Asus A7V333+XP1800 = meget varme?!
Fra : C. Kampmann

Dato : 18-08-02 02:19

Jeg opg. til A7V333 bundkortet (uden raid) og en AMD XP1800, 255
pc2700 ram samt Vulkano 9.

Sistnævnte kører max hast + 2 ekstra blæsere i kab.
Så kan cpu temp "i flg bundkort" holde sig på 57 grader!!!!???, og
varmen vælder ud af kassen, og man er ikke i tvivl om at putteren er
tændt.
Ææh, skal den vcore sættes ned manuelt? og til hvad?

Jeg har det hele kørende auto.

Nogle siger at Asus kortet viser temp +10 grader??
Passer det?

Jeg vil være MEGET GLAD for lidt gode råd!

mvh
C. Kampmann

Fra : Peter Pan

Dato : 18-08-02 08:19

"C. Kampmann" <cjko@image.dk> wrote in message
> Så kan cpu temp "i flg bundkort" holde sig på 57 grader!!!!???, og
> varmen vælder ud af kassen, og man er ikke i tvivl om at putteren er
> tændt.

En XP1800 bruger ca. 66 watt. Det bliver omsat til varme...og en hel del af
det. 57 grader på CPU'en lyder ikke helt vanvittigt. Men kan godt bringes
ned med lidt bedre kabinet køling vil jeg tro.

Jeg har selv en Dual-XP1800, som jo bruger ca 132 watt for processorerne
alene. Mine lå på ca. 60 grader for begge inden jeg invisterede i en "jet
motor" (3 stk store kabinet blæsere) der kunne udlufte kabinettet. Nu ligger
de på 49 og 50 grader ved normalt windows brug, og op til ca. 56 grader
efter timers 3d gaming.

Det hele er et spørgsmål om at flytte det meget varme ud af kabinettet.

> Ææh, skal den vcore sættes ned manuelt? og til hvad?

Med mindre den ligger langt over 1.7v skal du ikke gøre noget.

Mvh
Anders

Fra : Lovegreen

Dato : 18-08-02 12:02

> Med mindre den ligger langt over 1.7v skal du ikke gøre noget.

Jeg har selv et A7V133 og en Xp1800+ som også bliver
lun, omkring 56-59 grader
Jeg mener at cpuen kører ved 1.75v (auto), hvor jeg har
sænket min til 1.7v

mvh
Lars

-------------------------------------
lovegreenFJERN@it.dk

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 18-08-02 08:33

> Jeg vil være MEGET GLAD for lidt gode råd!
>
> mvh
> C. Kampmann

Prøv at læse tråden skrevet d. 17-08-02 09:18 med emnet "Lavere CPU-temp.
med ny Bios".

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "NOSPAM" i mailadressen ved direkte svar)

Fra : C. Kampmann

Dato : 23-09-02 01:38

Tak for svarene.
C. Kampmann