Forfang til fladfisk
Fra : Jan Madsen

Dato : 17-08-02 19:23

Hvad for noget forfang eller tackle eller hvad det nu hedder skal jeg bruge
til fladfisk fra kysten?

Hilsen

Jan

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-08-02 18:03

"Jan Madsen" skrev...
> Hvad for noget forfang eller tackle eller hvad det nu hedder skal jeg
bruge
> til fladfisk fra kysten?

Det klassiske fladfisketackle er en stump (50-60cm) kraftig
nylonline med to tavser, der hver har en fladfiskekrog for enden.
Nylonlinen har en løkke i begge ender. Een til at fastgøre
kasteloddet med og een i den anden ende til at fastgøre
hovedlinen i.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Anders & Berit

Dato : 18-08-02 18:44

"Peter Schrøder" <nosp@mplea.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nylonlinen har en løkke i begge ender. Een til at fastgøre
> kasteloddet med og een i den anden ende til at fastgøre

Hvis du har lyst til at se flere forfang så kig her:

http://www.dansksurfcastingklub.dk

Her er vist nogle samt links til flere.

Anders

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 18-08-02 20:00

"Anders & Berit" skrev
> Hvis du har lyst til at se flere forfang så kig her:
>
> http://www.dansksurfcastingklub.dk
>
> Her er vist nogle samt links til flere.

Kan ikke se en skid?!
Torben

Fra : Anders & Berit

Dato : 19-08-02 08:09

Vi har heller ikke vist en skid. Men klik ind under grej og under links,
hvis du har tålmodighed til det.

Anders

Fra : Snorkelsen

Dato : 19-08-02 09:57

"Anders & Berit" <beritpost@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har heller ikke vist en skid. Men klik ind under grej og under links,
> hvis du har tålmodighed til det.

Siden var nede i går. Man kunne kun se "Forside" og "Sidste nyt".
--

[OO]
<>'

Fra : Jan Madsen

Dato : 19-08-02 21:10

Hej

Tak for svaret. Hvor kraftig skal linen være?

Jan

Fra : Anders & Berit

Dato : 19-08-02 23:30

Hej Jan. Krogtavserne kan være fx. 0,35 - 0,40. Brudstyrken af linen der
bærer loddet afhænger af kastevægten. På surfklubbens hjemmeside har vi
lavet en tabel, der giver en god sikkerhedsmargen mod brud.

Anders

Fra : Jan Madsen

Dato : 20-08-02 07:19

Hi

Tak for svaret.

Jeg må prøve at binde nogle stykker inden jeg drager til kysten.

Hilsen

Jan