MS Windows
briani 27239
windows
Fra : JB

Dato : 10-08-02 08:22

Hej ng

Er der nogen der vil hjælpe mig, jeg er ikke god til det men
computer.

Før var det sådan at når jeg skulle formater min harddisk igen,
satte jeg bare en CD i og tændte for computere, og det hele
gik automatisk, men efter sidste gang har jeg fået nyt bundkort,
ny CD Rom, men fik aldrig en diskette men driver til CD rom.

Jeg har ellers tænkt mig at opstarte computeren men Dos 6,1,
og så formater hele harddisken igen, og så installer Windows
igen, men hvad med CD rom for der skal jeg jo indsætte
Windows CD'en.

Hjælp hvad skal jeg og hvordan.

på forhånd tak

Jørgen

Fra : Henrik

Dato : 10-08-02 08:33

"JB" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> og så formater hele harddisken igen, og så installer Windows
> igen, men hvad med CD rom for der skal jeg jo indsætte

Gå ind i Bios (normalt er det bare at trykke på "delete"-knappen efter du
har tændt computeren) og vælg at du vil boote fra cd-rom'en istedet for
harddisken. Så smider du blot cd'en i og windowsinstallationen starter op,
og så kan du formatere og installere som du vil. Det med driveren til
cd-rom-drevet kommer først senere, hvis det overhovedet kommer.

Mvh
Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-08-02 08:36

"JB" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d54bf14$0$53038

> [...]
> og så formater hele harddisken igen, og så installer Windows
> igen, men hvad med CD rom for der skal jeg jo indsætte

Du skal gå ind i bios og under boot sørge for, at cdrom er valgt som en boot
device. Så sætter du bare din cd i drevet og rebooter, så booter maskinen
fra cdrom drevet...

Claus