Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af scanner
Fra : Harley Jensen

Dato : 18-08-02 17:55

Jeg sidder i øjeblikket og skal vælge en negativ/dias scanner. Valget står
mellem Minolta Dimage Scan Elite og Nikon Coolscan LS-40 ED. Er der nogen af
jer der har erfaring med een eller begge scannere? Umiddelbart er jeg nok
mest til Minolta`en da den er lidt billigere end Nikon der så til gengæld
har USB. Hvad ville i vælge ?

Med venlig hilsen

Harley Jensen
harley@telestream.dk

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 18-08-02 21:08

"Harley Jensen" <harley@telestream.dk> wrote in message
> [...]
> mest til Minolta`en da den er lidt billigere end Nikon der så til gengæld

Jeg ville vælge Nikon - fordi den har ICE - dvs. den eliminerer støv og
ridser i vidt omfang og sparer dig derved for meget arbejde - men skal du
kun scanne et lille antal billeder årligt, så kan det være du er ligeglad
med det - og så er Minoltaen helt sikkert et meget tilfredsstillende
bekendtskab - den scanner efter sigende/tests fint.

Selv står jeg for at anskaffe mig en Canon FS4000 som har Canon ICE - det
hedder bare FARE (fed forkortelse) - det er derfor jeg har sat mig lidt ind
i markedet.

Mvh Kim

Fra : Harley Jensen

Dato : 18-08-02 21:59

Det var netop derfor Dimage Elite indgik frem for en Dimage scan dual II.
Elite har nemlig indbygget ICE. Jeg opdagede lige netop for ti minutter
siden at der er kommet en Elite II med USB og Firewire interface til samme
pris så det bliver jo nok den.

--

Med venlig hilsen / Best Regards

Harley Jensen
harley@telestream.dk

Fra : JLA

Dato : 19-08-02 20:48

Hej Harly

Hvor har du set den Dimage Elite og til hvilken pris ???????????

mvh Jens Jørgen

Fra : Harley Jensen

Dato : 20-08-02 12:00

Minolta Elite scanneren er set på http://www.technikdirekt.de til 699 euro.
Yderligere oplysninger kan findes på
http://www.minoltaeurope.com/pe/digital_photography.html

Fra : Michael Schrøder

Dato : 20-08-02 12:54

> [...]

> Selv står jeg for at anskaffe mig en Canon FS4000 som har Canon ICE - det
> hedder bare FARE (fed forkortelse) - det er derfor jeg har sat mig lidt

www.technikdirekt.de koster:
Canon CanoScan FS 4000 US - 820 ?
Minolta Dimage Scan Elite II - 699 ?
Nikon Coolscan IV LS-40 ED - 849 ?

Ved Nikon står der 2.900 dpi, ved Minolta står der 2820 dpi men ved Canon
står der 4.000 x 4.000 dpi...

Er det mig der ikke kan læse det med småt eller er det ikke en væsentlig
forskel ?

- især i forhold til prisen ?

mvh Michael

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 20-08-02 19:06

"Michael Schrøder" <oz1mis@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> står der 4.000 x 4.000 dpi...
>
> Er det mig der ikke kan læse det med småt eller er det ikke en væsentlig

Det er ikke uden grund jeg i morgen tager ned og henter min Canon FS4000
4000 dpi og FARE til lige under 8000 danske kroner (i en lokal dansk
fotohandler).

Mvh Kim

Fra : Michael Schrøder

Dato : 21-08-02 10:14

> [...]
>
> Det er ikke uden grund jeg i morgen tager ned og henter min Canon FS4000
> 4000 dpi og FARE til lige under 8000 danske kroner (i en lokal dansk

Hvorfor køber du den så i DK - prisen hos technikdirekt er omregnet ca. 6150
dkr ???

Du må have et godt argument for at give næsten 2000 mere ?

mvh Michael

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 21-08-02 19:10

> [...]
6150
> dkr ???
>
> Du må have et godt argument for at give næsten 2000 mere ?

Hej igen

Ja, 6150 plus omkring 200 kr i levering - ialt 6350 kr. Jeg har betalt
7875 - ergo betalt 1525 kr. mere. Til gengæld gik der 2 dage fra jeg tog
beslutningen til jeg kunne hente scanneren (hvilket skete idag og hvis
den nu mod forventning ikke duede vil jeg kunne smide den ind i biksen i
løbet af få minutter og uden omkostninger til forsendelse mv.

Derudover er det meget rart at kunne foretage sine indkøb hos nogle man
finder det er værd at have tillid til - og at det nogen gange koster lidt..
tjaee... ofte kan det koste enddog meget at have tillid til nogen man ikke
ved om er den værd. Sålænge jeg kan lokke min lokale handler ned på omkring
Kbh-priser er jeg som regel tilfreds.

Så når jeg køber stort ind vil jeg helst gøre det på den måde - hvorimod jeg
da ofte har købt andet (billigere) udstyr eller forbrugsvare hos bl.a.
Scandinavian Photo.

Mvh Kim