Navision C5 & netværksprintere
Fra : High End

Dato : 09-08-02 14:53

Vi har et problem med vores netværksprintere.
Vi har en windows 2000 server og 7 windows 98 arbejdsstationer, og det køre
upåklageligt.
Men hvis vi installere windows 2000 på en af arbejdsstationerne kan vi ikke
printe i C5.

Den kan printe på standard printer, men hvis vi printer på en anden printer
skriver den "printerfejl ved skrivning".
Hvis vi så sætter den printer som standard printer virker den fint. Den kan
altså kun printe på den printer der er valgt som standard.
Alle andre programmer på computeren har ingen problemer. De kan printe på
alle printere. Det er kun C5 der ikke kan, og det er jo lidt mærkeligt når
C5 jo ikke køre den computer, som egentlig bare er en arbejdsstation med en
genvej til C5 programmet på serveren. Og så er det kun i windows 2000....

Vi vil meget gerne væk fra windows 98, da den laver nogle problemer i andre
programmer....

Michael

Fra : Søren Emig

Dato : 09-08-02 16:44

"High End" <a@a.dk> wrote in message
> [...]
køre
> upåklageligt.
> Men hvis vi installere windows 2000 på en af arbejdsstationerne kan vi

Det tyder på at du skal have fat i en nyere version af programmet.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-08-02 16:04

> [...]
>
> Den kan printe på standard printer, men hvis vi printer på en anden
printer
> skriver den "printerfejl ved skrivning".

Hvordan har du tilføjet de andre printere?
Jeg mener de skal binde stil en LPT port og du skal udskrive den vej, ellers
vil det ikke virke.

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-02 17:08

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:aj0ln0$oe3$1@dknews.tiscali.dk...

> Hvordan har du tilføjet de andre printere?
> Jeg mener de skal binde stil en LPT port og du skal udskrive den vej,
ellers
> vil det ikke virke.

Helt korrekt.

Du er nødt til at mappe printerne til LPT porte og så lade C5 skrive til
LPT-portene

Claus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-08-02 21:35

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> wrote in message
> [...]
> ellers
>
> Helt korrekt.
>
> Du er nødt til at mappe printerne til LPT porte og så lade C5 skrive til

Nogle af versionerne af C5 og NT4 (sandsynligvis også 2000) de er ikke gode
venner når det kommer til print. Jeg kom lige i tanke om at ude ved en kunde
nægter C5 at benytte over LPT4 til udskrift. Så fejlen den konsekvent.
Løsningen er sandsynligvis "bare" at opdatere , men dette er en halv kostbar
erfære da det er ret stor C5 installation såe vi må bare håbe de ikke skal
have flere printere ;)

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-02 16:48

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:aj1950$q0p$1@dknews.tiscali.dk...

> [...]
kostbar
> erfære da det er ret stor C5 installation såe vi må bare håbe de ikke skal

Jeg har prøvet at lige nøjagtig LPT4 ikke fungerede, men de øvrige LPT0-LPT9
fungerede fint med XAL på en WIN95 maskine.

Jeg er derudover løbet ind i at en XAL ikke kunne udskrive fra en WIN95
maskine med fil og printdeling aktiveret - Det kunne lade sig gøre inden det
blev indtalleret, men en afinstallation hjalp ikke så der måtte en frisk
installation til.,

Claus

Fra : High End

Dato : 12-08-02 08:14

Tak for svarende...
Jeg har sat LPT portene , og vi har den allernyeste version af C5.....
Ham fra Navision der har sat vores C5 op, griner bare lidt fjoget, og siger
at det er også Win2000 der er lidt mærkelig.... Det er jo ikke den fedeste
support, fra en mand der koster 650,- i timen....

Fra : Per Thomsen

Dato : 14-08-02 07:56

> [...]
siger
> at det er også Win2000 der er lidt mærkelig

Det er C5 der er mærkelig.
(fordi C5 ikke er et rigtigt windowsprogram kan man ikke se WIN-printerne
fra C5 )

>.... Det er jo ikke den fedeste
> support, fra en mand der koster 650,- i timen....

Det var da billigt :)

> "High End" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> køre

Opret de printere du skal bruge på w2k serveren. F.eks kan du oprette 2
'printere' på den samme printer (en for brevpapir og en uden).
Disse printere oprettes også på lokalmaskinerne.

Inde i C5 Generelt/Brugerkonfiguration/Brugerprinter (alle brugere) oprettes
de respektive printere med 'standard windowsprinter' som driver, men
outputenheden skal pege på den printer der ønskes udskrevet fra.

> ikke

> printer
> kan

> en

> andre

Hvis du stadigvæk har problemer - tøv ikke med at skrive.
Jeg har selv bokset en del med dette problem

Per

Fra : High End

Dato : 14-08-02 14:15

Tak for dit svar...
Men jeg har fundet ud af det...
Man skulle i en kommando prompt skive NET USE LPT2: \\serverw2k\okiml380
Meget logisk....

ellers tak for svaret

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-08-02 08:05

On Mon, 12 Aug 2002 09:13:34 +0200, "High End" <a@a.dk> wrote:

> Ham fra Navision der har sat vores C5 op, griner bare lidt fjoget, og siger
> at det er også Win2000 der er lidt mærkelig.... Det er jo ikke den fedeste
> support, fra en mand der koster 650,- i timen....

Man får, hvad man har betalt for, og du har ikke betalt specielt
meget. I øvrigt tvivler jeg på, at han kommer fra Navision, for
de plejer da ikke at tage ud til slutkunder? Mon ikke bare, han
er Navision-konsulent?

-A

Fra : High End

Dato : 14-08-02 14:14

Han har været ansat hos Concorde lige fra de startede, og har nu sit eget
data firma....
Så han er ikke fra Navision....