OFF TOPIC IGEN (SÅ FUT MIG HVIS DET ER ET~
Fra : Stones_TM

Dato : 17-02-01 22:39

Hvad er det der er Sket, med DSS siden jeg var en fast bestandel af dette
sted, hvor er gløden, hvor er glæden hvor folk vitterligt forsøger at hjælpe
andre, eller hvor at man åbnede helt op og fortalte folk hvad der skete
omkring en, Jeg er ved at Kvæles ved alle de indlæg hvor folk hakker på
Hinanden.

Jeg syntes det er sørgeligt, for vi er alle forskellige, og kan aldrig blive
enige, men den type indlæg som jeg har set (nægter at bruge eksempler) er
for meget !! det er personlig hetz, og det er for Dårligt, Jeg håber at det
bliver Bedre,

Venlig Hilsen
en meget skuffe
Steen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-02-01 11:28

"Stones_TM" <cfp14678@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> andre, eller hvor at man åbnede helt op og fortalte folk hvad der skete
> omkring en, Jeg er ved at Kvæles ved alle de indlæg hvor folk hakker på

vi sad lige i går aftes og tænkte det samme.... DSS er på vej ud på et
reelt sidespor og jeg kan ikke lade være med at tænke på om det har noget
med skribenternes personlige liv at gøre....
hvorfor hakker vi på hinanden???... hvorfor kan vi ikke forholde os til
tingene ud fra et generelt syn og bare svare??
og dette spørgsmål gælder generelt... vi vil nemlig nu forsøge at se om
vi ikke kan trække dss tilbage til det det var.... en dejlig og seriøs
gruppe hvor indlæg blev besvaret med hjerte og gode viljer.... hvor
off-topic indlæg blev vejledt venligt og ordentligt, og hvor langt de
fleste henholdt sig til disse vejledninger....

hvad nytter det at man beskylder alle andre for at ødelægge noget man har
kært..... vi har vel alle en del af skylden?? eller ansvaret for nu at
vende tilbage til en nylig debat her i gruppen....
vi er villig til selv at tage vores del af skylden for dette...... vi ved
begge at vi måske har været en del af det der har startet denne tur ned
af bakke..... men vi er også villig til at kæmpe for at få det hele
tilbage igen.....

> [...]
er
> for meget !! det er personlig hetz, og det er for Dårligt, Jeg håber at

personlige angreb kommer man ingen vejne med.... heller ikke IRL....
vi mener der skal være plads til at vi kommer med små kommentarer sålænge
disse ikke bliver ondsindede..... der skal være plads til godmodige
drillerier.... hvad der ikke skal være plads til,, er hakkerier uden
grund..... off-topic indlæg uden hold i sex eller samliv....
hvorfor har vi så ladet det komme så langt?
hvor er vores næstekærlighed blevet af i hele denne miser??
har vi glemt hvad det er vi har stået for?

eller har vi bare mistet for meget, da nogle af vores faste henvisere
blev uvenner??
som vi ser det er det her det gik galt.....

> Venlig Hilsen
> en meget skuffe
> Steen

du er ikke den eneste søde... du kan du være helt sikker på

med venlig hilsen
john og Sabina

Behind every good woman, lies a trail of men *SF*

Fra : René Hjorth

Dato : 18-02-01 15:46

Sun, 18 Feb 2001 11:27:31 +0100 skrev "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk>

Hej Sabina,

> [...]
>hvorfor hakker vi på hinanden???... hvorfor kan vi ikke forholde os til
>tingene ud fra et generelt syn og bare svare??

Jeg tror det er et spørgsmål om vaner og holdninger.

Holdninger - Hvis du var i en gruppe af "halvfremmede", ville du kun
give dit besyv med hvis det havde relevans (du havde noget på
hjertet), men når du er blandt dem du kender godt, snakker man med
hvadenten det er relevant eller ej.

Den dårlige vane er nok at det er blevet et ritual at sidde og hygge
sig med at læse og skrive breve i sexo, og da det "bare" er de andre
fra slænget, tænker man ikke meget på om det man skriver har interesse
for 500 andre mennesker, blot om det giver mening overfor de 5 andre.

> [...]
>drillerier.... hvad der ikke skal være plads til,, er hakkerier uden
>grund..... off-topic indlæg uden hold i sex eller samliv....

Enig og enig - men alt for ofte har du set nogle give luft for et
vredt indlæg, og så futtet til en anden konferencen - for er det bare
destruktivt...

Selvfølgelig skal diskutionen være on-topic, men at futte svarer meget
til at sige: "dette var så min mening, hvis i er uenige kan i finde et
andet sted at fortælle om det, og se om der er nogen der hidder at
lytte" - det er en arrogant måde at diskutere på, og så kunne man lige
så godt lade være!

>hvorfor har vi så ladet det komme så langt?

Det har været sådan det sidste halve år, men indenfor de sidste
måneder har det blot eskaleret med mindre sex, mere kønskamp og mere
slåskamp mellem folk der føler sig trådte over tærene.

Mvh,
René
www.rene.hjorth.com

Fra : Henning

Dato : 18-02-01 17:14

"René Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Hej Renè

> [...]
> andet sted at fortælle om det, og se om der er nogen der hidder at
> lytte" - det er en arrogant måde at diskutere på, og så kunne man lige

Den der sætter fut har en forpligtigelse til selv at følge op
i den gruppe IMO

Hvis du (man) så har mere at sige, følger du (man) med

Hele denne tråd er off topic og det gør det ikke mere
validt, at svare på off topic indlæg, fordi man ikke har lyst
til at abonnere på en gruppe uden for DSS.

Jeg har et skæppe skønt citat fra Puk, der er meget beskrivende:

Citat Puk hentet i dk.admin.netikette
Og her mener jeg ikke, at man kan tage hensyn til alle dem som altså
ikke vil vove sig ud af dss for at diskutere emnet. Hvis man gerne vil
have indflydelse så må man jo følge med derhen hvor man kan få det.
Ligesom når man gerne vil have indflydelse på noget i samfundet, så får
man det ikke fra sin lænestol derhjemme.

Citat slut

MVH
Henning

Fut news:dk.admin.netikette

Fra : Tomgirl

Dato : 18-02-01 13:06

Hej Steen!

> [...]
> andre, eller hvor at man åbnede helt op og fortalte folk hvad der skete
> omkring en, Jeg er ved at Kvæles ved alle de indlæg hvor folk hakker på

Jeg kunne ikke sige det bedre selv. Jeg har været en "del" af dss lige siden
dag 1. Men jeg har skrevet meget lidt, fordi jeg føler simpelthen ikke, at
jeg kan tilbyde dss noget i dens nuværende form, ligesom gruppen heller kan
tilbyde mig noget. I starten var det helt anderledes! Gode råd og vejledning
blev slynget til venstre og højre, og man kunne virkelig blive klog på at
læse i gruppen. Folks individuelle seksualitet kom til syne, med deraf
følgende "nej, det er ikke lige mig" eller "orv, det lyder frækt".

Hvor er vi henne i dag? Nu hakker folk på hinanden konstant; off-topic
indlæg skrives i en lind strøm (teknisk set er dette jo også off-topic, men
dog stadig relevant), og hvad jeg finder endnu mere sørgeligt er, at dss
virker som om, gruppen har en "indergruppe" og en "ydergruppe" af mennesker.
Jeg gider ikke nævne navne her, men jeg synes, det er meget tydeligt, at
interessen samler sig om "indergruppen", hvor det kan være endog meget svært
at få ørenlyd som en del af "ydergruppen". Som René også nævner i tråden
"for meget snik snak", så virker det som om, hele gruppen ligner en
studiegruppe der har kendt hinanden i en lang årrække. Fred være med det, og
det er jo fint, hvis folk kommer godt ud af det sammen. Men IKKE, hvis det
udelukker andre fra at komme ind i en ellers offentlig og åben gruppe. Og
det holder i hvertfald mig tilbage, når det virker som om, det primært er de
faste skribenter, der får respons.

> [...]
> enige, men den type indlæg som jeg har set (nægter at bruge eksempler) er
> for meget !! det er personlig hetz, og det er for Dårligt, Jeg håber at

Me too! Og jeg vil, som Sabina og John, gerne gøre en aktiv indsats på at
føre dss tilbage til den gamle dss, hvor folk skrev om sex og samliv! Det
er, trods alt, dét, det drejer sig om her!

Kærlige hilsener

Allan H.
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
Website: http://home19.inet.tele.dk/tomgirl/

Fra : Henning

Dato : 18-02-01 14:51

"Stones_TM" <cfp14678@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> enige, men den type indlæg som jeg har set (nægter at bruge eksempler) er
> for meget !! det er personlig hetz, og det er for Dårligt, Jeg håber at

Hej Stones_TM
Det er ikke god etikette at bruge store bogstaver
(emnelinjen)
Der ud over er dit indlæg som du selv skriver, off topic
så derfor den opfølgning til DAN, som du sådan set selv
burde have sat.

Til andre i denne tråd, det er ikke IMO god etikette
at svare på off topic indlæg, hvor ved tråden bliver
unødvendig lang, kan vi ikke blive enige om,
uanset hvordan DSS har kørt indtil nu, så at holde DSS
fri frem over, for off topic indlæg og person-forfølgelse?

MVH
Henning

Fut news:dk.admin.netikette

Fra : Mic

Dato : 18-02-01 21:54

Hej Stoney...

> [...]
> andre, eller hvor at man åbnede helt op og fortalte folk hvad der skete
> omkring en, Jeg er ved at Kvæles ved alle de indlæg hvor folk hakker på

Kunne ikke være mere enig. Hvilket da også er årsagen til at jeg efterhånden
er blevet en ren skabslæser. Energien og lysten til at køre med på trådene
mangler simpelthen.

> [...]
> enige, men den type indlæg som jeg har set (nægter at bruge eksempler) er
> for meget !! det er personlig hetz, og det er for Dårligt, Jeg håber at

Tjah. Man kan vel altid håbe. Men vi får vel se....

Mvh

Mic