MS Windows
briani 27239
mac-adresse for netkort !!!HASTER!!!
Fra : Simon Kamber

Dato : 18-08-02 13:57

Hvordan finder man mac-adressen for sit netkort i windows XP pro?
Det ville være rart med et hurtigt svar da jeg gerne snart skulle have
adressen.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Splyf

Dato : 18-08-02 14:12

"Simon Kamber" <simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan finder man mac-adressen for sit netkort i windows XP pro?

Kontrolpanel -> Netværkssteder -> højreklik på din LAN-forbindelse ->
status -> Understøttelse -> detaljer

Fysisk adresse er kortets MAC-adresse.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-08-02 15:21

In news:dk.edb.system.ms-windows Splyf wrote:

>Kontrolpanel -> Netværkssteder -> højreklik på din LAN-forbindelse ->
>status -> Understøttelse -> detaljer

Eller Start -> Kør -> cmd -> ipconfig /all

>Fysisk adresse er kortets MAC-adresse.

Samme.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-08-02 15:22

In news:dk.edb.system.ms-windows Lars Stokholm wrote:

>Eller Start -> Kør -> cmd -> ipconfig /all

DOH! Glem det, jeg havde ikke lige fået rullet vinduet ned ;)

Fra : Splyf

Dato : 18-08-02 17:19

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> In news:dk.edb.system.ms-windows Lars Stokholm wrote:
>

> DOH! Glem det, jeg havde ikke lige fået rullet vinduet ned ;)

Hellere et svar for meget end et svar for lidt :)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-08-02 19:03

>Hellere et svar for meget end et svar for lidt :)

:)

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-08-02 14:18

Simon Kamber skrev bl.a.:

> Hvordan finder man mac-adressen for sit netkort i windows XP pro?
> Det ville være rart med et hurtigt svar da jeg gerne snart skulle have
> adressen.

Du behøver ikke at skrive "!!!HASTER!!!". Alle vil vel gerne have svar, så
hurtigt som muligt. Tænk hvis alle skrev det

Skriv dette i en command prompt:
ipconfig /all

--
Lars

Fra : Simon Kamber

Dato : 18-08-02 14:31

On Sun, 18 Aug 2002 15:18:26 +0200, "Lars Jørgensen"
<lagojo@hotmail.DOT.com> wrote:

>Du behøver ikke at skrive "!!!HASTER!!!". Alle vil vel gerne have svar, så
>hurtigt som muligt.
Jaja, men ikke alle _skal_ bruge et svar med det samme. Jeg skrev
haster fordi det faktisk hastede, ikke fordi jeg bare "gerne ville
have svar, så hurtigt som muligt". På den måde opnår jeg to ting: for
det første skriver folk så deres løsninger selvom de måske er i tvivl
om det er rigtigt, for det andet er der flere der læser indlægget.
>Tænk hvis alle skrev det
Nej det ville ikke være godt, det er også første gang jeg har brugt
det.

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-08-02 15:10

Simon Kamber wrote:

[!!!HASTER!!!]

> om det er rigtigt, for det andet er der flere der læser indlægget.

Jeg sidder og pusler med et filter i min newsreader der skjuler alle
indlæg med 4-5 store bogstaver i træk i subject.

Desuden skal det også kunne fjerne indlæg der kun hedder "Hjælp" i
subjekt.

--
..signature

Fra : Spanni

Dato : 19-08-02 09:41

Jamen det var da godt for dig......

Fra : Madsen

Dato : 18-08-02 14:23

Simon Kamber skrev:

> Hvordan finder man mac-adressen for sit netkort i windows XP pro?

Start en kommandoprompt og skriv: ipconfig /all
Alternativet er det "Splyf" nævner.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-08-02 14:27

Lars Jørgensen skrev:

> Tænk hvis alle skrev det

Ja, føj da.

Madsen.

Fra : Simon Kamber

Dato : 18-08-02 14:31

On Sun, 18 Aug 2002 12:57:20 GMT, simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk
(Simon Kamber) wrote:

>Hvordan finder man mac-adressen for sit netkort i windows XP pro?
>Det ville være rart med et hurtigt svar da jeg gerne snart skulle have
>adressen.
Mange tak for svarene.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 18-08-02 17:50

(Simon Kamber) wrote:

>Hvordan finder man mac-adressen for sit netkort i windows XP pro?
>Det ville være rart med et hurtigt svar da jeg gerne snart skulle have
>adressen.
[...]

Mon ikke Start -> Kør -> "nbtstat -a localhost" også vil vise det?

/Henrik

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-08-02 19:08

In news:dk.edb.system.ms-windows Henrik Koksby Hansen wrote:

>Mon ikke Start -> Kør -> "nbtstat -a localhost" også vil vise det?

Hos mig giver det bare:
___

Local Area Connection:
Node IpAddress: [192.168.1.6] Scope Id: []

Host not found.
___

"nbtstat -A 192.168.1.6" giver til gengæld mac-adressen :)

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 19-08-02 09:42

> [...]
>
> Host not found.
>___
>
>"nbtstat -A 192.168.1.6" giver til gengæld mac-adressen :)

Ok. Bare af nysgerrighed, hvad giver "nbtstat -a 127.0.0.1" så?

Jeg har slået NetBIOS fra på min, og er lidt doven... :)

/Henrik

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-08-02 10:44

> [...]
>
> Ok. Bare af nysgerrighed, hvad giver "nbtstat -a 127.0.0.1" så?
>
> Jeg har slået NetBIOS fra på min, og er lidt doven... :)

Samme svar som første (not found)

Per

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-08-02 14:10

"Henrik Koksby Hansen" <henrik@koksby.dk> wrote in message

> Ok. Bare af nysgerrighed, hvad giver "nbtstat -a 127.0.0.1" så?

Det har har jo skrevet...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen