MS Windows
briani 27239
num lock
Fra : Cacba

Dato : 09-08-02 23:21

Hvordan kan det være Num lock automatisk kan slå fra.. trykker ikke paa
knappen.. den har gjort det flere gange..

har win 2k..... nogle som har oplevet det samme...

(mega provo naar man lige skal skrive et tal :)

Cacba Out..

Fra : JJ

Dato : 09-08-02 23:31

"Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote in message
> Hvordan kan det være Num lock automatisk kan slå fra.. trykker ikke paa
> knappen.. den har gjort det flere gange..
>
> har win 2k..... nogle som har oplevet det samme...
>
> (mega provo naar man lige skal skrive et tal :)

Der sker også hos mig nogle gange. Det sker når jeg bruger min pc og et
fjern-admin-program (Terminal Services/PcAnywhere). Jeg kan ikke se noget
system, men nogle gange er det hvis maskinen i den anden ende har modsat
NumLock-indstilling af min pc. I teorien kunne det også skyldes at din pc
bliver access'et via et fjern-admin-program.

Der er sikkert også andre muligheder? :)

mvh
///JJ

Fra : Snuden

Dato : 09-08-02 23:34

On Sat, 10 Aug 2002 00:21:26 +0200, "Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote:

>Hvordan kan det være Num lock automatisk kan slå fra.. trykker ikke paa
>knappen.. den har gjort det flere gange..

Den er formentlig sat til Win2000 standard, hvilket vil sige "start i
slukket tilstand" når PC'en bootes op.

Du kan rette det i registry. Navigér til

HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard

og giv nøglen "InitialKeyboardIndicators" værdien 2 (den er standard
sat til 0). Herefter vil Numlock altid være tændt når du booter.

Du skal være adminstrator eller have tilsvarende rettigheder for at
lave ændringen.

--
Snuden

Fra : Cacba

Dato : 10-08-02 06:23

Problemet er ikke naar den booter... ... den slaar det fra naar min comp
staar tænt... ligesom hvis jeg trykkede paa knappen efter en time.. gør jeg
bare ikke... men kan ikke sige noget om hvor tit den gør det.... men ofte..

Cacba Out..

Fra : Snuden

Dato : 10-08-02 17:53

On Sat, 10 Aug 2002 07:23:12 +0200, "Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote:

> [...]
>bare ikke... men kan ikke sige noget om hvor tit den gør det.... men ofte..

Så kan det være noget remote-admin, som JJ beskriver.

--
Snuden

Fra : Cacba

Dato : 11-08-02 00:42

bruger ikke den slags programmer..

og har norton personal firewall..

Fra : BOH

Dato : 11-08-02 10:28

"Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote in message
> Hvordan kan det være Num lock automatisk kan slå fra.. trykker ikke paa
> knappen.. den har gjort det flere gange..

Har du trådløst tastatur? Prøv evt. at opdatere software til dette.

Bare en tanke...

Mvh Morten

Fra : Cacba

Dato : 11-08-02 13:14

nope.. ikke trådløs..

havede ikke problemet da jeg kørte 98 se

Cacba Out..