Dyrlæge hetz
Fra : KatjaStrofen

Dato : 18-08-02 21:26

Jeg er ikke uenig i at de historier jeg har læst omkring breth sagen er
katestrofale ! - jeg læste også med gru historien om hunden putte!

Men samtidig tænker jeg - at dyrlæger er mennesker og mennesker laver altså
også fejl! - ligesom læger på vores hospitaler desværre også laver fejl
engang imellem!

De overnævnte sager lyder dog ikke bare som alm fejl men direkte sjusk! -
men synes stadig man bør tænke på.. at mange dyrlæger altså har valgt dette
erhverv for at hjælpe dyrene!

Og ligemeget hvor man går hen.. vil der altid være en eller anden som har
haft en uheldig oplevelse! uheld sker - de må ikke ske nej - men gør det
desværre!

Så jeg synes nok man bør passe på med at råbe vagt i gevær altid!

Katja

Fra : marianne hellemose

Dato : 19-08-02 06:17

Hej Katja
Til Camilla's meget gode svar vil jeg blot tilføje, at
et mindstemål man må kunne forlange af en dyrlæge
er vel at han overholder dyreværnsloven, ik' ??

nu er de seneste ting ikke online endnu, men kort kan jeg fortælle om
engangssprøjter der bliver skyllet under den varme hane og genbrugt,
hunkatte der blev hængt op i
kroge i loftet, i bagbenene da de skulle steriliseres.

De dyrlæger der tager deres arbejde seriøst og gør det
af kærlighed til dyrene, vil du aldrig opleve at blive sat
under lup her

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 19-08-02 14:06

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
<snip> hunkatte der blev hængt op i
kroge i loftet, i bagbenene da de skulle steriliseres.
<snip>

Hvad?? Det her er vel et klip fra seneste film på horror-hylden i
Blockbuster ... eller? Jeg får kvalme...
-Gitte, der bekymret nusser Frejamissen bag øret.

Fra : marianne hellemose

Dato : 19-08-02 14:42

Hej Gitte
desværre ikke, det er den skinbarlige virkelighed, det var en af JBH's
opfindelser, desværre for kattene virkede
det ikke som han havde tænkt sig, og han lagde den ide
på hylden igen, men bare det at han prøvede siger alt om
ham, jeg fik assosiationer til "akkord-sterilisationer" hvor
kattene blev hængt op på et løbebånd så han kunne klare
flere på kortere tid.

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 20-08-02 10:22

> [...]
bare det at han prøvede siger alt om ham, jeg fik assosiationer til
"akkord-sterilisationer" hvor kattene blev hængt op på et løbebånd så han

Ih guder.... hvor lavt. Man kan da ikke gøre sådan, hvis man reelt har
kærlige følelser tilovers for de dyr man behandler. Hvorfor skulle det også
være smart at alt blodet løber ned i hovedet på katten imens ... han burde
passe til arbejdet på et slagteri istedet! Deprimerende er det!
-Gitte

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-08-02 22:35

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev...

> Men samtidig tænker jeg - at dyrlæger er mennesker og mennesker laver
altså
> også fejl! - ligesom læger på vores hospitaler desværre også laver fejl
> engang imellem!

Ja, selvfølgelig gør de da det - og det tror jeg heller ikke som sådan vil
ophidse nogen, selvfølgelig ud over de nærmeste involverede... Kender selv
et par, som på blot 1 dag mistede begge deres katte efter noget så simpelt
som et par kastrationer, fordi dyrlægen havde brugt Domitor som
narkosemiddel og de pågældende katte var ud af linier, som i forvejen havde
svært ved at tåle bedøvelse. Dyrlægen var mindst lige så ulykkelig som de,
så selvom de pågældende var frygtelig kede af det, så hverken klagede de
eller lignende - og jeg ville såmænd heller ikke tøve med at anbefale den
pågældende dyrlæge, som i mine øjne blot har begået en beklagelig fejl - og
nu også lært af den.

> De overnævnte sager lyder dog ikke bare som alm fejl men direkte sjusk! -
> men synes stadig man bør tænke på.. at mange dyrlæger altså har valgt
dette
> erhverv for at hjælpe dyrene!

Ja det tror og håber jeg da også på - men det ændrer desværre ikke på det
faktum, at nyuddannede dyrlæger - groft sagt - ikke ved et klap om katte...
eller ihvertfald langt fra så meget, som mange opdrættere og flerårige
katteejere ved. De ved utrolig sjældent noget om normale kattefødsler, for
det ser de jo aldrig - de ser kun problemerne - og da kattens
reproduktionssystem, anatomi og sygdomme er ret forskellige fra hunde og
andre pattedyr, så går der også en rum tid med efteruddannelse før
nyklækkede dyrlæger ved ret meget om dette.

> [...]
> desværre!
> Så jeg synes nok man bør passe på med at råbe vagt i gevær altid!

Som katteejer gennem en del år - og kendskab til mange, som har katte gennem
en livstid - har jeg oplevet og hørt mangen en skrækhistorie... Det har
langt fra altid være dyrlægens "skyld" at tingene er gået galt - og jeg
kunne fx ikke drømme om at råbe vagt i gevær på grund af en eller to
personers dårlige oplevelser, men der er altså grænser. Og den grænse har fx
JBH langt overskredet... Det drejer sig slet ikke udelukkende om, at der er
sket fejltagelser i hans behandlinger - bevares, når dyr lægges i narkose,
så er der nogle der dør - det sker for *alle* dyrlæger! Men det handler i
høj grad om vedkommendes måde at behandle kunderne på også - ud fra det jeg
har læst virker han helt uforstående over for, at nogle ligefrem har
følelser over for de dyr, de er kommet med.

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår dit emne - jeg synes netop ikke,
der begås uberettiget hetz mod nogen, og da slet ikke dyrlægestanden som et
hele - blot 1 (2?) specifikke dyrlæger, som tilsyneladende er ramt meget
forbi i deres behandlinger og på en højst upassende facon. Og så er det vel
meget rimeligt at netop disse "hetzes"...?

Camilla

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 19-08-02 06:48

On Sun, 18 Aug 2002 23:34:50 +0200, "Camilla Scharff"
<camischa@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
>pågældende dyrlæge, som i mine øjne blot har begået en beklagelig fejl - og

   Meget ligger jo i den behandling man får hos dyrlægen. Sådan
som det er beskrevet på hjemmesiden må jeg sige at jeg er rystet over
behandlingen af både mennesker og dyr. Havde han opereret hunden med
det samme og den så alligevel var død mens manden kæmpede som en gal
ville jeg nok mene at ejerne af hjemmesiden burde tænke på at der
aldrig udstedes garantier i livet. Men som det er beskrevet her ville
jeg saftsuseme osse klage.
   Jeg mener nemlig ikke at det er hetz hvis en dyrlæge eller
menneskelæge gang på gang begår fejl og så med en arrogant mine
forklarer at sådan er livet jo bare som jeg har fornemmelsen af at
især JBH gør og som Finn Smed gør i denne sag....

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Denise

Dato : 26-08-02 21:33

Hej Camilla

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som et par kastrationer, fordi dyrlægen havde brugt Domitor som
> narkosemiddel og de pågældende katte var ud af linier, som i forvejen

Jeg var ikke klar over at du kendte nogle af dem der havde mistet katte pga
Dormitor. Du ved Blonde klarede den jo, mon det var samme dyrlæge ? Men jeg
tror da ikke han er ud af linier der har svært ved at tåle bedøvelse, der
var i hvert tilfælde ingen problemer da han blev øjenopereret 2 gange.
Hilsen Denise

Fra : Jette

Dato : 19-08-02 06:58

"KatjaStrofen" skrev:
> Jeg er ikke uenig i at de historier jeg har læst omkring breth sagen
er
> katestrofale ! - jeg læste også med gru historien om hunden putte!
[klip]
> Så jeg synes nok man bør passe på med at råbe vagt i gevær altid!

Hvornår har vi råbt vagt i gevær, hvor det ikke var rimeligt at gøre
det?
Jeg mener, når du skriver et indlæg som dette (og især når du bruger et
ord som hetz i dit emne), må det jo være fordi du mener vi har
overreageret i visse tilfælde?

Vil du underbygge din påstand?

Mvh. Jette

Fra : KatjaStrofen

Dato : 19-08-02 09:58

Jette <jni@omnix.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:r01qja.cki1.ln@tatooine...
> [...]
> Jeg mener, når du skriver et indlæg som dette (og især når du bruger et
> ord som hetz i dit emne), må det jo være fordi du mener vi har

Min pointe var egentlig bare - at man skal passe lidt på! - fordi uheld kan
ske! - og at alle kan finde en som er blevet dårligt behandlet - eller
flere!

Jeg nævnte i mit indlæg jeg godt kunne forstå reaktionerne omkring Breth
sagen og finn smed - da det ikke lige just virkede som uheld men sjusk!

Så ro på.. jeg bifalder skam ikke deres handlinger overhovedet!

Katja

Som lige sad og var lidt rystet over mariannes indlæg/svar!

Fra : marianne hellemose

Dato : 19-08-02 10:16

Katja skrev
Som lige sad og var lidt rystet over mariannes indlæg/svar!

man skal være opmærksom og skelne mellem hvad
der "bare" er to forskellige personligheder der ikke harmonerer eller de
menneskelige fejl vi alle kan begå,
og hvad der er sjusk, ligegyldighed over for dyr og ejere
og gentagne fejlbehandlinger, men hvis bestemte dyrlæger
har et "mønster" med for meget sjusk, for mange fejlbehandlinger, så vil jeg
personligt mene at det er
"fornuftigt" at nævne det, så andre har mulighed for at
vælge dem fra, hvad angår Jens Breth Hansen, ja så har
jeg erklæret ham "krig" og den vil fortsætte til han er lukket, jeg så ham
gerne dyppet i tjære, rullet i fjer og jaget ud af landet (helst ud af
verden)