MS Windows
briani 27239
Overførsel af programmer fra XP til XP
Fra : BlackOut

Dato : 10-08-02 13:26

Jeg får en ny HD ind af døren snart, og i denne anledning skal der ryddes op
i min XP.

Jeg har tonsvis af programmer liggende, hvoraf de fleste jeg gerne vil
beholde.

MEN jeg vil dog gerne starte fra ny med XP, altså en clean install.

Er der nogen smart måde hvorpå man kan bibeholde udvalgte programmer mens
resten af rodebunken kan geninstalleres efter behov?

Tak

Fra : Madsen

Dato : 10-08-02 13:39

BlackOut skrev:

> Er der nogen smart måde hvorpå man kan bibeholde udvalgte
> programmer mens resten af rodebunken kan geninstalleres efter
> behov?

Nu mener jeg ikke du ligefrem kan overføre hele programmer, men du
kan bevare mange af programmernes indstillinger, som jo ofte er dem
der tager længst tid at få indstillet efter en geninstallation.
Det kræver dog at du geninstallerer programmet i den samme mappe som
den var installeret i på din gamle installation. Hvis du sørger for
at gøre det, så kan guiden 'Overførsel af filer og indstillinger'
muligvis hjælpe. http://makeashorterlink.com/?M37412C51

Madsen.

Fra : BOH

Dato : 10-08-02 14:44

"BlackOut" <ea_postbox@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har tonsvis af programmer liggende, hvoraf de fleste jeg gerne vil
> beholde.

Norton Cleansweep kan bruges til at gemme programfiler med tilhørende
registry entries.

Der er sikkert også andre muligheder, men har selv prøvet ovenstående med
godt resultat.

Mvh Morten

Fra : Willem de Zweiger

Dato : 11-08-02 09:20

BOH skrev:
> [...]
> registry entries.
>
> Der er sikkert også andre muligheder, men har selv prøvet ovenstående med

Jeg har brugt Norton Ghost som selv fandt ud af at den image jeg havde
lavet af en 4 GB nu skulle på en 13 GB disk.
Jeg skal dog lige sige at i første omgang lavede ghost programmet min 13
GB til en 4 GB men i andet forsøg kørte det hele som det skulle og har
ikke haft problemer udover at 2 småprogrammer ikke kunne lide at de kom
på en større harddisk. Det tog 10 minutter og så kørte det hele.
Det nu 3 uger siden og har ikke haft prblemer. Det var WinXP Pro.
mvh
Willem