Sorry is the hardest word
Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-08-02 18:58

Hørte lige en ny (?) cover-version af Chicagos gamle Sorry is the
hardest word. Det var et boyband, men hvilket?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-08-02 20:19

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote:

>Hørte lige en ny (?) cover-version af Chicagos gamle Sorry is the
>hardest word. Det var et boyband, men hvilket?

Hov, det er jo et gammelt Elton John nummer (jeg husker det bedst for
Chicagos version). Det hedder i øvrigt Sorry seems to be the hardest
word, men jeg kan stadig ikke finde den nye cover-version.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-08-02 22:20

Lars Kim Lund wrote:

> Hov, det er jo et gammelt Elton John nummer (jeg husker det bedst for
> Chicagos version). Det hedder i øvrigt Sorry seems to be the hardest
> word, men jeg kan stadig ikke finde den nye cover-version.

Er du sikker på, at Chicago har lavet en coverversion af Eltons melodi?
Tror du ikke, du blander Chicagos "Hard To Say I'm Sorry" sammen med
Eltons "Sorry Seems to be the Hardest Word"?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-08-02 22:02

Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk> wrote:

>Er du sikker på, at Chicago har lavet en coverversion af Eltons melodi?
>Tror du ikke, du blander Chicagos "Hard To Say I'm Sorry" sammen med
>Eltons "Sorry Seems to be the Hardest Word"?

Du har ret - jeg blander dem sammen. Jeg søger altså en cover af
Chicagos Hard to say I'm sorry. Anyone?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter G.

Dato : 09-08-02 23:14

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote...

> Du har ret - jeg blander dem sammen. Jeg søger altså en cover af
> Chicagos Hard to say I'm sorry. Anyone?

Aquagen er et bud.

( Fra http://www.allmusic.com )
After releasing their first single called "Ihr Said So Leise," the German
duo Aquagen achieved their first gold record and nominations for the ECHO
2000 and VIVA Comet 2000 awards. "Partyalarm," and "Tanz Fur Mich,"
anticipated Aquagen's debut album Abgehfaktor. However, their
international breakthrough came in 2002 after issuing a remixed version
of Chicago's "Hard To Say I'm Sorry," that became the highest new entry
in the German DJ Playlist. In addition, DJ/Producers Gino Montesano and
Olaf Dieckmann delivered a 10-track record titled Weekender. — Drago
Bonacich
***

PS. Hvad betyder "kill -9" (når det gælder Forte Agent)? Killfilter i 9
dage? Jeg aner det ikke og er ærligt talt en smule nysgerrig ;)

Spiller nu: Jonny Lang - Wander This World
--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Email address works.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-08-02 23:50

Peter G. <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote:

>Aquagen er et bud.

Ja, men det er techno. Det var et boyband.

>PS. Hvad betyder "kill -9" (når det gælder Forte Agent)? Killfilter i 9
>dage? Jeg aner det ikke og er ærligt talt en smule nysgerrig ;)

Det er en unixkommando til at dræbe en proces og efterkommere af
denne. You do the math.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter G.

Dato : 10-08-02 10:17

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote...

> Ja, men det er techno. Det var et boyband.

Så kan jeg ikke hjælpe. Medmindre Lars bud er det rigtige, måske intensiv
Google (groups) med (boyband / cover / chicago / "Hard to say I'm sorry"
) kan klare det?

> Det er en unixkommando til at dræbe en proces og efterkommere af
> denne. You do the math.

Yep, det var ikke svært at regne betydningen ud, men jeg ville godt lige
have den nøjagtige betydning af udtrykket.

Nu var min bemærkning dengang mere ment som en slags venlig
provokation/ønske for/om at for at få dit og Peter B. N.'s bud (da I er
de skribenter, der hovedsageligt har givet udtryk for at kunne lide de
omtalte kunstnere) på hvad I så/følte/hørte/oplevede ved genren i
modsætning til det Sune og jeg kritiserede den for at være "berygtet"
for.
Heldigvis var Peter villig til at give sit bud og på den måde håber
jeg da, at vi alle fik en større forståelse for hinandens eventuelle
holdninger og opfattelser af hvad det er vi søger efter/relaterer til,
når vi hører forskellige former af musik. Samt hvorfor vi nu og da ikke
kan "se noget" i andre former for musik.

Det skal siges at jeg bestemt ikke føler mig kvalificeret til at
kunne udtale mig konkret om de omtalte kunstnere og deres sange, da jeg
ikke har hørt meget andet af deres musik ud over de medie-eksponerede
numre. At du måske tog det som en konkret og usaglig kritik af din
musiksmag/person samt en usmagelig måde at "skubbe til dig" på kan jeg
kun beklage. C'est la vie.

FUT? EOD?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-08-02 11:02

Peter G. <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote:

[kill -9]

>Yep, det var ikke svært at regne betydningen ud, men jeg ville godt lige
>have den nøjagtige betydning af udtrykket.
>
>Nu var min bemærkning dengang mere ment som en slags venlig
>provokation

Sådan blev den også opfattet herfra.

>At du måske tog det som en konkret og usaglig kritik af din
>musiksmag/person samt en usmagelig måde at "skubbe til dig" på kan jeg
>kun beklage.

Næ, så havde du ikke været i tvivl.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Frandsen

Dato : 10-08-02 04:46

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Du har ret - jeg blander dem sammen. Jeg søger altså en cover af
> Chicagos Hard to say I'm sorry. Anyone?

Så kan jeg være med.
Det må være "Az Yet feat. Peter Cetera" eller bare "Az Yet" med "Hard To Say
I'm Sorry". Udmærket covernr. iøvrigt, men det skader nu ikke, at Cetera
selv er med til sidst
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-08-02 10:40

"Lars Frandsen" <lars@spamfilter.dk> wrote:

>Så kan jeg være med.
>Det må være "Az Yet feat. Peter Cetera" eller bare "Az Yet" med "Hard To Say
>I'm Sorry".

Fedest, tak. Har lige bestilt pladen.

>Udmærket covernr. iøvrigt, men det skader nu ikke, at Cetera
>selv er med til sidst

Jeg synes nok jeg kunne genkende ham - og de havde endda lavet den
gamle "chicago / cetera" lyd. Nummeret er egentlig ret gammelt, så det
undrer mig at jeg ikke har hørt det før - og Az Yet siger mig heller
ikke det store. Var de et hit i DK?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Frandsen

Dato : 10-08-02 16:38

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> [...]
> gamle "chicago / cetera" lyd. Nummeret er egentlig ret gammelt, så det
> undrer mig at jeg ikke har hørt det før - og Az Yet siger mig heller

Jeg har faktisk heller ikke hørt om dem før

<snip fra meddelelse 2>
> Jeg kan ikke lide covernumre hvor man forsøger at efterligne
> originalen, for det ender som regel aldrig med at blive lige så godt.

Enig

> Jeg kender flere covernumre som jeg foretrækker frem den originale.
>
> Sinead O'Connor - Nothing compares 2u (prince)
> Celine Dion - Power of love (Jenifer Rush)
> Whitney Houston - I will always love you (Dolly Parton)
> Boyzone - No matter what (fra Phantom of the opera)
>
> og formentlig en del flere, hvis jeg tænkte lidt mere over det.

Jeg kan lige umiddelbart komme på Phil Collins "You Can't Hurry Love"
(gammelt Supremes-nummer?)
George Michael "As" som Stevie Wonder er ophavsmand til.
Michael McDonald "Higher Ground" også lavet af S. Wonder

Peter Cetera har faktisk også lavet et ABBA-covernummer sammen med Ronna
Reeves på en tribute-plade. De lavede så vidt jeg husker "SOS" i en udmærket
version.

etc.
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 10-08-02 17:38

> [...]
> George Michael "As" som Stevie Wonder er ophavsmand til.
> Michael McDonald "Higher Ground" også lavet af S. Wonder

Well, jeg holder godt nok mere af originalen
på de to sidste....Mine bud er

Rammstein "Stripped" (Depeche Mode)
Jimi Hendrix "All along the Watchtower" (Dylan)
Jeff Buckley "Hallelujah" (Cohen)
Susi & Leo "Smoke on the Water" (Deep Purple)

Ole Thomsen

Den sidste var en vits!

Fra : Lars Frandsen

Dato : 10-08-02 19:14

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> Rammstein "Stripped" (Depeche Mode)
> Jimi Hendrix "All along the Watchtower" (Dylan)
> Jeff Buckley "Hallelujah" (Cohen)
> Susi & Leo "Smoke on the Water" (Deep Purple)

<megaklip>

> Den sidste var en vits!

Puuuuuuuuuh!
Jeg blev godt nok nervøs et kort øjeblik
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : Peter G.

Dato : 11-08-02 07:57

Ole Thomsen <ot@networks.dk> wrote...

> Rammstein "Stripped" (Depeche Mode)
> Jimi Hendrix "All along the Watchtower" (Dylan)
> Jeff Buckley "Hallelujah" (Cohen)

Enig!

Afghan Whigs - Beware (Al Green)
Afghan Whigs - Can't Get Enough Of Your Love (Barry White)
Afghan Whigs - If There's Hell Below (We're All Gonna Go) (Curtis
Mayfield)
Afghan Whigs - Come See About Me (Supremes)
Afghan Whigs - My World Is Empty Without You / I Hear A Symphony
(Supremes / &)
Greg Dulli - Dixie Peach Promenade (Skip Spence)
David McAlmont & David Arnold - Diamonds Are Forever (Shirley Bassey &
Kent - Stripped (Depeche Mode)
Quindon Tarver - When Doves Cry (Prince) Ikke bedre, men meget meget god!
Tina Turner - Addicted To Love (Robert Palmer)
Act - Heaven Knows I'm Miserable Now (The Smiths)

...for at nævne et par få

Fra : Ole Thomsen

Dato : 11-08-02 08:50

> [...]
> Mayfield)
> Afghan Whigs - Come See About Me (Supremes)
> Afghan Whigs - My World Is Empty Without You / I Hear A Symphony

Kender ikke Afghan Whigs, men det burde jeg
måske lave om på. Hvor er det bedste sted at
starte?

Nåja, og lige en uomgængelig tilføjelse til min liste

Faith No More "Easy" (Lionel Richie)

Ole Thomsen

Fra : Peter G.

Dato : 11-08-02 14:59

Ole Thomsen <ot@networks.dk> wrote...
> "Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote

> Kender ikke Afghan Whigs, men det burde jeg
> måske lave om på. Hvor er det bedste sted at
> starte?

Deres album "1965"! (Det er det med astronauten på forsiden)

Dernæst "Gentlemen"

De nævnte cover-versioner er fra single B-sider, Soundtracks, EP'er et
cetera. Du finder dem desværre ikke lige på et gængst album.

Glemte helt:
Afghan Whigs - Creep (TLC) Ikke bedre, men også meget meget godt.
Afghan Whigs - Lost In The Supermarket / Stand By Me / Train In Vain
(Clash & Ben E. King)
Afghan Whigs - If Only I Had A Heart (fra "The Wizard From Oz")

[Peter, som godt kan lide Afghan Whigs og ville ønske han havde en
tidsmaskine som han kunne sætte til d. 8 marts 1998. Sted: Lille Vega.
Hændelse: En koncert der var bedre end mangen en ting]

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-08-02 10:48

>Fedest, tak. Har lige bestilt pladen.

Har modtaget pladen - det var ikke den. Øv. Az Yet lyder lidt som Boyz
2 men (dog ikke nær så gode). Den version jeg hørte i radion var mere
"hvid" - i stil med backstreat boys o.l.

Andre forslag?

Har du hørt det? Måske har de lavet en nyere version: jeg synes ikke
Cetera er med på det album jeg har købt.

Jeg købte ved samme lejlighed Tarkan, som vi har talt om tidligere.
Det er faktisk ganske udmærket. Hvis man kan lide Holy Valance's Kiss
Kiss bør man lytte til ham - der er flere sange med gode rytmer. (man
forstår jeg ikke en bønne af hvad han synger men hvad betyder det).

Der er et nummer der hedder Sikidum - som jeg bestemt mener jeg har
hørt i radion men med en kvinde. Nogen der ved hvem det er?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-08-02 14:08

"Lars Frandsen" <lars@spamfilter.dk> wrote:

>Udmærket covernr. iøvrigt, men det skader nu ikke, at Cetera
>selv er med til sidst

Apropos covernumre. Jeg sidder og hører Two Rooms (Elton John covers)
og jeg kan godt lide cover-numre, hvis kunstnerne forsøger at tilføje
en del af deres "musikalitet" til arrangementet.

Fra : Carl Drud

Dato : 10-08-02 19:35

> [...]

> på de to sidste....Mine bud er
>
> Rammstein "Stripped" (Depeche Mode)
> Jimi Hendrix "All along the Watchtower" (Dylan)

Joe Cocker "With a little help from my friends" ikke at
forglemme.

> Susi & Leo "Smoke on the Water" (Deep Purple)
>
> Den sidste var en vits!

Jeg havde nær overset denne sidste linie.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Ole Thomsen

Dato : 11-08-02 06:29

"Carl Drud" <mk4mraq9r001@sneakemail.com> wrote

> Joe Cocker "With a little help from my friends" ikke at
> forglemme.

Du har ret. Men der er faktisk så mange kopier,
eller covernumre for de bedste af dem er langt
fra blot kopier, at det er en umulig opgave at
liste alle favoritterne.

Blot det at vælge den bedste cover af et nummer
kan være svært, f.eks. har U2 også lavet en
fed live-udgave af "All along the Watchtower".

For mig er kravet til en favorit at man hører noget
nyt i nummeret, oplever det på en anden måde.
Ikke at det blot er genkendelsens glæde over et
gammelt nummer man godt kan li', eller at det er
shinet op med tidens rytmer og en poleret produktion.
Hvis jeg hører sådan et får jeg mest lyst til at finde
den gamle skive frem.

Og hvad er en TV-2 koncert uden deres cover
medley? Selv om jeg udmærket er klar over at
det ville falde på jorden straks det kom i et studie...

Ole Thomsen

Fra : Carl Drud

Dato : 11-08-02 09:14

> [...]

> shinet op med tidens rytmer og en poleret produktion.
> Hvis jeg hører sådan et får jeg mest lyst til at finde

Enig. Jeg husker for nogle år siden hvor Rolling Stones kom med
en version af det gamle Bob Dylan nummer "Like a Rolling
Stone". Ikke nok med at jeg fandt originalen frem for at høre
den, jeg fandt også Jimi Hendrix' version frem igen.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Mulle73

Dato : 03-01-03 11:13

Hej!

"Blue" har for nylig sunget: "Sorry seems to be the hardest word"

Hilsen Mulle

http://www.kandu.dk/