kattebakke
Fra : Jørgen B

Dato : 18-08-02 10:21

Hej

Jeg vil høre om det er nok at tager alle klumperne væk,
når min kat har besørget i kattebakken, eller skal det hele skiftes.

Jørgen

Fra : Kate

Dato : 18-08-02 10:48

"Jørgen B" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> wrote in

> Hej
>
> Jeg vil høre om det er nok at tager alle klumperne væk,
> når min kat har besørget i kattebakken, eller skal det hele skiftes.
>
> Jørgen

Jeg fjerner dagligt klumperne, når så gruset generelt ser lidt "brugt"
ud eller en har haft tynd mave og ramt siderne, så fjerner jeg alt
gruset og renser bakken i en meget mild rodalon-opløsning.
Det synes jeg virker godt.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Inger Kaya

Dato : 18-08-02 12:00

Hej Jørgen

Det kommer lidt an på hvilken type grus du bruger. Til hverdag er det
nok at fjerne det brugte. Så kommer forskellen. Ved nogle typer
sand/grus er det nødvendigt at skifte det hele ud jævnligt. Ved andre
burde det ikk være nødvendigt. Men det er ikk ensbetydende med at
selve bakken aldrig skal vaskes.

/ Inger Kaya

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-08-02 21:19

"Jørgen B" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> writes:

> Hej
>
> Jeg vil høre om det er nok at tager alle klumperne væk,
> når min kat har besørget i kattebakken, eller skal det hele skiftes.

Tja nu har du jo fået et par svar men alligevel..

Jeg fjerner dagligt klumper og roder lidt rundt i det, så det kan
virke bare lidt frisk. En gang om måneden fjerner jeg det hele og lige
vasker bakken en gang for at fylde nyt på. for Melissa svarer det til
en pose "sille" ca 25 kr pr måned..
Til at fylde klumperne op i bruger jeg gerne brugte frostposer,
skyller dem lige en gang først så fluer/hørm holdes væk. eller de
poser jeg køber rugbrød i for de tynde affaldsposer er altså ikke
særlig gode til at holde på lugten..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Inger Kaya

Dato : 19-08-02 04:47

I det med poserne har du ganske ret. Men jeg må indrømme jeg havde
aldrig fundet på det alternativ. *GGG* og nu har jeg haft kat i 16 år.
- Tak for tippet.

/ Inger Kaya

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-08-02 12:59

Inger Kaya <Tumling111@gmx.net> writes:

> I det med poserne har du ganske ret. Men jeg må indrømme jeg havde
> aldrig fundet på det alternativ. *GGG* og nu har jeg haft kat i 16 år.

Jeg bruger det nu ikke som alternativ, men mere fordi jeg synes det er
for dumt..., først at smide en brugt frostpose/rugbrødspose ud for
at rulle en ny affaldspose ud og fylde den for at smide den ud...
Det med lugten fandt jeg så senere ud af...

> - Tak for tippet.

Var da så lidt..
> / Inger Kaya

ps. nu er jeg jo lige i bøvlehjørnet..*SS* kan jeg ikke lokke dig til
at snippe det væk som du ikke bruger..;-D

Fra : Inger Kaya

Dato : 22-08-02 19:13

øhh.....

Henrik du skrev : kan jeg ikke lokke dig til
>at snippe det væk som du ikke bruger..;-D

er ikk lige helt med på hva du mener....

/ Inger Kaya

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-08-02 18:28

"Inger Kaya" <Tumling111@gmx.net> skrev i en meddelelse
> øhh.....
>
> Henrik du skrev : kan jeg ikke lokke dig til
>
> er ikk lige helt med på hva du mener....

Hej Inger - at "snippe" betyder simpelthen at slette den tekst, som ikke er
relevant for det du svarer på (altså fx alt teksten nedenunder mit svar til
dig - det ville jeg normalt slette, har lige ladet det være for eksemplets
skyld...).
Grunden til, at det anbefales at slette (snippe) det er, at nogle har
modemforbindelse - dvs. de bruger laaang tid på at hente indlæg, hvor op
imod halvdelen (og nogle gange meget mere) er overflødig tekst - og det
koster penge... + det er spild af tid at sidde og vente på (jo mindre tekst
i indlæggene, jo hurtigere downloadtid!).
I bund og grund er det bl.a. det, som kaldes "netikette", og som man kan
læse mere om her: http://www.usenet.dk/netikette/

Mvh. Camilla

Fra : Inger Kaya

Dato : 23-08-02 22:40