On Sat, 10 Aug 2002 11:45:36 +0200, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:
>
>
>Morten Bowman Hansen wrote:
>>
>> Hejsa
>> Som nogen vil har hørt så skal cd-skiven til at betale flere penge til
>> KODA
>>
http://www1.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=63535
>
>"Ifølge CDSKIVEN's ejer ville det koste op i nærheden af 60 millioner
>kroner årligt at lægge 29 sekunders smagsprøver af butikkens ialt 60.000
>CD-ere på nettet. Regnestykket byggede på, at KODA skulle kræve 1000
>kroner om måneden pr. 90 minutters musik på nettet.
>
>Men juridisk konsulent Thomas Bloch fra KODA afviser, at der nogensinde
>ville blive tale om så stort et beløb i afgifter.
>
>- Der vil være tale om et helt markant lavere beløb. KODA er meget åben
>over for brug af musik på internet, og derfor er vores tariffer på et
>beskedent niveau, siger Thomas Bloch. "
>
>> Det er ikke tiltag som dette der forøger salget af musik!
>>
>> Jeg synes selv Cd-skiven er én af de bedste danske musikbutikker på
>> nettet og det er da bla. også pga. at jeg kan lytte til musikken.
>>
>> Alle andre brancher investerer for at sælge - men ikke
>> musikbranchen!!??
>
>På hvilken måde mener du KODA er ude med riven? De afviser jo lige
>akkurat
>at kræve så stort set beløb som CD-Skiven påstod de skulle af med.
Men hvorfor kræve penge?? Det var det jeg mente med investering. Der
jo altså ingen der gider at bruge 29 sek af en sang, der ikke engang
er cd-kvalitet.
Selvfølgelig skal de tjene penge, men skoene kan også blive _for_ små.
Morten
morten@bowman.dk