Skærme
Fijala 3554
om han-stik fra skærm til PC
Fra : JN

Dato : 10-08-02 08:44

Jeg har en gammel skærm, hvor et af "pindene" i han-stikket fra skærmen
brækkede. Alligevel vises skærmbilledet perfekt.

Hvordan kan det være (jeg kører med 800x600 og 16 bit farver) ??

mvh Jakob

Fra : Esben Sunddal Hansen

Dato : 10-08-02 10:11

Skærmen bruger ikke alle pinnene til at vise billedet...

Nogen af dem bliver slet ikke brugt - andre bliver f.eks. brugt til standby
(Så computeren/windows kan slukke for skærmen)

Men ellers få fat i en manual (enten fra skærm eller grafikkkort) og se om
der står hvad de forskellige pins gør... (evt en hjemmeside der beskriver
dem)

Hvis du kun kører med 800x600 så er det vel ikke hver at ofre et dyt
skærmkabel på... især ikke hvis den virker.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 10-08-02 12:06

> [...]
> brækkede. Alligevel vises skærmbilledet perfekt.
>
> Hvordan kan det være (jeg kører med 800x600 og 16 bit farver) ??

Hej Jacob
Prøv at følge dette link http://hwb.sunsite.dk/ gå ind under
Hardware derefter Connectors kig på VGA der kan du se hvilke
stik der bliver brugt og til hvad.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen