MS Windows
briani 27239
gammel win 98 se i ny pc?
Fra : Peter Lawaetz

Dato : 18-08-02 10:32

Hej
Jeg skal have en ny pc, men er tilfreds med den opsætning jeg har.

Kan jeg flytte hardisken fra den gamle pc med win 98 se + alle dokumenter og
programmer over i en ny pc, der ellers har andet hardware?
Det kræver selvfølgelig installation af div. drivere m.m.

Kan det overhovedet lade sig gøre- har nogen af jer prøvet det?

Vh Peter

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 18-08-02 12:32

"Peter Lawaetz" <plaw@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kræver selvfølgelig installation af div. drivere m.m.
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre- har nogen af jer prøvet det?

Det kan godt lade sig gøre - den finder bare den ny hardware første gang den
starter op. Jeg ville personligt hellere starte den ny maskine med en frisk
win 98 installation, men det andet kan godt lade sig gøre hvis man ønsker
det.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 18-08-02 16:16

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter Lawaetz" <plaw@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
snip
> [...]
frisk
> win 98 installation, men det andet kan godt lade sig gøre hvis man
snip

I en anden tråd for et par dage siden har jeg ellers fået at vide det
ikke kan lade sig gøre, men det er måske fordi jeg kører XP?

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-08-02 21:02

"Arne Lorenzen" <aclonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> I en anden tråd for et par dage siden har jeg ellers fået at vide det
> ikke kan lade sig gøre, men det er måske fordi jeg kører XP?
>
> --
Jeps. XP er meget mere ømtålelig overfor hvilken pc den er installeret på.

Kurt

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-08-02 20:52

Arne Lorenzen wrote:
> I en anden tråd for et par dage siden har jeg ellers fået at vide det
> ikke kan lade sig gøre, men det er måske fordi jeg kører XP?

Ja.

mvh
Henning

Fra : Edmund

Dato : 18-08-02 11:11

Peter Lawaetz skrev:

> [...]
> hardware? Det kræver selvfølgelig installation af div. drivere m.m.
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre- har nogen af jer prøvet det?

Jeg har prøvet det og det virker, men det er på en gammel p333 som jeg
fik nyt motherboard til.

Inden du prøver skal du kopiere win98 mappen fra win98 CDen over på din
harddisk. Windows skal bruge drivere derfra når du starter i den ny pc,
og man mister adgang til cden under denne proces.

Hvis din nye harddisk er hurtigere end den gamle er det bedre at kopiere
alt over på den nye. Så bliver din gamle hardisk jo også indtakt hvis
noget skulle gå galt.

De fleste harddiskfabrikanter har programmer på deres websites der kan
klare den kopi opgave.
Ghost og Drive Image kan også gøre det.

Man kan også gøre det med en dos komando, som jeg desvære ikke kan huske
+ at man skal have overført systemfiler med sys c: fra en win98
diskette.

--
Mvh Edmund