del multe i Lommabukten (Ta bron över till Malmö i
Sverige och kör västerut mot Lomma). I Bjärred finns en badbrygga där man
kan se fiskarna. Tyvärr är det fiskeförbud från bryggan men ni kanske kan
hitta någon annan plats. Den ihållande ostliga vinden har kanske kylt ner
vattnet lite i Lommabukten... om det nu var för varmt innan .
/H

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 14-08-02 13:14

"Morten M. Jørgensen" <grinder213@hotmail.com> wrote in message
> Hej

-- snip ---

> selvfølgelig var i snakke humør! Han fortalte at for bare 2 uger siden
> vrimlede stedet med multer! Han havde set flokke på 10-15 fisk 2 meter fra
> land (og her snakker vi altså ikke mere end 15-20 cm vand).

Det kender jeg udmærket. Som knægt har jeg tit haft dem under stangspidsen
(ved molene i sydengland) og har været helt op og køre - men de er nogle
sataner at få i tale. Jeg har aldrig fanget en eneste men jeg synes at huske
at hvid asparges (ikke helt blødkogt) skulle være effektiv - de kan lide
smagen.

Held og lykke - og når du bliver indlagt på den lukkede når de driver dig
til vanvid, skal vi nok skrive noget pænt om dig her :)

Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 15-08-02 20:58

> Held og lykke - og når du bliver indlagt på den lukkede når de driver dig
> til vanvid, skal vi nok skrive noget pænt om dig her :)

Det varer ikke længe!

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 15-08-02 21:33

> Det varer ikke længe!