Deling af WebSpeed/Oncable forbindelse
Fra : Gunst

Dato : 17-08-02 17:09

Jeg har en 512/128 kabelforbindelse hos TDC Oncable og har just erhvervet 3
ekstra dynamiske IP-adresser, i alt 4 stk. Jeg ønsker at dele internet
forbindelsen mellem husets 4 computere -henholdsvis 1 stationær og 3 bærbar
Pc'er.
Den ene bærbar samt stationær er udstyret med et alm. 10/100 netkort og
tilsluttet et LAN via switch. Et NetGear ME102GE access point er ligeledes
tilsluttet switchen og sender således signalet til de to resterende
computere m. indbygget Wireless LAN.
Umiddelbart burde systemet virke, men jeg kan imidlertid kun få forbindelse
til 2 computere samtidigt - enten på det alm. LAN eller access pointet,
eller en af hver.
Hvad kan problemet mon være..?

På forhånd tak

/J

Fra : Daniel Monin

Dato : 17-08-02 18:47

> Hvad kan problemet mon være..?

Det er nok fordi det efter min viden kun er muligt at "erhverve" 2 dynamiske
Ip-adresser i alt.

mvh

Daniel Monin

Fra : Gunst

Dato : 17-08-02 20:53

"Daniel Monin" <monin_danielNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Det er nok fordi det efter min viden kun er muligt at "erhverve" 2
dynamiske
> Ip-adresser i alt.

Tak for dit svar.
Nej, jeg snakkede i går med kundeservice og bestilte 3 ekstra IP-adresser, i
alt 4 stk. Skulle virke efter 4 timer.
Andre forslag?

/J

Fra : Daniel Monin

Dato : 17-08-02 21:08

> Andre forslag?

Ring til Webspeed support på 80804020 i morgen mellem 10-16. De kan sikker
hjælpe dig.

mvh

Daniel

Fra : Gunst

Dato : 17-08-02 21:13

> Ring til Webspeed support på 80804020 i morgen mellem 10-16. De kan sikker
> hjælpe dig.

Tja.. jeg kunne få 4 IP-adr. såfremt de ikke skulle yde support på netværket
:-/

/J

Fra : Peter Rathlev

Dato : 20-08-02 02:09

Gunst skrev i news:3d5ead84$0$94728$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> "Daniel Monin" <monin_danielNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

Får de enkelte PC'er en IP-adresse? En der ikke hedder 169.254.x.x
(hvilket betyder at de ikke kan få et DHCP-lease).

Hvis de ikke gør er der noget der mangler i routeren. Hvis de gør, men
stadig ikke kan se hinanden (prøv at ping'e fra den ene til den anden) så
er det noget med dit netværk, altså kabling osv.

Har du prøvet at give PC'erne statisk IP-adresse f.eks. 10.0.0.1-4 og kan
de så nå hinanden? Hvis ikke -> dit problem med netværket. Hvis de kan,
og en af dem kan komme på internette -> TDC's problem. Dit problem er så
at overbevise dem om at det er deres problem...

/Peter Rathlev

--
------
"Det jeg skriver her er min egen og ikke min arbejdsgivers mening"