Emma Gad om hunde
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-08-02 12:09

Hej

Jeg faldt lige over Emma Gads Takt og Tone på biblioteket og fandt ud
af at hun faktisk har et afsnit om hunde:

Hundehold er en af de almindeligste Anstødsstee mellem de fælles
Beboere af en Ejendom, ligesom det overhovedet er et af de spørgsmaal,
der lettest bringer Mennesker i Fyr og Flamme. Hundehaderne er de faa
i Forhold til Hundeelskerne, men de skriver og taler saa meget at de
fylder godt. Ret forgæves. Det er nemlig svært at bekæmpe en
Befolknings Karakterejendommeligheder.
Sørg for, at Deres Hund generer saa lidt som muligt ved Urenlighed,
Gøen i Gaarden og paa Trappen og smudsige Poter paa fælles Gebeter.
Pas paa, at den ikke i sølet Vejr springer op ad Folk.
Lad den i Deres Hjem ikke saa og savle paa Damers Kjoler.
Luk den helst inde, mens De har Gæster.
Hvis det er en Hunhund, send den da helst paa en Klinik e. l. i
Perioder, hvor den generer Omboende ved at tiltrække Flokke af
Hanhunde.
Hvis Deres Hund er bidsk, pas da nøje paa den. Hvad den ødelægger, maa
De erstatte uden Nølen og give rundelig Skadeserstatning, hvis den
tilføjer Bid.
Hvis Hunden overkøres, har De paa den anden Side Ret til af fordre
Erstatning.
Vær overbærende og medgørelig overfor Medbeboeres Hunde. Giv dem et
tiloversblevent Kødben i Ny og Næ og tal lidt venligt til dem. Det er
den bedste Vej til et godt Forhold.

Nogle ganske gode råd, lige bortset fra at sende tæven i pension, bare
fordi den er i løbetid.

Håber at der er andre, der også vil trække lidt på smilebåndet af de
100 år gamle råd.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 10-08-02 14:45

Hej

Mine hunde sad og nikkede ivrigt da de læste det sidste afsnit

Hilsen Carina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-08-02 17:32

For 100 år siden løb især hanhunde frit, (som mange katte i dag), derfor var
det hensynsfuldt at sende tæven i pension i løbetiden.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia J

Dato : 11-08-02 07:10

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> For 100 år siden løb især hanhunde frit, (som mange katte i dag), derfor
var

Så kan jeg sq godt forstå "Hundehaderne" var sure. Jeg kan lige forestille
mig Max med venner styrte ned ad hovedgaden og glad vimse rundt i alle
butikkerne og stjæle guf og legetøj på vejen samt vælte alle tøjstativer med
halen. Og sidde og pive foran velduftende hoveddøre, hvor damerne bor... Og
muslimerne ville nok pakke sammen, for mine hunde KAN ikke fatte at alle
deres børn ikke er helt vildt glade for at få vasket ansigt... :) Hvad har
man børn til, hvis man ikke må lege med dem? Og når de nu ikke har deres
egne?

:Pia