MS Windows
briani 27239
win - me
Fra : guf

Dato : 09-08-02 19:00

hej ng

jeg købte for et år siden en fujitsu computer med windows me, jeg har nu
købt en ny maskine uden windows, jeg ville bruge mit windows me , men når
jeg instalere det får jeg meldingen at det ikke er en fujitsu computer .
hvordan instalerer jeg mit windows? eller er det lige til at smide væk og
købe et nyt ( meget surt )

mvh guf

Fra : Snuden

Dato : 09-08-02 20:06

On Fri, 9 Aug 2002 19:59:34 +0200, "guf" <wn@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
>hvordan instalerer jeg mit windows? eller er det lige til at smide væk og

Det er formentlig en speciel OEM version der fulgte med din Fujitsu
PC. Licensmæssigt har du kun lov at bruge den på Fujitsu PC'en. Da den
formentlig oven i købet er skræddersyet til den model du har ville den
næppe køre specielt stabilt på din nye PC (hvis overhovedet). Sorry,
mate. Du må ud og anskaffe en ny licens.

--
Snuden

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-08-02 00:08

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> næppe køre specielt stabilt på din nye PC (hvis overhovedet). Sorry,
> mate. Du må ud og anskaffe en ny licens.

Den er helt sikkert ikke skræddersyet...Enten er det Windows ME eller ej.
Mere eller mindre amputerede winbøvs udgaver findes ikke længere..

Der ligger nogle info filer til installationsprogrammet, som du skal
redigere lidt i. Det er ikke lige til at forklare, da det kræver et vist
kendskab til winbøws. Men det burde være muligt..

Claus

Fra : Snuden

Dato : 10-08-02 17:56

On Sat, 10 Aug 2002 01:07:30 +0200, "Claus Tersgov"
<Clausnews@hotmail.com> wrote:

>Den er helt sikkert ikke skræddersyet...Enten er det Windows ME eller ej.
>Mere eller mindre amputerede winbøvs udgaver findes ikke længere..

Uanset om den er skræddersyet eller ej er det en OEM licens, og må
derfor kun benyttes på den PC den blev købt sammen med. Dvs.
Fujitsu'en i det her tilfælde.

--
Snuden

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-08-02 03:49

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Uanset om den er skræddersyet eller ej er det en OEM licens, og må
> derfor kun benyttes på den PC den blev købt sammen med. Dvs.
> Fujitsu'en i det her tilfælde.

Det er noget ævl, det holder ikke en meter. Det svarer til, hvis
pladeselskaberne sælger en plade og en grammofon og derefter siger til
køberen, at han kun må spille pladen på den pågældende grammofon.

Hvis licensen er betalt, må den bruges på alle maskiner. Man kan ikke
pålægge forbrugerene den slags begrænsninger, selv om MS gerne ville.

Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-08-02 08:07

Mon, 12 Aug 2002 04:49:25 +0200, skrev "Claus Tersgov"
<Clausnews@hotmail.com>:

>Hvis licensen er betalt, må den bruges på alle maskiner. Man kan ikke
>pålægge forbrugerene den slags begrænsninger, selv om MS gerne ville.

Tjah - men en OEM-version bliver jo solgt til en reduceret pris
og så kan man vel ikke forvente at få det samme som i en fuld
version.