Så er KODA ude med riven igen
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-08-02 10:38

Hejsa
Som nogen vil har hørt så skal cd-skiven til at betale flere penge til
KODA
http://www1.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=63535
Det er ikke tiltag som dette der forøger salget af musik!

Jeg synes selv Cd-skiven er én af de bedste danske musikbutikker på
nettet og det er da bla. også pga. at jeg kan lytte til musikken.

Alle andre brancher investerer for at sælge - men ikke
musikbranchen!!??

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-08-02 10:46

Morten Bowman Hansen wrote:

> Hejsa
> Som nogen vil har hørt så skal cd-skiven til at betale flere penge til
> KODA
> http://www1.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=63535

"Ifølge CDSKIVEN's ejer ville det koste op i nærheden af 60 millioner
kroner årligt at lægge 29 sekunders smagsprøver af butikkens ialt 60.000
CD-ere på nettet. Regnestykket byggede på, at KODA skulle kræve 1000
kroner om måneden pr. 90 minutters musik på nettet.

Men juridisk konsulent Thomas Bloch fra KODA afviser, at der nogensinde
ville blive tale om så stort et beløb i afgifter.

- Der vil være tale om et helt markant lavere beløb. KODA er meget åben
over for brug af musik på internet, og derfor er vores tariffer på et
beskedent niveau, siger Thomas Bloch. "

> [...]
> nettet og det er da bla. også pga. at jeg kan lytte til musikken.
>
> Alle andre brancher investerer for at sælge - men ikke

På hvilken måde mener du KODA er ude med riven? De afviser jo lige
akkurat
at kræve så stort set beløb som CD-Skiven påstod de skulle af med.

/Robert

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-08-02 11:13

On Sat, 10 Aug 2002 11:45:36 +0200, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

> [...]
>akkurat
>at kræve så stort set beløb som CD-Skiven påstod de skulle af med.

Men hvorfor kræve penge?? Det var det jeg mente med investering. Der
jo altså ingen der gider at bruge 29 sek af en sang, der ikke engang
er cd-kvalitet.
Selvfølgelig skal de tjene penge, men skoene kan også blive _for_ små.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-08-02 11:33

Morten Bowman Hansen wrote:

> [...]
> er cd-kvalitet.
> Selvfølgelig skal de tjene penge, men skoene kan også blive _for_ små.

Ok, på den måde.
Jeg forstod mere "ude med riven" på den måde at "nu vil de kapitalister
have endnu flere penge".

/Robert