Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS D30
Fra : Toke Pedersen

Dato : 09-08-02 12:55

Hej NG..

Jeg går og overvejer om jeg skal købe et Canon EOS D30 kamera.

Er der nogen der har nogle erfaringer med eller kommentare til dette kamera,
eller endda nogen der vil sælge et brugt til mig..... så giv endelig lyd fra
jer...

VH Toke Pedersen

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-02 13:38

Hvis det er nyt giver det ikke megen mening med end D30, da der nu er både
Canon D60 og Nikon D100 til lidt over 20Kkr.
Mvh,
Hans

Fra : Toke Pedersen

Dato : 09-08-02 13:45

Jeg havde tænkt mig at købe brugt, men det kunne da være at man skulle købe
et nyt istedet...
Men 20Kkr er da også penge.

Hvad kan man få et brugt Digitalt spejlrefleks kamera til idag???

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 09-08-02 14:19

> Hvad kan man få et brugt Digitalt spejlrefleks kamera til idag???

Jeg har set brugte D30 i DBA til mellem 11 og 15.000..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Toke Pedersen

Dato : 09-08-02 14:10

Okay..
Det er vel også en rimelig pris..
Er nok også villig til at give en 11 - 12 Kkr for et..

Fra : Søren Bargmann

Dato : 09-08-02 14:24

> Hvis det er nyt giver det ikke megen mening med end D30, da der nu er både
> Canon D60 og Nikon D100 til lidt over 20Kkr.

Medmindre man virkelig gerne vil have 6mp i stedet for 3.3, så kan der være
en vis fidus i at spare 10.000 kr på at købe et brugt D30. Desuden er der
vist en rimelig hamper leveringstid på D60, så du skal væbne dig med
tålmodighed.

Har ingen personlig erfaring Nikon D100, men så vidt jeg kan læse mig til er
Canon stadig en smule bedre. Læs evt mere på www.dpreview.com

/Søren B

Fra : Toke Pedersen

Dato : 09-08-02 14:50

Ja, 10Kkr er da også penge at spare.
Men er der ingen der vil af med et kamera af den slags, brugt....
Toke Pedersen

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-02 18:16

Ved en besparelse på 10K er der mening i det. D30 er også i dag et
fremragende kamera.
Mht. D60 og D100 så synes jeg reviews var temmelig jævnbyrdige og hvis man,
som jeg har 2 Nikon zoomlinser liggende i skuffen, så ville D100 nok stå
hejst på listen.
Mvh, Hans

Fra : Toke Pedersen

Dato : 09-08-02 19:14

Jeg har intet til nogen af kameraerne, men vil meget gerne ha' noget
ordentligt foto-udstyr som kan bruges i mange år..
Jeg har et Sony digital kamera nu, men det dækker ikke helt mit behov.....
så der må invisteres..

Toke

Fra : Jakob Bekker-Hansen

Dato : 12-08-02 12:37

Hej Toke

Jeg har selv haft et EOS D30 i ca. 1 år og har været meget glad for det. Jeg
har skiftet det ud med et D60 for nylig. Stortset den eneste forskel er
opløsningen. Det er et rigtig godt kamera, der er nemt at betjene og tager
rigtig gode billeder.

Der er bred mulighed for at købe objektiver i alle kvalitetsklasser, både
originale og andre. Selv har jeg Sigma objektiver til mit. Der er ret gode
penge at spare, hvis man f.eks. køber via www.ebay.com / www.ebay.de. Her
kan du få et mint eller nyt d30 til under 1000 USD. Der er masser betalings
former, der sikrer køberen.

Mht. leveringstid på EOS D60, så er den igen nærmest fra dag til dag. Skulle
du bo i kbh., har Photografica et i vinduet. (www.photografica.dk)

Mvh. Jakob Bekker-Hansen

Fra : Toke Pedersen

Dato : 12-08-02 13:49

Hej Jakob.
Har du købt dit kamera gennem ebay??
Er det ikke risikabelt at købe noget så langt væk...
Man ved da ikke vilken stand det er i hvis det er brugt..
Er stedet noget du kan anbefale, og hvad med afgift?? er det noget man skal
betale når man indfører det til DK?

VH Toke Pedersen

Fra : Jakob Bekker-Hansen

Dato : 12-08-02 14:28

Hej Toke

> Har du købt dit kamera gennem ebay??
Både og, jeg har haft 2 D30, det ene købte jeg gennem eBay og da jeg købte
det nye, solgte jeg selv begge på eBay.
> Er det ikke risikabelt at købe noget så langt væk...
Der er flere betalingsservices, der sikrer at begge(køber/sælger) ikke
bliver snydt. Køber indbetaler pengene til betalingsservicen, som så først
frigiver pengene, når køber har godkendt det købte. Endvidere har eBay en
godt feedback system, der minimerer chancen for at blive snydt, så længe man
ikke køber af helt nye sælgere, når det drejer sig om så store beløb.
> Man ved da ikke vilken stand det er i hvis det er brugt..
Det beskrives i beskrivelsen af auktionen, som regel er tingene i bedre
stand, men man kan selvfølgelig være uheldig.
> Er stedet noget du kan anbefale, og hvad med afgift?? er det noget man
skal betale når man indfører det til DK?
Du skal betale skat af det du køber, men som regel kan man finde ud af noget
med sælger. Gaver er ikke skattepligtige, så det er jo op til din egen
samvittighed.

Mvh. Jakob Bekker-Hansen

Fra : Toke Pedersen

Dato : 12-08-02 14:42

Hej Jakob

Okay...
Det lyder da ellers godt nok...så.
Der er da sådan set meget billigere end herhjemme...
En brugt d30 koster da ca. 12-15 Kkr herhjemme, så der er da nogle tusind at
spare..

Tror lige at jeg vil kigge lidt mere på det..

Vh Toke pedersen
Og tak for hjælpen.