MS Windows
briani 27239
Hvorfor kan jeg ikke defragmentere min HDD~
Fra : Salmack

Dato : 17-08-02 20:49

Jeg kører Win2000SP1, og har et problem med at defragmentere
min ene harddisk. Den er på 111 Gb i alt, og har over 30 Gb fri.
Men den vil overhovedet ikke defragmentere!
Jeg har prøvet at defragmentere 2 andre drev uden problemer,
men den HDD er for sig selv, og har aldrig haft problemer før!

Nogen der har et forslag (IKKE formatering) der kan hjælpe!?

Mvh Salmack

Fra : Leo.E

Dato : 18-08-02 08:44

"Salmack" <Salmack@yahoo.co.uk> wrote in message news:<ajm9gf$vqh$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> men den HDD er for sig selv, og har aldrig haft problemer før!
>
> Nogen der har et forslag (IKKE formatering) der kan hjælpe!?

hej
prøv med kommandoprompt, eller hvis du har en dos og skriv:defrag/full

Hilsen:Leo

Fra : Salmack

Dato : 18-08-02 18:23

> prøv med kommandoprompt, eller hvis du har en dos og skriv:defrag/full

Kan den ikke

Mvh. Salmack

Fra : Morten

Dato : 17-08-02 21:25

> Men den vil overhovedet ikke defragmentere!

Forsøg i fejlsikret tilstand. Kør scandisk først.

Mvh.
Morten

Fra : Salmack

Dato : 17-08-02 21:29

> Forsøg i fejlsikret tilstand. Kør scandisk først.

Prøvede jeg først, ingen effekt! :(

Fra : Morten

Dato : 17-08-02 22:09

> Prøvede jeg først, ingen effekt! :(

Prøv at slette i temp-mappen, hvis den er overfyldt, og forsøg så
fra fejlsikret igen.

Har du forsøgt på andre måder, så skriv dem gerne.

Mvh.
Morten

Fra : Salmack

Dato : 17-08-02 22:24

> Prøv at slette i temp-mappen, hvis den er overfyldt, og forsøg så
> fra fejlsikret igen.

Det er ikke systemdrevet der skal defragmenteres, da det ikke har problemer. :)

Hilsen Salmack

Fra : Morten

Dato : 17-08-02 22:12

> Jeg kører Win2000SP1, og har et problem med at defragmentere
> min ene harddisk. Den er på 111 Gb i alt, og har over 30 Gb fri.
> Men den vil overhovedet ikke defragmentere!

Er disken delt i flere partitioner? Hvis ja, hvor meget plads er der så
tilbage på den partition, du forsøger at defragmentere? Kan den defragge
på andre partitioner?

Mvh.
Morten

Fra : Salmack

Dato : 17-08-02 22:23

> Er disken delt i flere partitioner? Hvis ja, hvor meget plads er der så
> tilbage på den partition, du forsøger at defragmentere? Kan den defragge
> på andre partitioner?

Den aktuelle disk F er NTFS formateret, og er ikke delt i flere partitioner.
Der er efter jeg har slettet lidt ekstra 43.7 gigabyte ledig.
Jeg prøvede at køre defrag, men det ser ud, som om de ekstra gigabyte
stadig ikke er frigivet fra systemet!?

Den anden HDD (40 GB IBM 60GXP) er delt i Drev D (system-drevet) og drev E,
og begge er helt i orden under defrag.

Hilsen Salmack

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-08-02 20:09

"Salmack" <Salmack@yahoo.co.uk> wrote in message
> Nogen der har et forslag (IKKE formatering) der kan hjælpe!?

Jeg vil aldrig formattere mig ud af problemer.

O&O Defrag 2000 Free.

Hvis den ikke kan, så er der et seriøst problem.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Salmack

Dato : 20-08-02 22:51

> O&O Defrag 2000 Free.
>
> Hvis den ikke kan, så er der et seriøst problem.

Frag. File(s): 0
Size [MB]: 0
Free [MB]: 0

Problemer må der være... Jeg har over 75 Gb fri!
Jeg brænder det hele og formaterer skidtet!