Sessions virker ikke helt efter planen
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 09-08-02 17:06

Hej

Jeg har lavet en website med et administrationsmodul. Til at håndtere dette
bruger jeg sessions. Jeg har udviklet sitet på min egen computer på IIS
(winXP) og php 4.1.1.

Her har sessions virket fint. Jeg har brugt "session_start();" i starten af
alle mine sider, og har sat sessions sådan: "$_SESSION['test'] = "test";".

Nå, men nu til problemet. Da jeg uploadede siderne til mit webhotel
(cliche.dk) virkede det ikke. Det er som om sessionsene ikke overlever et
sideskift. Se f.eks. her:

Filnavn: http://www.jhv.dk/test2.php
<?php
session_start();
$_SESSION['test'] = "test";

echo $_SESSION['test'];
?>
// Slut

Dette virker fint. "test" bliver udskrevet.
Men ændrer jeg adressen til http://www.jhv.dk/test.php som ser således ud:
<?php
session_start();
echo $_SESSION['test'];

?>
//Slut

Bliver der ikke udskrevet noget. Det virker altså som om sessionen ikke
"overlever" sideskiftet. Lokalt på min egen computer virker det fint.
test.php udskriver "test".

Er der nogen, der kan hjælpe?

/Jeppe (som ikke er så skarp til php endnu)

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 09-08-02 17:07

Det skal lige nævnes, at der kan ses phpinfo her:
http://www.jhv.dk/phpinfo.php

/Jeppe