MS Windows
briani 27239
Blev henvist til denne gruppe vedr. et skæ~
Fra : Henning Lund

Dato : 10-08-02 10:47

De kloge hoveder i skærmgruppen mente et det kunne være et
windowsproblem jeg er ramlet ind i, og ikke et hardware problem. Den
skærm jeg plejer at benytte, er stået af, i kælderen fandt jeg så en CTX
15" skærm som jeg har tilsluttet, mit problem ligger i at under opstart
af windows xp kan jeg intet se på skærmen bortset fra vandrette
brune/blå/grønne osv striber som løber ned over skærmen, når først
opstarten er kommet billedet hvor der står "velkommen til windows" er
skærmbilledet normalt. Det er et stort irretationsmoment da jeg så ikke
kan f.eks gå ind i fejlsikker tilstand under opstarten, eller se hvad
der står på skærmen når den startes op efter et sammenbrud af windows
pga der kun er de pokkers striber på skærmen. Ellers fungerer skærmen
perfekt, nogen som har et bud på hvad det skyldes?

Henning Lund
icq: 18805021
http://sitecenter.dk/freespace

Fra : JJ

Dato : 10-08-02 11:56

"Henning Lund" <lundtdc@hotmail.com> wrote in message
> af windows xp kan jeg intet se på skærmen bortset fra vandrette
> brune/blå/grønne osv striber som løber ned over skærmen, når først

Lyder som et frekvensproblem. Altså at XP viser skærmbilledet i en højere
frekvens end skærmen kan håndtere. Alternativt i en frekvens som skærmen
bare ikke understøtter.

Sker noget tilsvarende ved fx. Win98 eller Win2000?

PS. (Næsten) alle informationer der står under opstarten, kan du læse i
Event-log inde i Windows.

mvh
///JJ

Fra : Henning Lund

Dato : 10-08-02 12:49

JJ skrev noget i stil af:
> Lyder som et frekvensproblem. Altså at XP viser skærmbilledet i en
> højere frekvens end skærmen kan håndtere. Alternativt i en frekvens
> som skærmen bare ikke understøtter.

Eh frekvens, den står til 60 HZ er det det du mener?

> Sker noget tilsvarende ved fx. Win98 eller Win2000?

Ved jeg ikke da maskinen kun har XP

> PS. (Næsten) alle informationer der står under opstarten, kan du læse
> i Event-log inde i Windows.

Joe men det var rart at kunne komme ind i fejlsikker tilstand og evt
rette noget en gang imellem, så jeg skal gerne have skærmen til at vise
korrekte billeder under opstart.

Fra : JJ

Dato : 10-08-02 19:29

> Joe men det var rart at kunne komme ind i fejlsikker tilstand og evt
> rette noget en gang imellem, så jeg skal gerne have skærmen til at vise
> korrekte billeder under opstart.

Du forventer vel ikke at du skal boote i Safemode hele tiden??
Hvis jo, så lær hvilke taster du skal trykke på - den første er jo F8,
hvorefter Safe Mode vistnok har menupunkt 5.

Jeg mener nu også at Win2K/XP automatisk booter i SafeMode hvis sidste boot
ikke blev gennemført.

Jeg mistænker skærmen for at være fejlkilden. Hvilke argumenter havde de for
at sende dig herind? :)

mvh
///JJ

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-08-02 12:06

"JJ" <jesperhnNoSpam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
boot
> ikke blev gennemført.
>
> Jeg mistænker skærmen for at være fejlkilden. Hvilke argumenter havde de

Prøv at start op i VGA mode, højreklik på skrivebordet og vælg
indstillinger. Vælg avanceret, og vælg så her en standardskærm. Nu skulle
der gerne være billede på når du genstarter, og så kan du begynde at finde
den rigtige inf-fil til skærmen.
Bo