Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedbehandling
Fra : JNMF

Dato : 18-08-02 21:14

Hej!

Efter at have investeret i et digitalkamera, har jeg
nu brug for et godt program til at ændre størrelse,
fjerne røde øjne, o.s.v. Hvilket program er det bedste
på markedet til dette? (gør ikke noget hvis det også
er lidt brugervenlig)

Venlig hilsen Jens

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 18-08-02 21:43

"JNMF" skrev:
> [...]
> fjerne røde øjne, o.s.v. Hvilket program er det bedste
> på markedet til dette? (gør ikke noget hvis det også

Jasc Aftershot er et bud.

Her får du bl.a. billedbehandling, samt styr på billederne (albums) og nem
adgang til print og publisering på web (internet / cd-rom). Meget
brugervenligt.

http://www.jasc.com/products/aftershot/

Hvis du har brug for et generelt billedbehandlingsprogram, så er der også
Paint Shop Pro fra samme firma. Men så må du gøre lidt mere af arbejdet
selv, i Aftershot går det hele lidt nemmere.

http://www.jasc.com/products/psp/

Mvh, Lars

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 19-08-02 07:23

Det bedste må jo nok siges at være Adobe Photo Shop, men grundet prisen vil
du nok hellere være interesseret i Paint Shop Pro, som kan mange af de samme
ting, bl.a. de ting som du nævner i dit indlæg.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-08-02 08:49

"\(4690\) Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev:

>Det bedste må jo nok siges at være Adobe Photo Shop, men grundet prisen vil
>du nok hellere være interesseret i Paint Shop Pro, som kan mange af de samme
>ting, bl.a. de ting som du nævner i dit indlæg.

Hvis det alene handler om fotos, vil jeg godt anbefale Adobe Photoshop
Elements. Den er meget på linje med Paint Shop Pro, men i mine øjne en
smule bedre, dertil lidt billigere de fleste steder. Det er Photoshop
minus faciliteter til brug for professionelt tryk.

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : itgrafen

Dato : 20-08-02 23:36

"JNMF" skrev d. 18-08-02 21:14 dette indlæg :
> [...]
> fjerne røde øjne, o.s.v. Hvilket program er det bedste
> på markedet til dette? (gør ikke noget hvis det også

Hej Jens

Det er eksempelvis Paint shop pro og Photoshop elements eller Photoshop.
Hvilken en af de tre man vælger kommer helt an på pengepung og
ambitionsniveau.
Hvis du er helt ny, vil jeg anbefale dig at kigge på Photoshop elements
fra Adobe eller
Painshop pro fra Jasc software.

venlig hilsen
dorthe