Netmonitoring
Fra : Rasmussen

Dato : 10-08-02 11:40

Hej !

er der nogen der har interesse for Netmonitoring i DK ? jeg følger med i
denne gruppe samt i en franske mobilgruppe.
En afgørende forskel er, at mange i den franske gruppe taler om
Netmonitoring. Netmonitoring gør det muligt at se en masse informationer om
master i det område man befinder sig i. Som regel gør man det via en
"skjult" menu på telefonen. Næsten alle nyere telefoner kan det (alle
Bosch-telefoner kan...) Man kan se FCN, RXL osv.

Visse simkort kan blokere for denne mulighed... det har ikke lykkedes mig
via mit danske sim-kort men virker fint på mit franske kort.

Er der nogle der har interesse for dette i Danmark ?

Mvh

Rasmussen

Fra : Fischer

Dato : 10-08-02 16:23

> er der nogen der har interesse for Netmonitoring i DK ?

Er det ikke sådan en lidt nørd'et ting?
Man kan se hvilke master man kan forbinde sig til samt nogle parametre.
Personligt synes jeg hurtigt det bliver uinteressant.

*Fischer

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 10-08-02 17:08

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har menuen fremme på min Nokia telefon med telmore abonnement og jeg har
da også set en side der forklarer trin for trin hva de forskellige ting i
menuerne betyder men hva kan jeg ærlig talt bruge det til?? :o/

Mvh Søren

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 10-08-02 22:16

On Sat, 10 Aug 2002 18:08:23 +0200, "Søren Christensen \(4200\)"
<SHC808@hotmail.com> wrote:

>Jeg har menuen fremme på min Nokia telefon med telmore abonnement og jeg har
>da også set en side der forklarer trin for trin hva de forskellige ting i
>menuerne betyder men hva kan jeg ærlig talt bruge det til?? :o/
Ikke en skid, med mindre du udvikler mobiltelefoner

/Thomas

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 10-08-02 22:15

On Sat, 10 Aug 2002 12:39:46 +0200, "Rasmussen" <how@ofir.dk> wrote:

> [...]
>via mit danske sim-kort men virker fint på mit franske kort.
>
>Er der nogle der har interesse for dette i Danmark ?
Hvad i himlens navn skal du dog bruge den information til, det er jo
kun info som en udvikler af mobil telefoner har brug for.

Men ok, kan man, ja så skal man vel også.

/Thomas

Fra : Lasse

Dato : 10-08-02 22:35

Hej R

> er der nogen der har interesse for Netmonitoring i DK ?

Jeg synes det lyder interessant, kan du give et eksempel på hvordan man
aktiverer disse menuer i nokiaer?

/Lasse

Fra : Jochke

Dato : 11-08-02 16:38

"Lasse" <lasse@iloveu.dk> wrote in message

> Jeg synes det lyder interessant, kan du give et eksempel på hvordan man
> aktiverer disse menuer i nokiaer?

Jeg brugte et program på PC'en via datakabel til min 5110'er.

/Jochke