Mac får fart på
Fra : Tom

Dato : 10-08-02 11:29

Det ser ud til at Macerne skal til at køre rigtigt hurtigt !
Læs lige her ..

http://www.macosrumors.com/

333-400 mhz bundkort, DDR Ram, to eller flere processorerer
Tom

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-08-02 20:58

Tom wrote:
> [...]
> Læs lige her ..
>
> http://www.macosrumors.com/
>
> 333-400 mhz bundkort, DDR Ram, to eller flere processorerer

Bare rolig - de får formentlig 133 MHz bundkort men ny RAM og - i nogle
programmer - er flere processorer en fordel. Om det bliver DDR266 eller
333 er ikke så vigtigt - begge udgør et stort spring i forhold til
dagens PC133 RAM.

Den store nyhed er imidlertid at IBM er på vej med en Power4 til desktop
brug som de vil vise en demo af i oktober. Desuden har IBM netop klippet
snoren til en helt ny avanceret chipfabrik som de pt. ikke udnytter. De
to facts og jeg ville ikke købe aktier i Motorola.

//Peter

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-08-02 21:45

On Sat, 10 Aug 2002 19:58:19 GMT, Peter Gersmann wrote:

> [...]
>snoren til en helt ny avanceret chipfabrik som de pt. ikke udnytter. De
>to facts og jeg ville ikke købe aktier i Motorola.

PowerPC'en er rent faktisk en lavpris-model af Power arkitekturen (PReP er
64-bit med et 32-bit subset)......så man kan næsten sige at PPC'en med dette
træk kommer tilbage til sine rødderne. MHT Motorola's fremtid så er det ikke
PPC til desktop brug de lever af, ligesom IBM's nuværende implementation af
PPC'en stort set kun er til indlejrede formål...selvom det vil være en bitter
pille at sluge at den G5 som de har kæmpet med så lang tid (Ifølge mine
beregninger er den vel omkring et år forsinket) bliver sat til vægs af en
enkelt venstrehåndsbevægelse af IBM.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Microsoft is not crooked, just "integrity challenged."

Fra : Tom

Dato : 12-08-02 21:12

Er der nogle der kan stave Peter Jespersens indlæg for undertegnede..
Er det.. Eller er det ikke godt at der snart kommer fart på Mac.. Og / eller
hvor længe skal vi vente på et egentligt "performance boost".. På Mac
platformen..
Jeg troede lidt at kom nu, med den hurtigere Ram !!??
Tom

PS
Hvad er det for nogle rygter med Intel inden i en apple maskine !?
PPS
Kommentarer til rygterne om at OS 9.x bliver droppet engang til næste forår

On 12/08/02 20:44, in article
syljurryvyybtvpnyqx.h0rbex0.pminews@news.tele.dk, "Peter Jespersen"

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-08-02 02:59

On Mon, 12 Aug 2002 22:11:44 +0200, Tom wrote:

> [...]
>platformen..
>Jeg troede lidt at kom nu, med den hurtigere Ram !!??

I tidernes morgen lavede IBM en åben specifikation, på baggrund af Power
arkitekturen (AFAIR var den 95% Power kompatibel) og kaldte det
PowerPC.....Motorola lavede en implementation og IBM lavede en implementation
og det er sådan set den PowerPC vi kender idag.
Udviklingsmæssigt er PowerPC'en sakket bagud, og ifølge mine beregninger er
Motorola's 64-bit PowerPC kaldet G5 omkring et år bagefter
tidsskemaet......IBM vil så lave en ny 64-bit PowerPC (Specifikationen fra
1993 beskrev en processor der både havde et 32-bit og et 64-but
instruktionssæt) baseret på PowerIV, indeholdende en ny vektorenhed, der er
Altivec/Velocity engine kompatibel og som hedder VMX.

>PS
>Hvad er det for nogle rygter med Intel inden i en apple maskine !?

Under et interview....en sidste sidebemærkning.....var det sådan at SteveJobs
ikke afviste at de kunne finde på at skifte til hammer!
Mere er der ikke i det......de kunne lige så godt have faldet over hej han
afviske ej heller at de kunne finde på at skifte til Alpha-processorer..

>PPS
>Kommentarer til rygterne om at OS 9.x bliver droppet engang til næste forår

OS 9.x vil ikke være gratis mere og på de nye Mac's vil det ned ikke være
muligt at installere MacOS 9...derimod vil 9.x emuleringen blive udvidet i
MacOS X Pinto (Næste store revision)...problemet er at mange Mac-brugere
foretrækker 9.x fremfor X....Blandt andet Redmond og Corel er begyndt at
ligge pres på Apple for at tvinge 9.x brugerne til at benytte X.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
If at first you don't succeed, work for Microsoft.

Fra : eolake

Dato : 11-08-02 11:15

Tom wrote:

> http://www.macosrumors.com/
>
> 333-400 mhz bundkort, DDR Ram, to eller flere processorerer
> Tom

Der var engang jeg læste MacOSRumors ofte. Men så var der en masse som
pegede på at den er omtrent så pålidelig som en halvfuld
Extrabladsjournalist.

Og hvad sikkert er at siten's historie med forudsigelse er mindre end
imponerende.

Hvis man ikke vil overraskes, så ser det ud til at lige så snart noget
er temmeligt sikkert, bliver det dækket af Cnet eller lig.

Jeg hælder efterhånden mere imod at nyde afsløringerne under Steve's
keynotes.

Eolake