Sideopdeling uden frames muligt ?
Fra : Kenneth Høgh

Dato : 10-08-02 13:34

Jeg ville lige høre om der ik var en måde til at opdele en side i
to sectioner uden frames, hvis man forstillede sig men havde en
menu til venstre og billeder midt på siden ca, så når vinduet
gøres mindre ændre det sig i forhold til skærmen, det også fint
nok, men hvis den bliver gjordt mindre vil billeder til sidst
flyde over i menuen hvilket ik ser pænt ud. Så ? er om men udover
frames kan lave en markering af henholdsvis en venstre stillet
menu og og billeder på midten så når billederne er tæt på at
komme over i menu kommer der en vandret scrollbar. ville lige
høre om der var andre muligheder end Frames på forhånd tak,

Venlig hilsen Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 10-08-02 13:42

"Kenneth Høgh" skrev bla
> Jeg ville lige høre om der ik var en måde til at opdele en side i
> to sectioner uden frames,

CSS er din ven.
Check her http://glish.com/css/ der skulle være noget du kan bruge.

--
jopa

www.web-templates.dk
www.jp-web.dk

Fra : Kenneth Høgh

Dato : 10-08-02 13:50

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> CSS er din ven.
> Check her http://glish.com/css/ der skulle være noget du kan bruge.

Ja jeg har fundet ud af at CSS er min ven, og jeg kigger lige på den der
side som du gav, tak for det, men hvis der nogen som har et fif til det
vil jeg gerne høre fra jer.

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 11-08-02 12:15

Du kan vælge at bruge et serversidesprog (f.eks. php eller asp), men det
nemmeste i dit tilfælde er at bruge SSI (Server Side Includes). Med SSI kan
du lave din menu i én fil og så includere denne fil på dine sider. Hermed
behøver du altså kun at rette en fil til når menuen skal ændres. SSI er
meget nemt at gå til. Du kan læse mere om det her:
http://www.html.dk/tutorials/ssi/

Håber det hjalp, eller skriver du jo bare igen ;)

/Jeppe

Fra : Kenneth Høgh

Dato : 11-08-02 12:21

Jeppe Vesterbæk wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Håber det hjalp, eller skriver du jo bare igen ;)
>
> /Jeppe

jeg takker svarene indtil nu, jeg må lige kigge på det der ssi-ting