Dansk Melodi Grand Prix !
Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 17-02-01 22:36

Rollo & King som vindere af Dansk Melodi Grand Prix 2001!?!

Jeg er rystet... Men det er jo, hvad der sker når folket bliver bedt om og
afgive sin stemme. Husker I ikke, hvad der skete den 28. september 2000!

Det er kedeligt lyrik, genialitet, stemme, musik-skrivning ikke bliver
værdsat!?!

Nu skal vi have gamle "Stig Møller" på banen med et sagsanlæg for "der står
et billed af dig på mit bord..." er da det vildeste rip-off af "sikken
dejlig dag vi har i dag..."!

Jeg lever i håbet og krummer tæet - den kan ikke engang oversættes til
engels så den bliver mindre pinlig den 12. maj i Parken!

-det var bare min mening - tak!!!

--
Henrik Fuglesang - lax@mail.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-02-01 22:49

In an article of 17 Feb 2001 Henrik Fuglesang wrote:

> [...]
> afgive sin stemme. Husker I ikke, hvad der skete den 28. september 2000!
>
> Det er kedeligt lyrik, genialitet, stemme, musik-skrivning ikke bliver

Ja, jeg synes da absolut heller ikke, at den var noget at råbe hurra for.
Personligt ville jeg også have valgt en af de øvrige melodier. Men
generelt, så synes jeg egentlig, at udvalget var noget sølle. Men Dansk
Melodi Grand Prix har jo altid været kedeligt.

--
Uffe Holst

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 17-02-01 22:58

On 17 Feb 2001 21:48:39 GMT, Uffe Holst wrote:

> Men Dansk Melodi Grand Prix har jo altid været kedeligt.

"Fra Mols til Skagen" afsunget i folkedragt var nu meget sjovt, synes
jeg...

(*Slukker for R&K i radioen og sætter Aud Wilkens "Brace Yourself" på
& skruer op*)

Mvh.

--
Rollo & King - tv-reklamerne har vundet; jeg Adam Sjøgren
boycotter Melodi Grand Prix de næste 10 år. Hrmpf! asjo@koldfront.dk

Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 17-02-01 22:49

Hejsa!

Ja.., jeg har nu ikke rigtig set det de sidste par år!
Jeg synes det bærer præg af at Danmark ikke har råd til at holde det
Internationale hvis de vinder!
Jeg synes ikke ret meget af det falder i min smag!

Michael

Fra : RANielsen.

Dato : 17-02-01 23:02

"Michael Andersen - Musikfabrikken.dk" ...
> Ja.., jeg har nu ikke rigtig set det de sidste par år!
> Jeg synes det bærer præg af at Danmark ikke har råd til at holde det
> Internationale hvis de vinder!
> Jeg synes ikke ret meget af det falder i min smag!

Lige mine tanker. Der har sikkert været mange meget bedre numre som ikke,
var i blandt de 10 numre som var med i aftes.
Vinderne stinker for vildt, men udelandet ved jo ikke det er et 'rip off'
deres gamle år 2000 hit.
En ting er sikkert, vi får ingen top karakterer i år.

--
Rasmus.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 17-02-01 23:03

On Sat, 17 Feb 2001 23:02:19 +0100, RANielsen wrote:

> Vinderne stinker for vildt, men udelandet ved jo ikke det er et 'rip
> off' deres gamle år 2000 hit.

Er det ikke den samme sang, bare med lidt ændret tekst, _hver_ gang
fra R&K?

Mvh.

--
"I'm so glad to have you, and it's getting worse Adam Sjøgren
I'm so mad to love you, and your evil curse" asjo@koldfront.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 17-02-01 23:32

Adam Sjøgren skrev:

> Er det ikke den samme sang, bare med lidt ændret tekst, _hver_ gang
> fra R&K?

Det lyder meget sådan, jo.

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 17-02-01 23:12

> [...]
> deres gamle år 2000 hit.
> En ting er sikkert, vi får ingen top karakterer i år.

Ja, det er lidt trist!
Nu er det godt nok ikke lige det jeg ved mest om, men jeg kunne kunne godt
tænke mig at vide hvem som var jury.

Michael

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-02-01 12:04

"Michael Andersen - Musikfabrikken.dk"
> Ja, det er lidt trist!
> Nu er det godt nok ikke lige det jeg ved mest om, men jeg kunne kunne godt
> tænke mig at vide hvem som var jury.

Der var telefonafstemning i hele landet. Og så var der en jury, som gav toppoint
til nogle andre, nemlig baSics (sp?). Juryen var bl.a. Michael Carøe, Birthe Wilke
og Jesper Bæhrenz.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 18-02-01 16:37

> [...]
toppoint
> til nogle andre, nemlig baSics (sp?). Juryen var bl.a. Michael Carøe,

Jeg tænker mere på dem som valgte hvilke sange der skulle med til Grand
Prix!

Michael

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-02-01 17:08

In an article of 18 Feb 2001 Michael Andersen - Musikfabrikken.dk wrote:

> Jeg tænker mere på dem som valgte hvilke sange der skulle med til Grand
> Prix!

DR's økonomiudvalg måske.

--
Uffe Holst

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-02-01 23:29

In an article of 17 Feb 2001 Michael Andersen - Musikfabrikken.dk wrote:

> Ja.., jeg har nu ikke rigtig set det de sidste par år!
> Jeg synes det bærer præg af at Danmark ikke har råd til at holde det
> Internationale hvis de vinder!
> Jeg synes ikke ret meget af det falder i min smag!

Jeg synes, at kvaliteten af sangene var lige så ringe som normalt, så på
det punkt synes jeg egentlig ikke, at årets udgave adskiller sig fra de
tidligere.

Det er i hvert fald ikke til Melodi Grand Prix, at vi ser de innovative
sider af dansk musik.

--
Uffe Holst

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 17-02-01 23:35

Uffe Holst skrev:

> Det er i hvert fald ikke til Melodi Grand Prix, at vi ser de
> innovative sider af dansk musik.

Enig. Den eneste, der var okay, var nummer otte. Godt nok en meget
poppet lyd, men den havde da lidt af den der Ricky Martin-/Gloria
Estafan-thing going on.

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-02-01 11:21

In an article of 17 Feb 2001 Jonas Koch Bentzen wrote:

> Enig. Den eneste, der var okay, var nummer otte. Godt nok en meget
> poppet lyd, men den havde da lidt af den der Ricky Martin-/Gloria
> Estafan-thing going on.

Hvis der er nogen som helst retfærdighed til her i verdenen, så får
Malta i hvert fald flere stemmer end Danmark.

Men jeg tror egentlig, at jeg ville have peget på baSix, hvis jeg altså
skulle penge på nogen af dem.

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-02-01 12:04

"Jonas Koch Bentzen"

> Enig. Den eneste, der var okay, var nummer otte. Godt nok en meget
> poppet lyd, men den havde da lidt af den der Ricky Martin-/Gloria
> Estafan-thing going on.

Den rykkede faktisk rigtig godt, synes jeg. Og hun sang godt og med overskud.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-02-01 12:31

Hej "Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk>

>Den rykkede faktisk rigtig godt, synes jeg. Og hun sang godt og med overskud.

Hun sang godt, men kor-arrangementet var noget skidt, ikke fordi de
sang dårligt, men det havde en åndsvag rytme der i hvert fald generede
mig en del.

Den var dog bedre end R&K, det var det meste.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 17-02-01 23:36

[...]

Jeg kan lige se et band som Kashmir til Melodi Grandprix 2002.
Så ville der da ske et eller andet!

Michael

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-02-01 11:23

In an article of 17 Feb 2001 Michael Andersen - Musikfabrikken.dk wrote:

> Jeg kan lige se et band som Kashmir til Melodi Grandprix 2002.
> Så ville der da ske et eller andet!

Ha, de ville da bare levere en kedelig, gængs grand prix-schlager. Selv
Rollo og King var om muligt mere kedelig end normalt.

--
Uffe Holst

Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 18-02-01 16:43

Ha, de ville da bare levere en kedelig, gængs grand prix-schlager. Selv
Rollo og King var om muligt mere kedelig end normalt.

Det har du sikkert ret i, den ville jo blive sorteret fra så snart der er
den mindste smule provokation eller øhh anderledeshed!

Michael

Fra : Mikael Eriksen

Dato : 17-02-01 23:28

Who cares?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 17-02-01 23:42

On Sat, 17 Feb 2001 22:35:47 +0100, "Henrik Fuglesang" <lax@mail.dk>
wrote:

>Men det er jo, hvad der sker når folket bliver bedt om og
>afgive sin stemme.

Jeg synes det var lidt skummelt, at det lige netop var sang. 7, 8, 9
og 10 med 3 som "outlier", der gik videre... Mon ikke dette bevidner
lidt om gennemsnitsdanskerens korttidshukommelse??

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-02-01 11:29

In an article of 17 Feb 2001 Hans Pedersen wrote:

> Jeg synes det var lidt skummelt, at det lige netop var sang. 7, 8, 9
> og 10 med 3 som "outlier", der gik videre... Mon ikke dette bevidner
> lidt om gennemsnitsdanskerens korttidshukommelse??

Ja, den tanke har også strejfet mig. Men skal jeg være ærlig, så var sang
7 og 8 væsentlig bedre end de øvrige, så jeg kan egentlig godt forstå, at
de var blandt de bedste. Sang 10 føler jeg hovedsagelig scorede point på
grund af deres radiohit, som jeg ikke lige kan huske -- man skulle ikke
mange sekunder ind i sangen, førend man kunne høre en lighed med
radiohittet. Til gengæld undrer det mig, at sang 9 gik videre.

Nu har jeg ikke fjernsyn, så jeg hørte det kun på radioen. Men jeg har
ladet mig fortælle, at sang 3 så "meget søde" ud, hvilket vel på mandesprog
betyder, at de var rimeligt afklædte. God måde at få point på.

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-02-01 12:17

"Uffe Holst"
[...]

-

Sang 9 blev sunget af en ældre, lidt buttet, gråhåret herre. Med andre ord var
der lidt Brdr. Olsen over ham, så det kan måske godt have en effekt. Så har
vi i hvert fald teorier til det hele!

Sang nr. 3 forekom mig mest af alt barnlig - sådan en der har set Gry og Trine
Dyrholm i 80'erne, og som så prøver med en sang, som hun tror er lige i øjet til
grand prix. Jeg tror, den fik mange stemmer af små piger. Men måske også af
mænd - det var den eneste af sangene, hvor der var egentlige dansepiger, nemlig
to næsten-synkrone poptøser (det må vist være ordet!), som svingede armene
drejede rundt på hælene. Og ingen af de tre på scenen var da ligefrem pakket ind
i vintertøj.

Fra : Thomas

Dato : 18-02-01 01:55

Henrik Fuglesang wrote:

> Rollo & King som vindere af Dansk Melodi Grand Prix 2001!?!
> Jeg er rystet...

Fuldstændig enig!!!

Jeg sad og så GP som en del af en familieaften, og lige så snart jeg så at
Rollo & King var med, sagde jeg "De vinder!". Og det havde jo intet at gøre
med, om sangen var god eller ej.

Latterlige Danmark sidder og siger "Neeeeej, det er jo Rollo og King ... de
gode der, som har lavet det der nummer med bukserne nede ... de er bare gode
.... altså dem stemmer jeg på. Så kan vi se Big Brother og Baren bagefter!".
Uden nogen form for kritisk sans og evne til at se tingene i en kontekst.
Sangen har ikke en chance for at vinde i det internationale .... men ok, det
var der nok ingen af dem der havde. Det er bare det, at R&K er et rent dansk
fænomen, som kun har mening i det danske, og det holder vi åbenbart så meget
af. Pinligt! Lad os håbe, de brager ned på en 20.+ plads til det
internationale, så vi slipper for det her næste år.

Jeg er nok bare en sur gammel stodder, men dette måtte jeg lige have luft for,
selvom GP'et nu ikke har den store plads i mit liv ..... men jeg var
tvangsindlagt tol at bruge 2½ time på det her til aften!!!

Thomas

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-02-01 12:04

"Thomas"
> [...]
> ... altså dem stemmer jeg på. Så kan vi se Big Brother og Baren bagefter!".

Jeg blev også skuffet, selvom jeg meget godt kan lide grand prix - og jeg
havde den samme frygt fra starten. Det var jo en røvsyg sang med den mest
ligegyldige tekst. Når man synger sådan noget lidt lige-ud-af-landevejen, så
må man sgu kunne diske op med noget mere end "der står et billede af dig på
mit bord...det er dig jeg vil ha...du skal være min...mindet om dig..."

Murillo med nr. 8 skulle have vundet, eller I Australien med nr. 7. Endda nr. 9
kunne være gået. Men jeg tror faktisk, at de to første ville have gode chancer
i maj. De var musikalsk interessante, og det med de anderledes indslag er ikke
helt at foragte konkurrencemæssigt til det internationale. Eksempler: Brdr. Olsen
vandt sikkert lidt ekstra på deres alder, Norge vandt med den der instrumentale-
klassiske komposition, Estland (?) blev nr. 3 med den der halvsyrede britpop-ting
sidste år, Dana International var transvestit...

Fra : nikolaj borg

Dato : 18-02-01 12:12

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse news:P_Nj6.85627$zw.1466714@twister.sunsite.dk...
> [...]
> klassiske komposition, Estland (?) blev nr. 3 med den der halvsyrede britpop-ting
> sidste år, Dana International var transvestit...

.....men det vidste man vist ikke på det tidspunkt?

Iøvrigt mindes jeg at Sverige vandt forrige år på en standard MGP skabelon med en lækker dulle i front (jeg mindes Keld Heicks kommentar: "og så er hun en dygtig model..."). Generelt tror jeg, det er vigtigt at skilde sig ud. Det er meget fint at lave et standard nr., men hvis der er 10 lande som stiller op med samme type nummer vil de komme til at kæmpe om de samme stemmer, og andre lande vil løbe med sejren med mere unikke numre.

Iøvrigt må jeg give Keld Heick ret i, at tekst-niveauet generelt var rigtigt lavt blandt de ti numre. Jeg håber for R&K's skyld, at de vælger at stille op med den danske udgave, så folk ikke bemærker hvor tynd teksten er.

/Nikolaj

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-02-01 13:23

"nikolaj borg"
-
Skriver du nu også i quoted printable? Nå, det går vel...

....men det vidste man vist ikke på det tidspunkt?
-
Jeg tror nok, man vidste det på aftenen, men måske ikke, da hun (han) vandt i
Israel? Jeg er ikke sikker.

Iøvrigt mindes jeg at Sverige vandt forrige år på en standard MGP skabelon med en lækker dulle i front (jeg mindes Keld Heicks
kommentar: "og så er hun en dygtig model...").
-
Ja, ja, den var ikke vildt original, meget Abba-agtig, meget svensk. Men en meget
god sang, og det vil selvfølgelig altid være det vigtigste.

[...]
De kan jo stadig nå at lave en bedre, mere interessant tekst til den engelske version
- "nu skal vi bare ha' banket en god enkelsk tekst sammen, så skal vi i top5", sagde
ham, der er Rollo vist. Ellers er jeg enig i, at for mange af de ti var helt almindelige
og konventionelle på tekstsiden.

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-02-01 13:54

> "nikolaj borg"
> -
> Skriver du nu også i quoted printable? Nå, det går vel...

Hmmm, mente helt sikkert, jeg slog det fra igen (slog det til i et forsøg på
at finde ud af, hvordan en "rigtig" opsætning af OE er - dvs. en opsætning
hvor man kan svare på Uffe Holsts indlæg). Nu er den vist slået fra.

/Nikolaj

Fra : Karsten Olesen

Dato : 18-02-01 11:40

"Henrik Fuglesang" <lax@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Rollo & King som vindere af Dansk Melodi Grand Prix 2001!?!
>
> Jeg er rystet... Men det er jo, hvad der sker når folket bliver bedt om og
_________________________

Ja..heldigvis vandt Rollo'n King...

Godt det ikke blev Acapella-koret...danmarks dårlige svar
på alskens boy-bands....føj hvor klamt..

Rollo & King var iørefaldende, rytmisk, der var nogle
gode ideer, og så var de naturlige, og ikke
så vamle som eks. Basix...

Så godt gået...hvis ikke de vinder i Parken, så
har vi alligevel en vinder, som overstiger de fleste
andre sange som var med i grandprixet...

MVH

PS: Shalalidalalej var da også OK

Fra : Thomas H.

Dato : 18-02-01 12:33

> Godt det ikke blev Acapella-koret...danmarks dårlige svar
> på alskens boy-bands....føj hvor klamt..

Ja den var sgu vemmelig, bvdr!

Fra : Uffe Christensen

Dato : 18-02-01 16:47

Henrik Fuglesang <lax@mail.dk> wrote in message

> Rollo & King som vindere af Dansk Melodi Grand Prix 2001!?!
>
> Jeg er rystet... Men det er jo, hvad der sker når folket bliver bedt om og
> afgive sin stemme. Husker I ikke, hvad der skete den 28. september 2000!
<snip>

Hvad skete der lige den 20.09.2000 ?
Nå, men jeg er ganske enig med de, der i denne tråd er forundret over Rollo
& King som vindere. Jeg gav pladen en stjerne, da jeg anmeldte den. Den er
utrolig letkøbt og intetsigende. Jeg kæmpede mig igennem en del af dette
melodi grand pix. Zappede lidt rundt, men nåede lige omkring det og hørte
Rollo og King inden jeg slukkede helt... Jeg giver de skrivere ret, der
mener, at resultatet har noget at gøre med afstemningsformen. Det er en svær
en, for dybest set sympatisk, at alle er med til at bestemme. Eller er du nu
også det?
Jeg synes, at det er besynderligt, at kun er TeleDK-abb. der kan stemme? Jeg
troede, at alle havde adgang til de der 70-numre, men har lagt mærke til at
det samme gør sig gældende i forbindelse med afstemninger i andre
"interaktive" programmer.
Hvis det kun er TeleDK-brugere der kan stemme, er det hele så ikke skævt.
Kender ikke procentdele, men jeg tror at man skærer temmelig mange af. Men
måske er TeleDK-brugerne et repræsentativt udsnit af befolkningen ???

UffeC

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 18-02-01 16:13

"Uffe Christensen" <uffec@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skete der lige den 20.09.2000 ?

ØMU afstemning.......demokratiets vilkår er, at det ikke altid er den
rigtige beslutning der tages....

Kåre

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 18-02-01 16:14

"Uffe Christensen" skrev i en meddelelse

> Hvad skete der lige den 20.09.2000 ?

Hov, det var altså den 28.09.2000

Kåre

Fra : Uffe Christensen

Dato : 18-02-01 17:28

Kåre Weng Madsen <kwma00@hum.auc.dk> wrote in message

> Hov, det var altså den 28.09.2000

I'm with

UffeC

Fra : Thomas H.

Dato : 18-02-01 18:43

> I'm with

Are you with now?

Or shall you have it in, with spoons ? *LOL*