Er c35i anderledes end c35i ?? :-)
Fra : PsHdO

Dato : 18-02-01 00:03

Hej.

Vi har to Siemens C35i telefoner, en vi har købt med sonofon abonnement (+
sim lock) og en vi har vundet uden abonnement (- sim lock)

Problemet er at når man eks. samtidig på de to telefoner trykker "on" så går
der ca. 5 sekunder mere på den uden sim lock end der gør på den med simlock,
inden at "Siemens C35I" kommer frem i displayet.

Jeg har sammenlignet ALLE menu´er og alt står ens, så hvad kan være årsagen
???

Der kommer lys i displayet på begge telefoner samtidig, men der er altså
noget tidsforskel på dem i "initialiseringen"

Er det simpelthen fordi at den uden sim-lock, er nød til at komunikere mere
med sim-kortet inden den finder ud af hvad den skal ???

Begge er med sonofon kort i.

Jeg vil blive MEGET glad fpr at få en forklaring, for det er lidt mærkeligt
syntes jeg. (Det er naturligvis min der er den langsomme...... ØV)

Mvh.
Helle

Fra : Deaster

Dato : 18-02-01 13:06

PsHdO <pshdo@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> inden at "Siemens C35I" kommer frem i displayet.
>
> Jeg har sammenlignet ALLE menu´er og alt står ens, så hvad kan være

Fuuuck, jeg håber det er en joke, for ellers må I have jordens kedeligste
liv. 5 sekunder waauuuw.

Jesper (Deaster)
Bare fordi man er bange og paranoid, kan man
godt have ret i, at der er nogen som er efter en.

Fra : Michael Haahr

Dato : 18-02-01 13:50

> Fuuuck, jeg håber det er en joke, for ellers må I have jordens kedeligste
> liv. 5 sekunder waauuuw.

Siden hvornår er det blevet dit problem hvad andre folk fortager sig ?

And. C35 og C35i så ved jeg ikke om der er en forskel!

Fra : PsHdO

Dato : 18-02-01 14:53

Hej.
Sjove er jo at det faktisk ER to ens telefoner, begge er c35i, så der skulle
altså reelt ikke være forskel....

Mvh.
Helle

Fra : PsHdO

Dato : 18-02-01 15:00

Det er altså ikke det at der går 5 sekunder, men er man ude i dagslys og
tænder den uden simlock så kan man næsten ikke se om den er gået "on"
Da der går noget tid inden der kommer tekst i displayet.
Det grønne lys i displayet er jo faktisk næsten ikke til at se i dagslys.

Mvh.
Helle

Fra : J. S.

Dato : 18-02-01 13:48

"PsHdO" <pshdo@get2net.dk> wrote in message
> [...]
mærkeligt
> syntes jeg. (Det er naturligvis min der er den langsomme...... ØV)

Den med SIM-lock skal ganske rigtigt tale lidt mere med SIM-kortet, men 5
sekunder burde det ikke tage. Forskellen kan skyldes forskelling
software-version. Prøv at trykke *#06# hvorefter EMEI nummeret kommer frem.
Tryk herefter på venstre display-tast, og software versionen vises.

Fra : PsHdO

Dato : 18-02-01 14:57

Hej.
Tusind tak for svar.

> Den med SIM-lock skal ganske rigtigt tale lidt mere med SIM-kortet, men 5
> sekunder burde det ikke tage.

Det er den MED simlock der er hurtigst....

>Forskellen kan skyldes forskelling
> software-version. Prøv at trykke *#06# hvorefter EMEI nummeret kommer
frem.
> Tryk herefter på venstre display-tast, og software versionen vises.

Den kendte vi ikke, men det er begge version: 05 FR/EFR/HR

Så det er altså ikke det..... hmmm..
Mvh.
Helle

Fra : PsHdO

Dato : 18-02-01 15:21

Hej.
Ja, så forsøgte jeg lige noget nyt....
Jeg byttede de to simkort om, og så var det plusselig den anden telefon der
var langsom....
Men som sagt er BEGGE vores kort fra Sonofon, så det undre mig faktisk
MEGET.....

Mvh.
Helle

Fra : Mickey

Dato : 18-02-01 15:57

"PsHdO" <pshdo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
telefon der
> var langsom....
> Men som sagt er BEGGE vores kort fra Sonofon, så det undre mig

TeleDK er ved at skifte simkort system, mon sonofon også er det ?
(hvor lang tid gik der mellem i fik simkortene ? )

Fra : PsHdO

Dato : 18-02-01 21:34

Hej.
½ år ca., det er det sjovt nok gamle der er bedst/hurtigst....

Mvh.
Helle

Fra : Tom A Jensen

Dato : 18-02-01 23:08

> Hej.
> ½ år ca., det er det sjovt nok gamle der er bedst/hurtigst....
>
> Mvh.
> Helle

----

hej
det kan godt være det lyder som et dumt skud ,men prøv at tjekke om hvor
mange tlfnumre der er gemt hver især på de 2 simkort.
mvh
tom jensen
viborg

Fra : Mickey

Dato : 20-02-01 01:11

"PsHdO" <pshdo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> ½ år ca., det er det sjovt nok gamle der er bedst/hurtigst....

tjaa, det kan være - syns nu min mobilix og mit telmore kort er ok i
hastighed - og de kører svjv begge med Sim Toolkit ;)

Fra : Erik Einum

Dato : 19-02-01 10:05

> [...]
der
> var langsom....
> Men som sagt er BEGGE vores kort fra Sonofon, så det undre mig faktisk

Kan ikke det nyeste (og tregeste) SIMkortet ha SIM ToolKit? Vet ikke om
Sonofon har dette, men med Telenor (Norge) så merket jeg forskjell da jeg
fikk SIMkort med dette. Det kan og være at det er forskjell i
minnestørrelsen på de to SIMkortene, det finnes kort med både 16k og 32k
(og 8k?), så hvis telefonen skal lese SIMkortet før den er klar så bruker
den sannsynligvis lenger tid på et 32k-kort. På Nokia-telefoner (og
muligens andre merker også, jeg har selv Nokia) så er ikke SIMkortet klart
selv om telefonen er klar, dette ser man om man prøver å gå inn på Skriv
melding/Innboks/Utboks _med en gang_ menyknappen blir tilgjengelig.

///Mvh. EE