MS Windows
briani 27239
Jeg har lavet en fejl
Fra : Kim Larsen

Dato : 17-08-02 20:52

Hej i gruppen

Jeg har været nød til at installere XP Pro om, men fik lavet en fejl. Jeg
kom til at tage den engelske udgave jeg har, og installerede den, da jeg
langt om længe opdagede det, var det forsent. Jeg var så i den gode tro at
jeg så kunne tage den danske udgave og installere oven i, og på den måde
rette på fejlen. Jeg fik at vide at der var en anden udgave af programmet på
maskinen, og om den skulle installere i samme bibliotek, det sagde jeg ja
til, men den er kommet på mit D-drev ! ! ! Så nu har jeg to styresystemer og
en multiboot, hvordan kommer jeg af med det. Jeg vil selvfølgelig beholde
den danske udgave, og slippe af med multi-booten.
Er der nogen der har et forslag til at få mit ønske opfyldt ?

Kim Larsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-08-02 21:41

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> den danske udgave, og slippe af med multi-booten.
> Er der nogen der har et forslag til at få mit ønske opfyldt ?

Boot på cd.en og formater både c og d drevet og installer derefter din win
xp på dansk.
Skal du have reddet nogle data fra c eller d drevet, skal du selvfølgelig
gøre det først.

Kurt

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-08-02 21:52

> [...]
> xp på dansk.
> Skal du have reddet nogle data fra c eller d drevet, skal du selvfølgelig

Jamen så må jeg bide i det sure æble og starte forfra, jeg havde håbet på en
lettere løsning.
Men tak for svaret.

Kim Larsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-08-02 04:24

Sat, 17 Aug 2002 22:52:05 +0200, skrev "Kim Larsen"
<mythos@tdcadsl.dk>:

>Jamen så må jeg bide i det sure æble og starte forfra, jeg havde håbet på en
>lettere løsning.

Det afhænger lidt af, om du har noget imod at Windows ligger på
D:\.

Hvis ikke så kan du blot slette windowsmappen, program files osv.
på c:\, men ikke de vitale boot.ini, ntldr osv. som ligger i
roden.

Ret så bootini i msconfig eller måske nemmere i denne computer =>
egenskaber => avanceret => startup and recovery (ved ikke, hvad
det hedder i dansk Windows), at der ikke skal være nogen boot
menu.

Men jeg ville nu beholde den engelske Windows i stedet for, bl.a.
fordi opdateringer kommer tidl. til engelske versioner.

Fra : Edmund

Dato : 18-08-02 11:21

Knud Gert Ellentoft skrev:
> Men jeg ville nu beholde den engelske Windows i stedet for, bl.a.
> fordi opdateringer kommer tidl. til engelske versioner.

Jeg har hørt svage røgter om at der er fejl i den danske, men det er
måske kun stavefejl.

And elller sand
Nogen der ved noget.

--
Mvh Edmund

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-08-02 14:54

"Edmund" <edm@os.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt svage røgter om at der er fejl i den danske, men det er
> [...]

Det jeg har stødt på, er at der er byttet om på et par knapper, defrag og
backup, det er det

Kim Larsen